wat een grote auto's zeg. Wij hebben een mooie rode Renault Clio. Rijdt als een tierelier. Papa, mama, Evy en Evyspullen kunnen er allemaal in. Ik blijf me er over verbazen. Straks naar Schotland, dus ben benieuwd.
Eindelijk iemand met hetzelfde probleem als mij! 5 jaar geleden moest ik mijn eerste auto wegdoen en ben ik voor een fiesta gaan kijken. Daar had ik dus ook het probleem dat ik niet fatsoenlijk aan de pedalen kwam. En iedereen lacht mij uit en zegt dat dat niet kan Anyway, heb toen de auto van m'n ouders overgekocht. Heb nu dus een vw bora. Wordt deze maand ook al 10 jaar maar rijdt nog prima. Voor de gezinsuitbreiding geen nieuwe moeten kopen, misschien wel als er een tweede bij zou komen omdat we ook nog met de hond zitten... Tweede auto hebben we net voor nieuwjaar verkocht omdat mijn vriend nu vervoer naar en van zijn werk heeft bij zijn nieuwe werk.
Wij hebben een chrystler voyager en een citroen zx. Ik zou graag een wat nieuwere auto rijden, maar waar haal ik het geld toch vandaan.. Kopen jullie die auto's van jullie spaargeld of op afbetaling???
Wij hebben de auto van spaargeld gekocht, we hebben hem als ik me niet vergis, in augustus 5 jaar. Persoonlijk zouden wij niet zo snel een auto of wat dan ook op afbetaling kopen. (Alleen ons huis, daar zit uiteraard een hypotheek op, maar verder hebben we gelukkig geen schulden)
Wij hebben een volkswagen passat uit 2005 TIP: Koop deze niet verschrikkelijk ding... wij zijn dus ook hard op zoek naar een andere auto... het wordt of een bmw 530 van na 2003 of het worden twee auto 1 voor hem en 1 voor haar zeg maar...
Deze dus, in het zwart: http://saloncars.com/catalog/images/2008HondaCR-V.jpg En deze: http://nissancartalk.com/wp-content/uploads/2009/01/nissan-micra.jpg Wij kopen trouwens van ons spaargeld, auto's op afbetaling vind ik niet zo slim, maar das mijn mening
Hier tot nu toe nog geen duurdere auto gekocht dan 2000 euro. Maar hebben ook niet zoveel ruimte om te sparen.
Soms denk ik ook wel eens hoe doen mensen dat maar je wil niet weten hoeveel mensen nog een auto op afbetaling kopen ( persoonlijk vind ik het ook niet slim) Het beste is eigenlijk om nooit een nieuwe auto te kopen omdat de waarde zoooooo snel daalt kan je beter een auto kopen waar net de kop vanaf is zeg maar... Wij verkopen de auto's meestal optijd zodat je er weinig tot niets op verliest en dan kan je zo weer een andere kopen rond dat bedrag en het gespaarde geld erbij leggen mocht je een duurdere willen...
Maar dat gaat alleen op oudere modellen, verkopen zonder er veel verlies op te maken. Wij sparen er gewoon voor, we vinden het ook gewoon super gaaf om in een mooie auto te rijden
Wij hebben altijd nieuw gereden, maar zijn daar nu vanaf gestapt. We hebben al 2 keer een rotte appel, zo´n maandagmorgen auto gehad. En daar betaal je dan het volle pond voor. We kochten de auto´s altijd van eigen geld of 1 jaar 0 procent uitgestelde betaling. We hadden het geld dan al en dit werd dan op de bank gezet om 1 jaar rente van te trekken. Na een jaar werd de auto afbetaald. Nu hebben we voor het eerst een 2e handsauto gekocht. Nog niet veel kilometers: 55.000 km op de teller. We wilden graag een Kia Sportage en deze is nieuw, voor ons, echt niet te betalen. We hebben onze Skoda Fabia Combi ingeruild (die hebben we toen wel nieuw gekocht). Wij sparen dus iedere maand flink. We zijn ook heel gedisciplineerd met sparen. We hebben ook altijd een potje voor onvoorziene uitgaven. Daarnaast werken we nu nog allebei fulltime en dan kun je gewoon beter sparen. Dat zal straks een stuk minder zijn We kopen om de 3 a 4 jaar een andere auto.
Wij hebben een rode Alfa 147. Rijdt echt super!!!! Maarrre zuipt ook erg veel. Loopt 1 op 12 als je mazzel hebt!! Ik vind hem erg vet en erg stoer!