wat voor auto?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door maja82, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Hey ladies!

Mijn vriend en ik gaan binnenkort verhuizen en moeten daarom een diesel-auto aanschaffen. Nou willen we graag een niet al te grote (geen station) maar ook geen klein autootje waar dus wel een kind met uitrusting in vervoerd kan worden, een 5deurs auto sowieso. We kunnen geen leuke, betaalbare (2ehands) auto vinden! We hebben nogal al wat eisen zoals je leest ;) Hij mag niet te zwaar zijn, niet te groot, niet te klein, niet te duur.. :) Geen wonder dat we niks vinden, maar misschien hebben jullie een merk auto wat goed te doen is? Kunnen we daar eens naar zoeken(moet dus wel in diesel-uitvoering verkrijgbaar zijn)
    Thanks!

2. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Een Citroen Xsara. Groot genoeg om je kind en toebehoren in te vervoeren, niet te zwaar (volgens mij nog geen 1000 kg.), 5- deurs, 2de-hands erg betaalbaar, verkrijgbaar als diesel.

3. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Kijk, dit ga ik aan m'n vriend laten lezen! Ik vind dit dus ook een zeer geschikte auto maar hij vindt het een burgerlijke auto! Ik zeg hem dan ook dat we nou eenmaal burgelijk zijn, maar hij wil het nog niet inzien! :)

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik vind het trouwens helemaal geen burgerlijke auto, zelfs erg mooi, maarja.. hij moet hem betalen.. ;)

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Een renault laguna..

Wij hebben de station, maar ook de 5-deurs heeft een hele ruime kofferbak! Wel zo handig als je straks de kinderwagen mee moet nemen.

6. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wij zitten met hetzelfde probleem. We hebben nu een Renault Clio (uit 2000) en toen we de kinderwagen hadden gekocht realiseerden we in één keer dat we écht een grotere auto moeten aanschaffen willen we alles voor de beeb in de auto vervoeren.

We zaten te denken aan een Ford Focus 5-deurs, Peugeot 206sw of een Renault Mégane 5-deurs..

Wij willen dus ook een diesel omdat m'n partner elke keer op en neer moet naar Drenthe..

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Skoda Fabia comi, is een kleine stationwagen, kan lekker wat in, maar is ook niet zo'n giga-bak. En Skoda is niet meer het oostblokkarretje wat het vroeger was hoor. Fijne wagen en betaalbaar.

8. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ford focus, fijne wagentjes en ze zijn er veel tweede hands in diesel te vinden omdat deze auto veel geleasden werden in de zakenwereld.

9. gerianne

gerianne Niet meer actief

scoda octavia
    giga kofferbak maar dit zie je niet aan de buitenkant

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    wij gaan voor een skoda fabia combi, niet te groot maar wel veel ruimte!

11. jamayra

jamayra Actief lid

8 mrt 2007
    247
    0
    0
    sociaal cultureel werker
    flevoland
    wij hebben zelf de peugeot 307sw wel een station maar ik vind het niet zo'n log ding. en anders is de 207sw ook erg leuk.

groetjes en succes ermee.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik rij een Skoda Octavia. Heeft inmiddels 330.000 km op de teller en alleen nog maar normaal onderhoud (filter, olie, nieuwe banden, distributieriem). Rijdt als een zonnetje, loopt op diesel 1 op 20. Ik heb de 4-deursvariant en die heeft een mega kofferbak. Onderstel van kinderwagen in de lengte in de koffer en bak van de wagen er gewoon naast. Mocht je de Octavia te groot vinden dan is de Fabia een leuk alternatief. Onder de motorkap 1 en al audi en vw onderdelen. Gewoon heel veel auto voor relatief weinig geld.

13. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Geen idee of je daar ook een diesel in hebt hoor, maar wij rijden een Suzuki Wagon (zelfde als Opel Agilla).

Supercompact, dus lekker goedkoop. Ik rijd op kleine stukjes ong. 1 op 14. En de hele beeb met uitrusting past er in, alleen moet je de wagen misschien een kwart slag draaien dattie op de zijkant ligt.

En voor de ene keer per jaar dat we op vakantie gaan kopen we wel een dakkoffer.

Linda

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland

Deze hebben wij, bevalt nog steeds prima, grote koffer ruimte, en motorisch dik in orde.

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb ook altijd geroepen dat ik geen station wilde, maar dan heb je gewoon niet heel veel kofferbakruimte. Uiteindelijk ben ik toch overstag gegaan voor een station, maar dan wel een mooie sportieve. Een Alfa Romeo 159 Sportswagon. Een zeer luxe auto, voor relatief weinig geld. Moteorisch zeer goed, en rijdt heerlijk. Kan ik echt aanraden! Ik ben nu helemaal van Alfa!

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jeetje, al die auto's! Ik weet het niet meer :) Maar wel super bedankt, er zijn weer een paar nieuwe merken voorbij gekomen waar we ons op kunnen orienteren!

17. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
  18. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.504
    36.456
    113
    hee meid, ik zit met hetzelfde probleem! Mijn vriend wil geen station en de autotjes zijn best duur. Wij gaan vanmiddag naar een polo variant kijken, die zijn nog best betaalbaar en volgens mij ook wel ruim.

Verder zijn er ook wel betaalbare opel astra's te koop, ben zelf alleen niet zo'n opelfan.

groetjes

19. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Wij zijn ons ook weer aan het oriënteren voor een nieuwe auto... Vriendlief heeft onze mooie Renault Laguna namelijk vorige week total loss gereden... Weg geld, was namelijk een '97'er die we niet all risk hadden verzekerd! We zoeken dus ook een betaalbare, veilige, niet te kleine auto. Ga jullie tips zeker ff bekijken ;)

Chris

20. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Renault megane ook een aanrader :)

Deel Deze Pagina