Wat voor babybedje hebben jullie bij jullie in de slaapkamer?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Vuurtorentje84, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    #21 MelanieL29, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
    Er staat nu een prachtig bedje/wiegje co-sleeper op www.naturebabies.nl
    Die ga ik absoluut nemen. Wil deze bestellen in het wit.
    Lijkt me helemaal ideaal. Is ook smal. Juist geschikt voor de 1e maanden. En prijs zeer ok!!!

2. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Ik heb de mozesmand op standaard voor op de slaapkamer.

3. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Bij onze eerste hadden we een hangwiegje. (er staat nog wel een foto in m'n album) We hebben een erg kleine slaapkamer dus past een ledikant er niet bij. Erg fijn, maar omdat de borstvoeding zo goed ging wilde ik deze keer een co-sleeper.
    Ik heb hem zelf gemaakt door een box te halveren zeg maar. (okee, het was wel iets meer werk dan dat omdat ik het per sé op mijn manier wilde:p)
    Die is erg goed gelukt en staat nu klaar voor de kleine meid!
    Het scheelt wel dat ik weet dat ik kleine kindjes krijg en dus vrij lang gebruik van de wiegmaat kan maken.
    Als de babybay niet zo duur was had ik zo eentje gekocht.

Even kijken of ik een foto kan laten zien van ons bedje..

Hier is hij net af: ik heb ook een veiligheidshekje er bij gemaakt, je ziet het niet goed op de foto maar er zit een groef in de zijkant (een beetje zoals bij dat Troll bedje) waardoor je het hekje omhoog kan schuiven, dan ligt het horizontaal. Je kan hem er dan ook zo uit pakken.
    De bodem kan omhoog klappen als je bij de bergruimte er onder wil en door een paar palletjes om te klappen kan je het bedje ook van je eigen bed los maken, handig met verschonen.

4. fafje

fafje Niet meer actief

bugaboo kinderwagenbak

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

kun je ook een co sleeper maken met de sniglar? want bij de gulliver bijvoorbeeld kan de zijkant eraf maar bij de sniglar niet. Maar ik neem aan dat we dat gewoon bij het monturen de zijkant er niet op moeten doen?

6. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ja je kunt er wel een zijkant af laten maar ik neem aan dat je hem dan nog moet verstevigen. Bij de bedjes waarbij een zijkant er af kan wordt een extra latje meegeleverd wat je dan op die plek moet monteren. (heb hier ook zo'n bedje voor zoonlief)

Ik denk dat je er zelf makkelijk een latje tussen kan zetten met wat schroeven en hoekijzers.

Wat ik trouwens ook wel eens gezien heb is dat mensen er een aantal spijltjes tussen uit zagen. Dan kan hij natuurlijk niet meer als ledikant gebruikt worden maar als je dat voor die prijs niet erg vind..

7. misa

misa Niet meer actief

Wij hebben ons mannetje de eerste 11,5 week ook op onze slaapkamer gehad. Daarna groeide hij bijna uit de wieg. Hij kreeg fv, maar ook dan is het prettig en makkelijk. En uit bed zul je met bv ook moeten ivm het verschonen...!

Wij hebben eerst de wandelwagenbak boven gehad. Maar na even bleek dat we dit wel langer wilden doen, dus hebben we een wiegje van kennissen geleend. Want elke keer de wagenbak naar beneden slepen als je wilt wandelen vonden we niet handig. De volgende keer zou ik het weer zo doen, het is ons goed bevallen!

Een campingbedje zou ik niet handig vinden met zo'n kleintje. En daarbij zou ik het te koud vinden zo vlak boven de grond.
    Misschien ff op marktplaats snuffelen?

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.557
    530
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb een ouderwetse wieg van MP gekocht voor 25 euro, dochterlief heeft er zes maanden in gelegen. Ze was vrij groot/lang, maar ze had er met gemak nog langer in kunnen liggen.
    Ook nu zal de wieg weer bij ons op de kamer komen te staan ivm de BV.

9. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wij hebben ook een co-sleeper! Staat klar om gebruikt te worden! :D
    Bij mijn dochter hadden we deze nog niet en sliep ze in de kinderwagenbak. Maar omdat ze erg last had van mama-honger belandde ze uiteindelijk bij ons in bed.
    Toen kwam ik achter het bestan van de co-sleeper en heb ik me voorgenomen om deze aan te schaffen als we een 2e kindje mogen krijgen! Wij hebben het bedje van TeddyB: Teddy*B Co-sleepers & More!

@DaphneB
    Mooi gedaan!! Jammer dat wij niet zo handig zijn, want hij is echt mooie en superpraktisch!

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Similay21, die ziet er ook goed uit! Inderdaad niet duur op die site!
    Het enige wat ik bij dat type iets lastiger vind is dat je het bedje niet aan je bed vast kan maken maar het op de rem moet zetten. Dat is hier geen optie met een boevige dreumes die alles met wieltjes 'auto' vind en er mee wil rijden.:D

Lisszy, dank je!
    Ons zoontje heeft ook vaak naast me in bed gelegen, zeker met regeldagen of mamahonger ben je dan zo blij als je er niet 10 keer uit hoeft! Die paar keer er uit om te verschonen vallen daarbij echt in het niet.

Gek eigenlijk dat dit type bedje nog zo onbekend is, volgens mij zijn ze ideaal! Ik kan ook niet wachten om hem in gebruik te nemen..:)

Vraagje aan moeders met zo'n bedje: gebruiken jullie die stootrand? De meeste modellen zijn Duits of Amerikaans en die bedjes hebben dat standaard.
    Ik vind het er wel zo prettig uitzien voor de kleine en zit te denken om er eentje van dunne stof bij te maken maar weet dat de kraamzorg het afraad..

11. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben geen stootrand. :)

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Campingbedje zou ik niet doen ( of je moet er ééntje hebben met een verstelbare bodem ) anders is dat diepe bukken echt niets, en kleintje ligt vrij laag op de ( koude ) grond.

Hadden zelf Levi zijn ledikantje in onze kamer staan, en dan tegen het voeteind van ons bed aan

13. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Bij ons bedje zit ook zo'n stootrand en ik ga 'm ook gebruiken.
    Ik weet dat de kraamzorg het afraadt, maar idd in België en andere europese landen is het heel normaal om het te gebruiken.
    Ik heb er geen hemeltje omheen en anders tocht het zo, voor mijn idee.

Wat ik nu wel balen vind, is dat nu het bed op klossen staat, de co-sleeper niet aan het bed vast kan omdat de co-sleeper niet zo hoog kan. Ons bed is namelijk nu 87 cm hoog!!! ;)
    Ik laat het eerst zo staan omdat ik graag thuis wil bevallen maar na de bevalling gaan die stomme klossen er heel snel weer onder weg, zodat de kleine meid bij ons aan het bed kan! :)

14. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Oh dat is balen!
    Kun je niet iets onder de cosleeper zetten? Die ook op klossen zeg maar. ;)

Hier hebben we bijna hetzelfde probleem, de slaapkamer is erg klein en ook nog eens onder een schuin dak dus het bed kan sowieso moeilijk omhoog, laat staan dat het bedje er nog naast kan dan.
    Ik heb er dus voor gekozen om het bed gewoon zo neer te zetten als ik wil, ik vind het slagen van de borstvoeding belangrijker dan de kraamzorg.
    Voor de bevalling ga ik toch naar het kraamhotel, voor de controle's (en een eventuele stortbevalling) heb ik een matrasje op de eettafel. Die is hoog zat haha.:D (onze woonkamer is kamer en suite dus kan het daar gelukkig afsluiten)

En wat betreft die stootrand, ik denk dat ik dan toch ook maar iets ga maken. Het lijkt me voor de kleine ook wel wat fijner, zo geborgen liggen.
    Over stoffen hangwiegjes hoor ik nooit probleemverhalen dus ik denk dat als ik hooguit 2 lagen dunne katoen gebruik zonder voering dat geen probleem moet zijn. (er ligt hier nog een superleuke roze lap met afbeeldingen uit de gouden boekjes:))
    En het scheelt inderdaad in de tocht!

15. Trees

Trees Niet meer actief

Deze hebben wij ook en is één van onze beste kopen! Eerst hadden we een gewone wieg, maar ik tilde me helemaal lam. Ons bed is 85cm hoog en de Troll kan versteld worden tot deze hoogte.

Het enige nadeel vind ik dat je het bedje niet kan vastmaken aan je eigen bed, maar dat hebben we opgelost door twee haken op maat. Tussen de spleet van de twee matrassen een stuk schuim en het bedje is perfect!

16. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Wat een geniaal idee!! Dat ik daar zelf niet aan heb gedacht! Ik natuurlijk de cosleeper op 2 bierkratjes zetten!! :D
    En dat matrasje voor op tafel is ook een goed idee! Alleen raadt de fysio mij aan de eerste 3 dagen boven te blijven, dus dat wordt 'm niet hier (overigens 'stortbevalling" klinkt behoorlijk eng!! ;):D).

En zelf een stootrand maken kan ook prima! Misschien ga ik dat ook nog wel doen! De stootrand die bij dit bedje werd geleverd is namelijk wel ietswat gevoerd en ik denk dat de kraamhulp daar moeilijk over gaat doen. ;)

Maar inderdaad, het slagen van de bv is veel belangrijker dan de hoogte van je bed!
    Mijn vorige kraamhulp deed er overigens niet moeilijk over. Ze zei dat ze kon weigeren om het bed te verschonen, maar dat deed ze niet hoor!

17. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Wij hadden een hangwiegje van kindekeklein, fantastisch en wat heeft ze goed geslapen.

18. emje

emje Niet meer actief

wij hebben ook een co-sleeper. of het fijn is weten we nog niet want onze kleine meid moet nog geboren worden. de stootranden hebben we er wel op zitten. en toen de kraamzorg kwam voor de intake heeft ze er niks over gezegt. gelukkig hebben wij het probleem niet met de klossen. we hoeven van de kraamzorg de klossen er niet onder te plaatsen omdat ik anders niet meer me bed ik kan komen vanwege dat ik in een rolstoel zit.

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Bij mijn dochtertjes geboorte woonden we nog ergens anders en hadden we een megagrote slaapkamer, toen stond gewoon haar ledikantje daar. Die heeft door veel problemen met reflux tot 3 maanden bv gehad. Tot een half jaar heeft ze bij ons op de kamer geslapen.
    Mijn zoontje is in dit huis geboren en daar hebben we een stuk minder ruimte. We hebben een hangwiegje van Kindekeklein opgehangen in onze slaapkamer en daar sliep hij in. Echt een heerlijk wiegje, ze liggen lekker in te wiebelen en te wiegen (ik ken ook iemand met een piepkleine slaapkamer die de hangwieg boven hun voeteneinde van het bed had gehangen). Met 5 maanden hebben we hem met zijn wiegje naar zijn eigen kamer verplaatst, want hij werd steeds wakker van elk geluid van ons. Hij heeft tot ruim 7 maanden in dat wiegje geslapen en ik heb tot 8 maanden bv gegegeven. Ik haalde hem er rond een uur of 11 nog uit voor een voeding, dan meldde hij zich op de babyfoon.
    Vond het de eerste maanden voor bv wel heel makkelijk hoor, dan merk je beter de eerste hongersignalen. Overigens moest ik er gewoon niet aan denken om ze gelijk op een eigen kamertje te leggen, vond het reuze gezellig zo'n kleintje in mijn buurt :).

20. kimlee82

kimlee82 Actief lid

18 aug 2010
    327
    0
    0
    zuid-holland
    kijk ook eens op e-bay uit duitsland is er heel veel keus.
    Compleet met bekleding en al.
    Ik had hem in 5 dagen binnen
    Wel zoeken onder `babybett`.
    groetjes kim

Deel Deze Pagina