Wat voor badje is nou goed?? (Hechtingen)

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Luvv, 6 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    2 weken geleden ben ik bevallen. Ik ben geknipt en dus ook gehecht helaas. Op zich ging t goed maar nu heb ik er toch wel weer last van. Een deel van de wond is namelijk open. Het is wel mooi roze en ziet er niet ontstoken uit maar er komt wel wat wondvocht uit. Beetje gelig. Nu lees ik sodabadjes, badedas en zout. Wat moet ik nou hebben? Of beter helemaal geen badje? Zouden jullie de Vk nog bellen om te laten kijken omdat de wond open is? In t open gedeelte zit ook nog een knoopje van de hechting.

2. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Heb zelf veel gespoeld met alleen water onder de douche.

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

HIer ook heel veel onder de douche gespoeld met alleen water en badedas (dus mezelf, niet mn onderkantje, gewassen met badedas) en dan spoelt het water met badedas er vanzelf langs, als je begrijpt wat ik bedoel;)
    Ook ik plaste de eerste dagen voornamelijk onder de douche:cool: vond ik wel zo fijn.
    Nog een goede tip, is om af en toe met je blote onderkant ff op een kraammatje gaan liggen, dan kan de lucht erbij en versnelt het genezingsproces! Ik kging dan bijvoorbeeld na het douchen even in bad op zo'n kraammatje liggen! succes!

Mocht je echt denken dat er iets niet goed zit, dan kan je altijd je verloskundige even bellen om ernaar te laten kijken natuurlijk!
    Misschien kun je dat zoieso eens doen!

4. Happy12

Happy12 Niet meer actief

O ja en nog gefeliciteerd natuurlijk!:)

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier raadde de gyn aan om 1x per dag 3 minuutjes in een badedasbadje te zitten en verder regelmatig te spoelen met gewoon water. Bij mij waren de hechtingen volledig geknapt en het was geinfecteerd, dus wel een grote, open wond. Ik spoelde na ieder toiletbezoek (ik kon met de douchekop boven de wc spoelen, ideaal! misschien kan het ook met bv een flesje water, hoef je niet telkens onder de douche te gaan staan).

Oh en idd goed laten drogen aan de lucht!

6. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Een bidon is handig voor spoelen tijdens/na toiletrbezoek.

7. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Bedankt voor alle adviezen. Bloot liggen probeer ik zo vaak mogelijk te doen. Welke badedas moet ik hebben? En doet t ook pijn?? Haha.

8. Erzi

Erzi Fanatiek lid

21 jun 2010
    1.463
    676
    113
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik had ook een knip en hechtingen .. Bij mij ging hij na 2 weken ook ineens open staan.. Maar niet ontstoken ofzo.. Ik heb gewoon de Vk gebeld die heeft gekeken en het bleek dat mijn binnenste hechtingen naar buiten kwam.. Mijn lichaam wilde ze niet zelf oplossen.. Ze zijn eruit geknipt en heb nergens meer last van

9. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier was de knip/hechtingen ontstoken, de wond stonk vreselijk en er kwam prut uit. Ik kreeg een AB kuur (had ook koorts) en het advies, alleen te spoelen tijdens het plassen, verder de boel droog te houden en te luchten op een matje.

Ik plastte in de douche...lekker onsmakelijk maar de wond deed zo n pijn bij het plassen en ik moest toch nog langer spoelen, deed ik het maar zo.

En dan smiddags tijdens het rusten met mijn kont op het matje, zonder dekens ofzo.

10. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ik ging in de soda! Maar ooooh wat prikte dat als de hel! Maar het was wel gauw over dus ja :) wie mooi wil zijn.... ;)

11. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    ik heb toen ook hechtingen gehad
    en in bad gezeten met zeezout

Deel Deze Pagina