Dat is fijn om te lezen. Dat is het bed dat ik op het oog heb. Worden de matrassen nog een beetje binnenboord gehouden of kan je daar beter een enkele matras voor hebben? (er moet druk op kunnen staan bij ons om de matrassen goed tegen elkaar te houden).
Wij hebben het bed van 180 breed en twee 90 matrassen erin met een hoeslaken van 180 breed erover heen, en dat gaat heel goed bij ons. Je hebt ook twee hoogtes waarop je de lattenbodem kunt vastzetten, ligt er natuurlijk wel aan welke lattebodem je hebt
Hij is er trouwens ook in de 160 variant als het goed is, waar je huidige matrassen in zouden moeten kunnen
Het zijn hele dikke matrassen van zo'n 25 cm met vering en traagschuim, met 166 cm staan ze helemaal strak. Dus we zouden de constructie mee moeten nemen. Zodra de tijd rijp is schuiven ze door naar de kinderen en gaan wij voor een grote. Wat voor bodem kan je de laagste stand gebruiken. Zijn dat gewoon de standaard latjes met 2 touwen eraan?
Die zou je daar ook voor kunnen gebruiken, wij gebruiken de net iets luxere variant die rechte latten eronder heeft
Wij hebben gewoon een houten bed, 160X220, met één matras dat wel bestaat uit twee helften met een andere hardheid (ik hou van een harder matras dan mijn vriend), maar we hebben dus geen gat in het midden.
Een box spring. Maar wij zijn aan het sparen voor een ander bed. Hier zijn de matrassen ook ingedeukt etc. Wordt wel weer een boxspring maar van goede kwaliteit
Een ikea ledikant al 7 jaar en eerst ook een ikea matras maar daar hadden we een deuk in het midden nu sinds een paar maanden 2 losse matrassen die veel beter op ons zijn afgestemd. Komen bij beter bed vandaan. Goed advies gehad want we slapen nu echt heerlijk en pijnvrij
Wij hebben een supersimpel, volgens mij zelfs nog tweedehands, lelijk bed maar wel met auping matrassen en spiraalbodem erin. Daar heeft mijn man een aantal jaar geleden flink in geïnvesteerd en die matrassen zijn ook perfect. Sinds kort een dunne topper erop omdat onze zoon slaapkuren heeft en tussenin wil liggen.
Een boxspring van 180/210. Aparte matrassen maar opgemaakt als één matras. Nooit last of last gehad van schuivende matrassen. Er ligt ook een soort van antislipmat onder. Ik weet het merk niet meer, maar was een duur bed met dure matrassen. Ik heb erg vaak last van mijn rug en vind mijn bed dus echt erg belangrijk.
Wij hebben een ledikant die oogt als een boxspring. Daarin twee losse schotelbodems en m-line matrassen waar ik overigens bij zweer want sinds ik op die matrassen lig heb ik geen rugpijn meer. Inmiddels bezig aan mijn tweede.
Wij hebben een bed van 180x200 met elektrisch verstelbaaar hoofd- en voeteneind. En Tempur matrassen.
Als jij niet lekker ligt zou ik de topper verwijderen (ik neem aan dat jullie ieder matras hebben aangemeten op eigen behoefte?) dat zou beter moeten gaan
Ik heb vorig jaar een nieuw matras gekocht ivm rugklachten op mijn oude (goedkope) krakkemikkige ledikant. Loeizwaar, 180x200. Daarna heb ik er een ikea boxspring onderstel bij gekocht en uiteindelijk ook nog een koudschuim topper. Mijn bed is nu 74cm hoog (ideaal met uit bed stappen voor mij) en ligt echt goddelijk. Rugklachten zijn helemaal weg. Zoek nu alleen nog goede kussens.
Wij hadden een boxspring, maar nu alweer een tijdje een ledikant met lattenbodem (Lundia) en 2 losse matrassen; zo kunnen we allebei een eigen matras uitzoeken. Perfect!
Ik had een goedkoop ikea 140x200 bed. Ik was opzoek naar een 180x200 boxsping. En toen vond ik een mooi bedombouw. Wel 2e hands helaas, maar prachtig mooi. (Het was het poetswerk waard.) Een smeedijzeren hemelbed, waar je het hemel vanaf kan halen. En 2 nieuwe losse matrassen gekocht naar eigen keuze met een topper erop nu 180x200. Lattebodems zijn eventueel handmatig verstelbaar.
https://www.de-slaapfabriek.nl/wp-content/uploads/2014/11/Jasmine.jpg Deze in antraciet, 180 bij 210 cm. Een superfijne boxspring van Cinderella.
Boxspring, ongeveer een half jaar geleden wel nieuwe matrassen gekocht. We hebben een Boxspring van 160 en twee aparte matrassen + topper erop. Ligt heerlijk! Stof is wel echt een nadeel.
Wij willen een boxspring en zijn bereidt hiervoor te sparen zodat we een goede hebben. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer. Volgens de consumentenbond scoren de boxsprings van Ikea heel goed, maar hier lees ik toch mindere verhalen. En Swiss Sense zou belabberd zijn volgens hen, maar dan lees ik hier weer goede verhalen. Zucht. Inmiddels wel geleerd dat goedkoop duurkoop is meestal.
Wij hebben een auping boxspring gekocht 4 jaar geleden. Gewoon het instapmodel, want meer konden we op dat moment niet betalen. Maar wat ben ik blij met die keuze! We hebben allebei een ander matras, geen topmatras erbovenop, maar dat missen we ook niet. En slapen sindsdien allebei heel goed. Eerder vonden we hotelbedden vaak heerlijk, maar nu slapen we liever in ons eigen bed