Sinds een jaar hebben we een elektrisch verstelbare boxspring van 180x210. Losse matrassen en een latex 7cm splittop. Heerlijk bed! Ideaal, willen echt niet meer anders. Het heeft wel enkele maanden geduurd voor we gewend waren, daarvoor hadden we een 160x200 ledikant van Ikea die enorm kraakte en waar we een enorme kuil in het matras hadden.
Wij hebben er 1 van auping, 180x210 geloof ik. Ben er nog steeds mee maar hij is al wat ouder dus zijn ons aan het oriënteren op een nieuw bed, waarschijnlijk weer een auping.
Wij hebben een goedkoop bed met boxspringmatrassen (2 x 90 cm) erop liggen. Mooie hoogte, ligt prima.
Hier een eastborn boxspring, heerlijk bed, twee verschillende matrassen (man ligt liever iets harder) en een topper erop. Ik zou niet anders meer willen en het bed is al 10 jaar oud.
Eerst overal gaan liggen...daarna gaan ze kijken hoe je ligt. Dan vragen ze een hoop hoe je slaapt. Hard of zacht. Gewicht...echt zoveel. Uiteindelijk kies je toch gewoon wat het lekkerste ligt. Net als bij een goedkopere zaak. Maar wat ik dus een heel verschil vind is dat ik nadat we dus een nieuw matras hadden veel beter sliep en veel meer energie kreeg. Mijn lichaam kreeg dus meer rust? Eerste matras was van beterbed en nu dus van een speciaalzaak.
Een houtenledikant met lattenbodems die elektrisch verstelbaar zijn (heerlijk, boekjes lezen, tijdens zwangerschap, met kinderen voeding geven, als je verkouden bent kun je ook je matras een beetje omhoog zetten), aparte matrassen, mijn man ligt liever op een zachter matras dan ik, en we hebben geen topper, wij hebben als ik dat hier lees wel een gezellig smal bed, 160x220, wat langer vanwege mijn man! Wij liggen overigens onder 1 groot dekbed, 240x220.
Een ikea bedombouw (brinnes ofzo??, heel handig met opbergruimte iig) 2 ikea matrassen en lattenbodems.
Wij hebben sinds januari een Hemnesbed (180x200) met 2 Hyllestad middelhard matrassen, de lattenbodems van Leirsund. Het vorige bed en de matrassen hadden we bij Runner gehaald (ook een goedkope zaak) maar ik kreeg de laatste maanden rugklachten. Eerst moest ik wennen aan het matras maar ik vind het nu heerlijk slapen! Hoofdkussens heb ik bij de Hema en de Action vandaan.
Bedankt voor alle reacties tot dusver! Wij nemen trouwens een 1.60x2.00 bed zijn nogal knuffelaars. We liggen altijd samen in het midden tegen elkaar aan. Al liggen we daar vanzelf wel door de slechte matrassen/ de kuil. Haha Zoals ik toch over t algemeen hoor is t een smaakkwestie (boxspring of ledikant) maar t belangrijkste zullen gewoon de matrassen zijn. Logisch ook. Vind het zo lastig. Ik slaap nu soms op de bank omdat ik zo ontzettend veel last van me rug heb. Heel vervelend en ben bang dat dat alleen maar erger gaat worden met de zwangerschap dus we willen echt zsm iets anders. Ik blijf het een lastig iets vinden. Denk dat we volgend weekend maar is overal gaan liggen Haha.