Bij ons is de tweede op komst. De oudste wil ik daarom over een maand of 5, in juli ofzo, doorschuiven naar een nieuwe kamer. In juli wordt hij 2 jaar oud. Nu twijfel ik over het bedje. Wat te kopen? Ergens vind ik het nog wel fijn als hij nog niet uit zijn ledikant kan dan. Combinatie kleine baby met oudste die zelf uit bed kan lijkt me niet echt ideaal. Dus dan zou een junior bed afvallen en we uitwijken naar een meegroeibed bijvoorbeeld. Omdat ik er niet hele aal uit kom ben ik benieuwd naar ervaringen van anderen. Kan iemand mij helpen? En tot welke leeftijd kan een kindje in een bed van 1.40 bij 70 cm liggen?
Wij hebben dit bedje, voor beiden gebruikt vanaf dat ze net 2 waren. In het begin met de half open kant naar de muur, zodat ze er minder snel zelf uit kwamen, maar vrij snel omgedraaid. Ze kunnen er zeker in tot ze 5 zijn (Y is nu 110, maar ik had mijn hart verpand aan een antiek eiken ledikant, dus ze is er al even uit nu)
Mijn zoon is vlak voor zijn tweede verjaardag naar een peuterbedje gegaan. Hij slaapt in het Kritter bed van Ikea.
Oh ja, dat kan ook natuurlijk. Maar jullie hebben ze dus vanaf 2 in een peuterbed gelegd? Kwamen ze er vaak uit? Hoe voorkom je dat? En waren er ook kleinere broertjes en zusjes? Als ik de kleine aan de borst heb dan is het super onpraktisch als de oudste zelf kan gaan spoken op zijn kamer.
Mijn zoon heeft nooit gespookt, en sliep in het grote bed zelfs beter dan in het ledikant. Hij moest wel over, omdat hij uit zijn ledikant klom. Mijn dochter was toen iets van 3 maanden.
Mijn zoontje is met 2 jaar over gegaan van ledikant naar een peuterbedje. Ook ivm de tweede die nu elk moment kan komen. Hij moest er even aan wennen natuurlijk, maar is er nooit zelf uit gekomen. Ook als hij wakker is s morgens wacht hij op ons. Sliep meteen de nachten door, net als in zijn ledikant. Wel moesten we even onze weg vinden in een nieuw slaapritueel en zijn we de eerste tijd wat langer aan zijn bed blijven zitten tot hij sliep. Maar verder is het ons echt 100% meegevallen! Ik zag er een beetje tegenop van tevoren, was gelukkig onnodig. Overigens vond ik vroeger een peuterbedje onzin en was ik altijd van plan om meteen een groot bed te doen, maar mijn zoontje is wat klein en ik vond dit toch wat meer geborgen. Dus daar ook blij mee.
Onze dochter slaapt sinds een aantal maanden in een peuterbed omdat we een tweede verwachten. Ledikant is naar de babykamer gegaan. Ze komt er nooit uit ‘s nachts. Als er iets is dan roept ze ons gewoon en blijft ze liggen.
Oudste met 2,5 en middelste net voor haar 2e gewoon in een groot bed (90x200) gelegd met dekbed. Geen problemen (gehad) ze slapen er heerlijk in.
Met 2 gin de zijkant van zijn ledikant er af. Als dit niet kon zou hij over gaan naar een gewoon bed. Met zijn 3de verjaardag ging hij over naar een eenpersoonsbed (Kura) hij is nu bijna 4 en gaat er niet zo maar uit. Hij roept dan eerst als het midden in de nacht is. Smorgens voeg gaat hij er wel zelf uit. (Geen broertjes of zusjes)
Onze zoon ging twee maanden voor zijn tweede verjaardag over naar een peuterbedje. Na een week kwam hij er geregeld uit, maar dat was echt een fase. Nu is hij bijna 3,5 en komt er niet zelf uit. Hij wacht totdat hij gehaald wordt Wij hebben peuterbed Leon van Petite Amelie. Ben er nog steeds erg blij mee!
Fijn om jullie ervaringen te lezen. Bedacht me net alleen wel dat in een peuterbed natuurlijk ook een andere maat beddengoed nodig is... hmmm. Blijf twijfelen. Zelf er uit kunnen al ja/nee, peuterbed of groot bed. Pfff. Mar tot welke leeftijd passen ze dan in een peuterbed? 5 of 6 jaar?
Hadden wij met onze dochter ook niet, die riep netjes of ze er uit mocht. Onze zoon (2 jaar 9 maanden) is een heel ander verhaal: die kwam de eerste maand regelmatig even gezellig bij ons buurten (met alle lampen en een paar sokken aan!). Nu gaat zijn deur op slot en is het langer rustiger
Dit is ook mijn ervaring al ging mijn zoontje pas vlak voor 3 jaar over. Hierna wil ik voor een stoer (half)hoogslaper gaan en die stap vind ik sowieso te groot vanuit een ledikant.
Ik kon nergens een leuk massief blank houten bed vinden, en zijn kamer is niet super groot, dus toch voor een peuterbedje gegaan (Sniglar IKEA). Hij is apetrots op zijn pandabed(overtrek), hele ding kost inclusief matras nog geen 100 euro en gaat over een paar Marktplaats weer op. Tegen die tijd is hij groot genoeg om naar zolder te gaan en heb ik vast een stoer 1-persoons bed gevonden
Ik had een peuterbed van 70x140 en was daar erg blij mee. Mijn dochter heeft tot na haar derde verjaardag in het ledikant geslapen, daarna hebben we de zijkanten eruit gehaald. Je hebt voor dit bed hetzelfde beddengoed nodig als voor een standaard ledikant , dus je hoeft niks nieuws te gaan kopen. Ze kunnen erin tot een jaar of 5, je moet wel een beetje een kleintje hebben wil het met zes nog comfortabel zijn. Ik ben persoonlijk altijd erg pro ledikant als dat nog maar enigszins mogelijk is.