wat voor beesie voor mn vent van 1.5 :D

Discussie in 'De lounge' gestart door muis26, 27 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mugje

mugje Actief lid

28 jul 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben sinds 3 maanden een jonge kat. Die is hier sinds die 8 weken was, nou die 2 (mijn zoon van anderhalf) zijn onafscheidelijk. Hij gooit de ballen, hij gaat er achteraan. Hij loopt er veel mee te slepen maar die kat weet niet beter eigenlijk. Klinkt wel sneu voor die kat maar het zijn echte maatjes. Als mijn zoon door de kamer rent dan springt die kat op al het meubilair om er maar achteraan te gaan. Echt super schattig. Hij heeft wel elke keer de nodige krassen op zn handjes maja dat is niet anders. Wij hebben ook al een kat die veel buiten zit maar deze is natuurlijk nog jong en die zit liever binnen. Misschien gewoon een kat erbij, net zo makkelijk. De spullen heb je al. En die spelen meer volgens mij dan knaagdieren.

2. rinke

rinke Fanatiek lid

9 okt 2010
    2.224
    0
    0
    verzorgende ig
    noordholland
    er zijn wel meer dieren die groepsdieren zijn.... Ik heb trouwens nooit gezegt dat je er maar 1 moet nemen.. maarja.. als je dat wil lezen..

3. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben 2 konijntjes, mijn dochter vindt ze prachtig! Wil minstens 3x per dag naar buiten om even bij de 'nonijnen' te kijken.

Ze kan er zelf weinig mee, er naar kijken en een stukje witlof of wortel geven uit de hand. Vasthouden mag ze van mij niet en ze willen meestal niet geaaid worden... Maar het kijken en voeren vindt ze al prachtig! :)

4. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Nogmaals: Amen! Ladouce, je zegt precies wat ik denk.

Ik heb twee konijnen, eentje van een dierenwinkel (toen wist ik nog niet van het bestaan van konijnenasiels) en eentje van een konijnenopvang. Het konijntje van de dierenwinkel wil absoluut niet geaaid worden en het asielkonijntje gaat er altijd heerlijk voor liggen, zijn koppie plat tegen de grond. Vasthouden doe ik niet (tenzij strikt noodzakelijk).

Het hangt ook helemaal af wat je onder 'tam maken' verstaat. 99 van de 100 konijnen vinden het verschrikkelijk om opgepakt te worden (en geef ze eens ongelijk). Het ene konijn reageert daarop door heel onrustig te zijn op schoot, het andere konijn zit heel timide op je schoot, niet omdat hij het fijn vindt, maar omdat hij doodsbang is. Veel konijnen vinden het echter wel heerlijk om geaaid te worden, als ze maar lekker op eigen pootjes mogen blijven staan!

@Flutterby: Kijk, zo hoort het! Op deze manier breng je je kind ook respect voor dieren bij.

Vasthouden is wat dat betreft helemaal niet perse nodig. Kijken naar dieren is toch ook leuk? In de dierentuin krijgen ze ook geen beest op schoot ;)!

5. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
    Ja als ze gekraak horen dat ze bekend voorkomt en dat ze dan andijvie krijgen ofzo.

Ik zou als je een diertje wilt nemen en dan niet voor een hondje kiets een cavia nemen. Ga dan wel kijken bij een fokker of een knaagdierenopvang en koop er dan niet 1 uit de dierenwinkel. Dat is allemaal broodfok.
    Ga je anders iets meer verdiepen in de cavia's. er zijn zoveel verschillende soorten en kleurslagen.

Als mijn zoontje 2 wordt gaan wij ook een cavia voor hem aanschaffen ( en voor mezelf natuurlijk) . hahaha

6. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Daar ben ik het helemaal niet mee eens.
    De meeste dierenwinkels hebben hun beesten niet eens gescheiden. Neem maar een voorbeeld cavia's.
    Zie je een leuke mammacavia zitten met de kleintjes erom heen. Inmiddels zijn de kleintjes al 4 weken oud en zitten nog bij mamma. Als het nou allemaal zeugjes zijn oke. Maar de beertjes laten ze ook gewoon bij moeder en zusjes zitten. Met alle gevolgen van dien aangezien een beertje met 3.5 week al geslachtsrijp kan zijn.

Daarbij zijn de meeste knaagdieren in de dierenwinkel allemaal van broodfokkers. Ze zitten of onder de schimmel ( wat je dus niet ziet) of weet ik veel wat. Ook zijn ze 9 van de 10 keer niet raszuiver.
    Dus Nee. Ik koop nooit een dier in een dierenwinkel....

7. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Even een paar hele andere suggesties:
    -schildpadden (dat is ook meer kijken nu nog natuurlijk, maar wel erg leuk!)
    -vlindertjes (leuk voor heel even natuurlijk en dan moet je kindje wel iets ouder zijn, maar de verwondering van zo'n rups die uiteindelijk een vlindertje wordt is onbeschrijfelijk, hetzelfde geldt voor kikkervisjes. Dit zijn diertjes die tijdelijk bij je zijn en waarbij je kan kijken hoe je kindje reageert op andere diertjes).
    -gerbils zijn erg leuk, maar als je van hagedissen houdt, dan vind ik persoonlijk de baardagamen erg leuk. Ze worden wel best groot, maar zijn reuze interessant voor de kleintjes en ze doen geen kwaad. Wel hebben ze scherpe nageltjes.

8. Miniman

Miniman Niet meer actief

Een pluche knuffel?

Geen verzorging nodig en zeer knuffelbaar voor een dreumes van anderhalf ;)

9. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wij hebben kippen. Zijdehoentjes. Mijn dochter voert ze en raapt de eieren uit het hok. Zijn natuurlijk geen binnendiertjes, maar wel leuk om naar te kijken.

10. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ik heb al jaren cavia's gehad en nooit geen kabaal hoor, geen 1!
    alleen als ik met de zak sla aankam te ritselen dan piepen ze wat maar het is echt geen schreeuwfestijn de de hele dag hoor.

Ben je er al uit??? klein huisdier, hond of kat?

11. Skye

Skye Niet meer actief

Ik zeg altijd (zo kijk ik er tegen aan). Als er hier dieren in huis komen....dan wil IK die en niet mijn kind! Onze meid is ook gek op dieren, maar wij hebben dan al een hond. Als ze er ooit andere dieren bij wil, dan worden dat waarschijnlijk ratjes, omdat ik die zelf ook leuk vind, dus ik koop die dan en Kyra mag er mee spelen, en verder zijn het gewoon MIJN dieren!!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als je actieve knaagdieren wilt zijn gerbils een goede keuze. die slapen weinig en zijn de hele dag bezig met het verbouwen van hun kooi.

zet ze wel in een glazen bak en maak er een deksel voor, want anders wordt je hele huis een puinhoop. een gewone knaagdierenkooi werkt bij hen niet.

Deel Deze Pagina