nou de topic titel zegt genoeg denk ik... (oke oke, ben een btje erg vroeg dit jaar) wat eten jullie met kerst?!
geen idee nog. misschien wel gewoon een lekker patatje, pan snert of weet ik wat hahaha. geen culinaire hoogstandjes hier iig
Ik vermoed dat we op één kerstdag uitgenodigd worden bij mijn schoonouders om te gourmetten. De andere dag zijn wij met z'n tweetjes en ik denk dat ik dan allemaal verschillende lekkere hapjes maak.
Mijn zoontje is jarig op kerst..dus ik ben wel VERPLICHT om iets te maken. Ik maak maar een grote pan bami met salade, en voor de 'ik lust geen buitenlands eten' eters onder ons maar een grote ovenschaal aardappel anders. Het is totaal geen combinatie, en helemaaal niet kerstig maar ik weet het anders ook niet hoor
gourmetten!! haha, is traditie 1 keer bij mn moeder, 1 keer bij mn schoonouders en 1 keer bij vrienden.. Dus je snapt wel dat ik alleen gourmet met kerst, daarna ben ik het weer een jaar zat haha
Hier ook meestal gourmet bij schoonmoeder. Tweede kerstdag zie ik nog wel, ik ben niet zo van de uitgebreide diners
Ik krijg beide dagen eters en ik ben dus wel van het uitgebreid koken Nu heb ik dit jaar wel gekozen voor makkelijk want EN een kleintje rondlopen EN zwanger zijn betekent niet uitgebreid dus Hierbij mijn plan, vanmorgen in elkaar geflansd: eerste kerstdag: vleessalade vers brood salade met krieltjes kipquiche varkensrollade met knoflookspinazie perentaart komkommersalade tweede kerstdag: salade caprese vleessalade vers brood hasselback aardappels gehaktballetjes in tomatensaus aardappelsalade met spekjes ravioli met kaas en spinazie komkommersalade Ik heb er al helemaal zin in
Ik zoek ook nog iets lekkers. We waren eigenlijk van plan eerste kerstdag te gourmetten, maar dan met de luxere producten, zoals hertenbiefstuk. Maarja dat eet men rood, en dat kan natuurlijk niet ( zie banner ) Misschien toch maar uitgebreid koken..
bij de schoonouders wordt het verassend genoeg wederom gourmetten. kerstavond mijn familie hier en dan maakt iedereen een gang. Ik denk dat ik me waag aan het toetje. Iets met chocola en peer ofzo. Maar dat kan zo maar weer anders worden.
wij kerstavond : zelfgemaakte ragout met zelfgemaakte soep en broodjes met salade's en vleeswaren 1ekerstdag weten we nog niet 2e kerstdag bij schoonfam en dan gaan we lekker gourmetten met iedereen
haha, hier ook al gourmetten bij de schoonfamilie! de andere dag bij mijn papsie en mamsie, en daar zie ik wel wat er op tafel komt. heerlijk, zo'n luie kerst
ik moet beide dagen werken dus het wordt iets wat niet al te lange bereiding nodig heeft. Dacht zelf aan een lekkere rosbief met krieltjes en salade en de andere dag weet ik nog niet. Heb niet zo'n zin om te gourmetten aangezien we dat ook elk jaar doen.
Ik ga een kerstdag grillen, dus lekkere vleesjes eten met salades etc. De andere kerstdag ga ik gevulde paprikas maken en met couscous erbij, dat ga ik ook maken voor mijn grandz btw Ik heb er nu al echt reuze zin in!!
Kerstavond gourmet, eerste kerstdag gevulde kalkoen met alles erop eraan en omheen. Tweede kerstdag een 5-gangen menu in een luxe restaurant. Allemaal even leuk en lekker wat mij betreft.
Eerste kerstdag gaan we gourmetten met mijn schoonfamilie, standaart elk jaar. Verder heb ik geen idee. Gewoon iets van aardappel, groente en vlees. Maar wat dat zie ik dan wel.
Zoals ieder jaar Kerstavond Canneloni (vers gemaakt door schoonmoeders) en op 1e kerstdag Gourmetten met mijn familie. Op 2e kerstdag werkt mijn man, maar halen we meestal een rijsttafel bij de Chinees.
1 van de 2 dagen nodig ik mijn moeder en mijn broer uit hier thuis. Mijn vader moet helaas werken allebij de kerstdagen en oud en nieuw. Maar ik zit te verzinnen (weet alleen het vlees nog maar) tussen eend of kalkoen. Maar denk dat het een eend gaat worden. Gaat ik eens effe mijn topclass maken...