wat voor beleg eet jij?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wennepen, 18 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar je mag toch elke dag een boterham met leverworst? Als je een kleine verpakking koopt kan je daar een paar dagen mee doen.

2. wennepen

wennepen Bekend lid

30 dec 2008
    908
    0
    0
    Je mag 1 boterham per dag met leverpastei, dat is wat ze zeggen.
    Maar goed, ik doe altijd lekker veel op mijn boterham dus dat zal ook niet de bedoeling zijn. Ik eet het nu helemaal niet, maar na de bevalling wil ik een boterham met lekker pate van de AH hahaha.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het is niet moeilijk hoor... Je mag eigenlijk alles behalve:

- rauwe producten: rosbief, fricandeau (ja, helaas. Is niet helemaal doorbakken) en natuurlijk filet americain (en varianten daarop)
    - beperkt leverproducten (maximaal een boterham per dag, normaal belegd)

Kijk eens op www.voedingcentrum.nl Hoewel ze daar ook salami e.d. afraden.. Ik heb ze gevraagd waarom maar uit het antwoord blijkt allemaal dat het voedingcentrum in dit geval geen flauw idee heeft hoe salami wordt gemaakt. Mijn tip: laat de italiaanse
    worstjes e.d. maar even liggen maar gewoon goudsalami, cervelaat, boeremetworst etc gewoon lekker eten.
    De zgn 'rauwe' ham mag ook prima hoor! (die is allang niet rauw meer maar gerookt).

Voor alle vlees / kaas belegsoorten geldt: let goed op de verpakkingsdatum, koel bewaren! Het risico dat je loopt door slecht bewaren is vele male groter dan die van mogelijk bacteriën die bij aankoop erin zitten ;)

Deel Deze Pagina