Hoi hoi, Ik vraag me iets af: mijn dochtertje zit nu op drie flessen van 180 + 6, de eerste daarvan is een fijne granenpapfles. Tussendoor krijgt ze fruit en groente (6 mnd potje eet ze helemaal op). Ik weet dat ze tussendoor wat diksap,thee of water zou mogen, maar geef dit nog niet. Haar plasluiers zijn goed en de ontlasting gaat vrij makkelijk en is niet hard. Dus volgens mij heeft ze het nog niet nodig om iets anders tussendoor te drinken. Wanneer moet je drinken erbij gaan geven? Is het toch verstandig om nu al wat drinken tussendoor te geven of is dat nog niet nodig? Wanneer zijn jullie gestart? Groetjes tante
Als je nog 3 flessen van 180+6 geeft krijgt ze 600cc binnen aan vocht. Fruit mag je eigenlijk niet meerekenen maar bestaat natuurlijk ook grotendeels aan vocht. Ik was laatste bij het CB en die vertelde mij dat je echt drinken MOET bijgeven wanneer je met de FV onder de 500cc komt. Je kindje moet minimaal 500cc aan vocht binnenkrijgen! Wel ben ik al eerder gestart met water of thee te geven zodat hij ook andere smaakjes zou leren en zo probeer ik m ook te laten wennen aan een tuitbeker. Dus geef ik water thee en heel soms diksap in de tuitbeker. Vanaf ca 2 weken geef ik hem bewust ca 100cc bij de maaltijden omdat ik met de FV onder de 500cc zit.