9,5 maand is onze zoon nu. Dit is ongeveer z'n dagelijkse schema: 7:00 fles 180 + granenpap er door heen 10:00 koekje oid + sap 12:00 warm eten + toetje 15:00 rijstwafel etc. +sap 18:00 stukje brood met beleg 20:00 fles 180 cc + granenpap friso er door heen Nu weigert hij steeds die laatste fles, maar kwakkelt dan een hele avond, wakker/slapen om dan later op de avond toch nog een gedeelte van de fles te drinken. Wij willen nu natuurlijk niet terug naar nog een voeding laat op de avond.. We hebben verschillende producten geprobeerd: pyamapapje, friso goedenacht, nutrix etc. Maar hij wil het allemaal niet. Wat te doen?
Of draai het eens om: lunch met een boterham en avond eten 's avonds en dan alleen melk geven (kleine fles)
de laatste fles via een lepeltje. Dus er wat dikkere pap van maken. Heb er zelf nog geen ervaring mee maar weet van mijn neefje dat hij ook geen fles meer drinkt maar pap met een lepeltje gaat er wel goed in..
Misschien kun je de fles vervangen door ander drinken. Eventueel kun je dan bij het brood wat opvolgmelk geven. Hier ging de laatste fles er ook al rond 10 maanden vanaf hoor.
He dames, bedankt voor de reacties. Het probleem is dat hij steeds later op de avond wakker wordt en dan nog wat drinken wil.. tsja en daar willen we ook niet meer naar terug! Pap wil ie niet.. ook niet met een lepeltje. Heb gister het brood om 5 uur gegeven, maar het gaf niks.. Hij wilde em savonds weer niet hebben. Nu zijn we vannacht om 4uur er weer uitgeweest en toen heeft meneer nog een aantal grote slokken genomen van de fles.. En nu vanmorgen wil ie ook weer geen fles! Hij zit nu aan de cracker. Weet eigenlijk niet meer wat ik moet doen!
Waarom geef je hem niet later op de dag groente? Levi krijgt hier rond 18.30 avondeten met daarna een toetje en gaat dan naar bed. ( zonder avond fles dus ) en gaat eigenlijk prima hier. Hij gaf ook zelf aan dat hij er minder behoefte aan had
misschien brood tussen de middag geven en savonds zijn warm eten en dan misschien een halve fles. op een gegeven moment eten ze voldoende en hebben ze die avond fles niet meer nodig.
ik zou hem gewoon de avond een arme prak geven en de middag een boterham; zelf zou ik ook honger krijgen bij warme maaltijd bij de lunch en een boterham in de avond...gewoon laten :mee-eten met de pot voor zover dat mogenlijk is...ik hield toen mijn zoontje die leeftijd had gewoon rekening met wat hij mag eten en met ons eten (dus gewoon wat groenten en aardappels voor hem en voor ons stukkie vlees erbij, voor rijstgerechten enzo natuurlijk ff zonder pittige dingen dus haalde ik het daarvorr uit de pan) maar wel zo makkelijk ook toch?
Inderdaad, een warme hap verzadigd meer en langer dan een broodje. Ik zou ook je broodje en warme hap omdraaien en dan tussen de middag een flesje melk aanbieden. Niet te snel na de boterham, want melk remt het opnemen van vitaminen uit andere voeding. Liever een (klein) uurtje er tussen laten. En dan rond 17.30 de warme hap + toetje en voor het slapen gaan nog wat drinkvocht (water, diksap, thee) aanbieden. Mocht hij evengoed 's nachts wakker worden, dan zou ik sowieso geen melk meer aanbieden, liever een slokje water..