gisteren had ie nog maar een klein plekje/bultje. Leek net of ie een derde tepel had ( zit aan zijkant van zijn borst ) Vanmorgen zag het al wat roder rondom het bultje maar niet extreem ( grootte van 10 cent ) . Had er wat zalf opgesmeerd. Vanavond zag het er dus zo uit.
Oei, is moeilijk te zien vanaf de iPad, maar aangezien er een rode kring omheen zit, zou ik toch maar ff naar de dokter gaan.
Er lijkt een kring omheen te zitten, dus dan denk ik aan een tekenbeet. Maar ik ben natuurlijk geen arts. Als ik jou was, zou ik morgen even naar de huisarts gaan.
Laat dit maar even nakijken, lijkt idd van een teek. Dan kun je beter het zekere voor het onzekere nemen.
Er was een tijd terug volgens mij iemand die een teek had die naar binnen was gekropen, daar vind ik dit een beetje lijken.
Ik heb er geen verstand van. Aan mij heb je dus niet veel Maar is het een idee om er met stift/pen nu een kring rond te trekken? Dan zie je morgenvroeg of het groter is geworden. Kan je dit ook melden als je de wachtdienst contacteert.
Zou toch ook even een dokter contacteren, kan ook een spinnenbeet zijn en dan moet bloed gecontroleerd worden, en als het een tekenbeet is moet ie antibiotica krijgen.
Ik had vroeger ook van die harde schijven die hierop leken; dat waren muggenbulten (want ik ben een muggenmagneet; het zijn bij mij altijd muggen). Maar goed; ik zou er voor de zekerheid ook echt mee naar de huisarts gaan. Dan weet je het zeker en dan kan er op de juiste manier mee om gegaan worden.
Mijn oudste dochter krijgt zulke plekken, en nog groter,van muggenbeten. Maar een telefoontje naar een huisarts kan nooit kwaad natuurlijk
ik zou ook zeggen een muggenbult.. maar om het zeker te weten zou ik gewoon even langs de huisarts gaan..
Ik vind het niet suspect voor een tekenbeet, maar bij twijfel zou ik het zeker laten beoordelen. Ik zou de hap bellen. Mocht het een tekenbeet zijn moet je zsm handelen dus niet wachten tot morgen. Succes! Hopelijk valt het mee!
Mijn muggenbulten zien er ook zo uit incl rode rand maar dan wel met een herkenbare muggenbult in het midden.
Ik vind die rode plek lijken op een muggen bult van iemand die er wat gevoelig voor is, en er flink aan heeft lopen krabben.
Dit lijkt meer op een allergische reactie van de muggebult dan een tekenbeet. Maar even laten zien kan geen kwaad.