Help! mijn mannetje weigert de fles

Discussie in 'Voeding' gestart door Lizzz, 28 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lizzz

Lizzz Lid

15 jul 2006
    22
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn mannetje is bijna 10 weken. Tot nog toe heb ik hem bv gegeven. Na 5-6 weken ben ik gaan oefenen met de fles (met afgekolfde melk). Dat ging toen prima dus op een gegeven moment ben ik gestopt met oefenen. STOM..want nu weigert hij de fles. Iedere keer neemt hij eerst een paar slokjes en daarna zet hij het op het brullen. Hij gaat helemaal over de rooie. Vanmorgen ben ik echt in huilen uitgebarsten, ik vind het zo zielig...:( Morgen avond heb ik feest van het werk van mijn man. Ik wil graag mee. Hij werkt er net en dit is het eerste uitje en daar wil ik graag bij zijn maar op deze manier zie ik het niet echt zitten.

Wat zouden jullie doen? gaan of thuisblijven?

En hebben jullie nog tips om hem aan de fles te krijgen? Als hij weer zo overstuur is geef ik hem uiteindelijk toch ieder keer maar weer gewoon de borst en dan is het meteen over. Moet ik daarmee stoppen? en hem niets geven tot hij op een gegeven moment zo hongerig is dat hij hem toch pakt (misschien)? Help! ik weet het niet meer.

X
    Lizzy

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Kan je niet eens een andere speen proberen?

3. Lizzz

Lizzz Lid

15 jul 2006
    22
    0
    0
    Amsterdam
    Het vreemde is dat hij hem een paar weken geleden wel gewoon pakte.
    Ik ga nu naar de prenatal om de dr. brown of de b-free speen te kopen. Daar heb ik zojuist e.e.a. over gelezen op dit forum. kijken of dat lukt...

4. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Ik heb zelf de B-free fles gehad en die werkte super, is ook tegen te snel drinken en tegen krampjes. Succes!

5. Nemo

Nemo Niet meer actief

Een vraagje: geef je hem zelf de fles ?
    Dan zou ik adviseren om iemand anders het te laten proberen. Hij ruikt jouw borsten en heeft dat natuurlijk liever.

Verder staan er op borsvoedingsforum veel tips over flesweigeren (ook hier onder het topic borstvoeding kun je veel tips vinden)

Zeker niet laten uithongeren zodat hij de fles wel pakt !

In het kort wat je zou kunnen proberen: andere speen/fes, en dan wel even een tijdje proberen niet 1x proberen en dan weer wat anders proberen. Fles door iemand anders laten geven en dan jij de kamer uit. Tuitbeker of gewone beker.

Ik weet niet of je binnenkort ook weer moet werken maar dan nog een tip:
    Als je aan het werk bent heb je kolfrecht MAAR je mag ook naar je kindje toe om live te voeden of je kindje kan op je werk gebracht worden om te voeden. Dus dan hoef je geen fles o.i.d. te gebruiken.

6. Lizzz

Lizzz Lid

15 jul 2006
    22
    0
    0
    Amsterdam
    Bedankt voor de tips! Mijn man geeft idd de fles en ik ga de kamer uit. Deze tip kreeg ik ook op het cb. Straks gaan we een nieuwe poging wagen met de dr brown fles. Fingers crossed...

Ik moet over 3 weken weer aan het werk. Gelukkig heb ik nog even de tijd. Mocht het niet lukken kan ik idd naar huis om te voeden, ik werk op 5 min rijden van huis. Dat is een geruststellend idee.

X Lizzy

7. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    Hoe gaat het nu?
    Zelf hetzelfde probleem gehad. Het heeft uiteindelijk lang geduurd voor het redelijk lukte; 1 of 2 maanden dacht ik. Nu gaat het goed.
    Bij ons was het zo dat ze zeker in het het begin de fles van mijn man niet accepteerde, maar wel van mij.
    Eerst wilde ze de fles helemaal niet. Toen lukte het een keer wel (met Difrax S), maar dat verpest door vervolgens teveel aan te dringen. Met als resultaat dat ze het al op een brullen zette zodra die fles in zicht kwam.
    Weer een ander flesje geprobeerd (een goedkope van Kruidvat merk; heeft een zachte speen) en dat ging redelijk. Daar dronk ze uit, maar lang niet genoeg, maar niet verder aangedrongen en vervolgens gewoon aangelegd zodat ze toch genoeg binnenkreeg. UIteindelijk zat er toch niet veel vooruitgang in en bleef het bij iets van 60 ml drinken.
    Toen heb ik de Tommee Tippee gekocht met een nr 2 speen erbij. Die speen is heel zacht en het ging meteen al een stuk beter. Ze dronk steeds iets meer. TOen ze eenmaal meer dan 100 ging drinken heb ik haar ook niet meer aangelegd (maar wel eerder voor de volgende voeding), zodat ze eraan kon wennen dat ze fles kreeg en daarna niet meer aan de borst zou komen.
    Vanaf dat moment is mijn man de fles gaan geven en heb ik me uit de voeten gemaakt. Dat ging ook steeds beter.

Ik ben nu weer een maand aan het werk en er zijn nog geen problemen geweest met de voeding. Op het KDV dronk ze zelfs beter dan thuis! Op de wenochtend had ze zomaar ineens 240 ml gedronken, terwijl ze voorheen max 180 dronk.

Kortom: volhouden (maar niet opdringen!) en spenen zoeken tot je de beste voor jullie hebt gevonden.

Deel Deze Pagina