En dan bedoel ik natuurlijk qua afkomst, haha. N.a.v. Het topic over op wie jouw kinderen lijken ben ik hier wel nieuwschierig naar geworden. In mijn omgeving zie ik heel veel mixjes. Zelfs 4 verschillende afkomsten bij één mensje. (Voorbeeld van kindje dat ik ken: kwart Nederlands, kwart Grieks, kwart Hindoestaans en kwart Duits.) Ik vind het altijd wel grappig om te horen en soms vraag ik me af of over een tijd niet iedereen vanalles en nogwat 'is'. Mijn kinderen zijn half Nederlands, half Marokkaans. Waarbij mijn genen tot nu toe qua uiterlijk sterker blijken, vooral mijn zoon die op mij lijkt is best wel een echte Hollander qua uiterlijk.
wij zijn blank.. blond met blauwe ogen. wie weet wat er uit zou komen als we een genetische test zouden laten doen. dan kan je echt zien waar je echt vandaan komt. heb daar eens een leuk filmpje van gezien uit engeland. gewone blanke mensen die voorouders uit afrika hadden
Mijn zoon is ook half Nederlands/half Marokkaans. Mijn genen zijn ook best sterk, hij heeft glad haar (mijn man kroes) en is behoorlijk licht terwijl mijn man vrij donker is. Hij is prachtig!
Wij zijn allebei Nederlands. Onze meisjes hebben tot nu toe net als mij allemaal donkere haren met blauwe ogen en een lichte huid.
Blauw bloed Die van mij zijn 75% Nederlands en 25% Italiaans Ik ben zelf half Italiaans. Beide kinderen zijn trouwens erg blank en hebben beide blond haar en blauwe ogen. Zelf heb ik donker haar en groene ogen. Man is donkerblond met blauwe ogen.
Ik wilde zeggen blauw maar dat is allang niet meer zo. Ik ben van mijn moeders kant generaties (lees bijna 300 jaar) terug van adel maar dat blauwe bloed is inmiddels zeer verdund. 😝 Mijn moeder is ver weg van Franse komaf. Ook al een paar generaties terug maar je ziet het wel aan het uiterlijk in haar familie. Zelf ben ik een echte Hollandse met blond haar en blauwe ogen. Ik lijk op mijn oerbrabantse vader. Mijn man zegt zelf helemaal Nederlands te zijn maar hij heeft een erg zuid-Europees uiterlijk. In Italië wordt hij in het Italiaans aangesproken. Mensen vragen hem de weg, haha! Dus ik denk dat er bij hem ver weg ook wel wat anders dan Hollands bloed zit. Maar omdat dat allemaal zo ver weg is is onze zoon gewoon Nederlands.
Wij zijn allebei nederlands. Zoon donkerblond met blauw/grijze ogen. Dochter met blond haar en groene ogen. Dochter middenblond met helder blauwe ogen en de allermooiste krullen van de wereld
Wij zijn allebei echte Hollanders. En zoontje is een echte mix. Het blonde haar van z'n vader en de blauwe ogen van z'n moeder.
Ik zou willen zeggen dat mijn dochter een echte kaaskop is, maar gek genoeg krijgen we vaak de vraag of we uit Groot Britannie of Ierland komen. Zal wel door de rode krullen van mijn dochter komen . Voor zover bekend, hebben we daar helemaal geen voorouders. Mijn oma kwam uit Indonesië (Nederlandse gedeelte), maar verder zijn we allemaal Nederlandse kaaskoppen. Als we bij mijn vriend in zijn stamboom kijken, komen we een paar generaties geleden uit in Duitsland. Best saai dus eigenlijk
Poeh heb je even.. Ik ben half Frans, kwart Italiaans en kwart Nederlands. Mijn man is half Turks en half Nederlands. Dus de kinderen zijn echt mixkindjes; Kwart Frans, kwart Turks, 12,5% Italiaans en 37,5% Nederlands. Ik ben zelf blond en heb blauwe ogen. Mijn man heeft donker haar en donkere ogen en dit hebben de kinderen ook. Vaak denken mensen dat ik 100% Nederlands ben, mijn man 100% Turks en de kinderen dus half Nederlands en half Turks. Maar het is wat ingewikkelder haha.
Ons zoontje is half Nederlands, kwart Tunesisch en kwart Turks. De Tunesische genen heeft hij van mijn vriend, en de Turkse van mij. Wij zijn beide halfbloedjes
100% nederlands. Mooie blauwe ogen & haar haren beginnen ook licht blond te worden ik zelf ben 25% duits & 75% nederlands. Mijn man is 100% nederlands
Leuk om te lezen. Ik vraag me ook wel eens dingen af. Mijn stiefvader bijvoorbeeld schijnt 100% Nederlands te zijn, maar hij ziet er uit als een halve surinamer of Indonesisch of Molluks. Hij is bruin, zwart haar en dikke lippen maargoed niets te bekennen in zijn boomstam. Misschien heeft zn moeder dan toch een slippertje gemaakt..🙊