Ik ben Nederlands maar niemand is iets 100% dus ben wel benieuwd naar alle voorouders! Er moet ergens gemixt zijn Mijn man is 25% Nederlands, 25% Brits, 25% Zimbabwaans en 25% Zuid Afrikaans. In ZA is hij ook geboren en getogen. Wel van Blanke afkomst allemaal dus mijn man is gewoon donkerblond met groene ogen. Onze kinderen zijn lichtblond met blauwgroene ogen. Mensen zijn daar vaak verbaasd wanneer ze horen dat hij uit ZA komt en dat hij blank is. Ja mensen in Afrika wonen ook blanke mensen
Ik heb geen idee. Mijn vriend kent zijn vader niet ( donor )Dus werkelijk waar geen idee. Mijn moeder heeft een duitse achternaam dus daar moet wel meer achter zitten maar eigenlijk nooit gevraagd.
Mijn vaders achternaam komt vaak in Frankrijk voor en bijna nooit in Nederland, mijn man zijn voorouders komen uit ijsland en norrwegen. Mijn moeders moeder was een zeeuw, haar vader een fries. En dit kwam allemaal samen in Rotterdam. Dus ik kies; Rotterdams bloed
Mijn ouders waren beide nederlands, waarvan ver van mijn moeders kant waarschijnlijk Duits. Mijn man is half chinees, half nederlands. Onze jongens zijn dus 1/4 chinees, rest nl. Meeste mensen verwachten toch geen blonde jongetjes met blauwe ogen Mijn man heeft wel echt een aziatisch uiterlijk.
Zoon een mengelmoesje van van alles en Nederlands... Ik ben zelf een mengelmoesje vanuit voorouders (Frans, Belgisch, Afrikaans, Nederlands en allemaal in verschillende mate en voor zover bekend), vader van zoon een nl-er incl voorouders. Overigens hier blauwe ogen en lichtblond haar en zoonlief heeft zijn complete bouw van zijn vader maar gelukkig zijn huid wel van mij (ex heeft zware zonneallergie) en blond haar met een rossige gloed en blauwe ogen.
Ik Nederlands en man Turks. Ik blond en blauwe ogen, man donker en blauwe ogen. Kinderen dus 50/50 en allebei onwijs blond met knalblauwe ogen. Ik denk dat ze wel donkerder gaan worden, ze hebben allebei donkere wimpers en donkerblonde wenkbrauwen.
Mijn kids zijn 25% Spaans (tweetalige opvoeding) en 1/16e Oostenrijks en hebben een Duitse achternaam, er zal ongetwijfeld ergens een link met Duitsland zijn ze zien er verder oer-Hollands uit.
100% Nederlands van beide kanten. Mijn stamboom gaat tot de 16e eeuw terug in de streek waar wij nu ook wonen. Van mijn man weet ik het niet zo heel ver, maar ook daar zit geen druppel buitenlands bloed in de genen voor zover we de generaties terug kennen.. Onze kinderen hebben witblond tot rossig haar met knalblauwe ogen en sproeten. Ze zien er nog Nederlandser uit dan wij zelf, haha.
Wij benoemen onze kinderen zelf gewoon als half turks/half nederlands. Maar mijn schoonvader is vsn tjetjeense afkomst maar is zelf wel in turkije geboren en mijn man heeft ook gewoon een turkse opvoeding gehad. Hij spreekt zijn vaders taal ook niet. Mijn opa van mijn moeders kant heeft duitse roots. Ik dacht dat mijn opa zelf half duits was maar dat weet ik niet helemaal zeker, maar dat er duits in zat is wel zeker.
Mijn kinderen zijn 1/4 Moluks en 3/4 Nederlands. We hebben echt mooie combinaties gemaakt Alle 6 anders, van donker tot lichtblond. Gelukkig wel allemaal met een mooi tintje.
Wij zijn beide Nederlands. Mijn oudste heeft hele donkerbruine, bijna zwarte ogen en een tintje. Wel donkerblond haar. Lijkt eerder een mixje. Mijn jongste is vooral erg kaal met een paar lichtblonde sprietjes 😆 Heeft blauw/groene ogen en een lichte huid. Heel verschillend
100% nl. (al zou mijn man het zien als 50% Hollands en 50% Limburgs, ha ha ) Allemaal blond/blauwe ogen. En (erg) blanke sproeten-huid . Ik ben door die bleke huid wel eens voor Engelse aangezien (tijdens vakantie). Ergens x aantal generaties terug zal er nog wel wat Duits bloed bij zitten, de oma van mijn man komt uit Kerkrade.