Wat voor "bloed" hebben jouw kinderen? :P

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door 2mam2, 16 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik ben Nederlands maar niemand is iets 100% dus ben wel benieuwd naar alle voorouders! Er moet ergens gemixt zijn :)

Mijn man is 25% Nederlands, 25% Brits, 25% Zimbabwaans en 25% Zuid Afrikaans. In ZA is hij ook geboren en getogen. Wel van Blanke afkomst allemaal dus mijn man is gewoon donkerblond met groene ogen. Onze kinderen zijn lichtblond met blauwgroene ogen. Mensen zijn daar vaak verbaasd wanneer ze horen dat hij uit ZA komt en dat hij blank is. Ja mensen in Afrika wonen ook blanke mensen :D

2. kar89

kar89 Fanatiek lid

15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Half turks en half nederlands! Ik ben 100 % nl en man 100 % turks.

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik heb geen idee. Mijn vriend kent zijn vader niet ( donor )Dus werkelijk waar geen idee. Mijn moeder heeft een duitse achternaam dus daar moet wel meer achter zitten maar eigenlijk nooit gevraagd.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn vaders achternaam komt vaak in Frankrijk voor en bijna nooit in Nederland, mijn man zijn voorouders komen uit ijsland en norrwegen.
    Mijn moeders moeder was een zeeuw, haar vader een fries.
    En dit kwam allemaal samen in Rotterdam.
    Dus ik kies; Rotterdams bloed :D

5. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Mijn ouders waren beide nederlands, waarvan ver van mijn moeders kant waarschijnlijk Duits.
    Mijn man is half chinees, half nederlands.

Onze jongens zijn dus 1/4 chinees, rest nl. Meeste mensen verwachten toch geen blonde jongetjes met blauwe ogen :D Mijn man heeft wel echt een aziatisch uiterlijk.

6. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Nederlands/Indisch/Duits

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Zoon een mengelmoesje van van alles en Nederlands...
    Ik ben zelf een mengelmoesje vanuit voorouders (Frans, Belgisch, Afrikaans, Nederlands en allemaal in verschillende mate en voor zover bekend), vader van zoon een nl-er incl voorouders.

Overigens hier blauwe ogen en lichtblond haar :) en zoonlief heeft zijn complete bouw van zijn vader maar gelukkig zijn huid wel van mij (ex heeft zware zonneallergie) en blond haar met een rossige gloed en blauwe ogen.

8. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

50% boven de rivieren en 50% eronder ;)

9. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik Nederlands en man Turks. Ik blond en blauwe ogen, man donker en blauwe ogen.

Kinderen dus 50/50 en allebei onwijs blond met knalblauwe ogen. Ik denk dat ze wel donkerder gaan worden, ze hebben allebei donkere wimpers en donkerblonde wenkbrauwen.

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Mijn kids zijn 25% Spaans (tweetalige opvoeding) en 1/16e Oostenrijks en hebben een Duitse achternaam, er zal ongetwijfeld ergens een link met Duitsland zijn :D ze zien er verder oer-Hollands uit.

11. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    half Nederlands, kwart Zweeds en kwart Deens.

12. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    100% Nederlands van beide kanten. Mijn stamboom gaat tot de 16e eeuw terug in de streek waar wij nu ook wonen. Van mijn man weet ik het niet zo heel ver, maar ook daar zit geen druppel buitenlands bloed in de genen voor zover we de generaties terug kennen..

Onze kinderen hebben witblond tot rossig haar met knalblauwe ogen en sproeten. Ze zien er nog Nederlandser uit dan wij zelf, haha.

13. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij benoemen onze kinderen zelf gewoon als half turks/half nederlands.
    Maar mijn schoonvader is vsn tjetjeense afkomst maar is zelf wel in turkije geboren en mijn man heeft ook gewoon een turkse opvoeding gehad. Hij spreekt zijn vaders taal ook niet.
    Mijn opa van mijn moeders kant heeft duitse roots. Ik dacht dat mijn opa zelf half duits was maar dat weet ik niet helemaal zeker, maar dat er duits in zat is wel zeker.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

50% Belg en 50% Nederlander :)

15. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Mijn kinderen zijn 1/4 Moluks en 3/4 Nederlands.
    We hebben echt mooie combinaties gemaakt ;)
    Alle 6 anders, van donker tot lichtblond.
    Gelukkig wel allemaal met een mooi tintje.

16. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.048
    2.553
    113
    Limburg
    Hartstikke nederlands. Oudste heeft blond haar en blauwe ogen. Jongste rood haar en blauwe ogen.

17. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Hier 3/4 Nederlands en 1/4 Tunesisch, maar van dat Tunesische is niets te zien :p

18. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.120
    5.038
    113
    Vrouw
    Onze dochter is 100% Nederlands en blonder dan ons ;)

19. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Wij zijn beide Nederlands. Mijn oudste heeft hele donkerbruine, bijna zwarte ogen en een tintje. Wel donkerblond haar. Lijkt eerder een mixje. Mijn jongste is vooral erg kaal met een paar lichtblonde sprietjes 😆 Heeft blauw/groene ogen en een lichte huid. Heel verschillend

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    100% nl.

(al zou mijn man het zien als 50% Hollands en 50% Limburgs, ha ha :D)

Allemaal blond/blauwe ogen. En (erg) blanke sproeten-huid ;).
    Ik ben door die bleke huid wel eens voor Engelse aangezien (tijdens vakantie).

Ergens x aantal generaties terug zal er nog wel wat Duits bloed bij zitten, de oma van mijn man komt uit Kerkrade.

Deel Deze Pagina