Ben vandaag zomaar wat foto's gaan nemen van bloemen hier in de straat. Nu weet ik niks van bloemen en ik kan ze dus ook niet plaatsen. Wie o wie kan me vertellen welke bloemen dit zijn? Bloem 1
bloem 2 is jacobskruiskruid, is puur gif, dieren sterven eraan als ze het eten, maar ook voor de mens is het niet zonder gevaar NIET met blote handen plukken,
ja dat klopt groeid tegenwoordig overal, omdat 1 of ander minister het belangrijk vond het dat jaconskruiskurid vlindertje er weer kwam, voor 1 vlindertje kwam dat spul weer terug, gevolg dat weilanden bermen etc er vol mee staan en er toch een aantal dieren dood gegaan zijn door dat spul. waar ik vroeger paard reed, hebben 1 opbrengst aan hooi zo weg kunnen gooien omdat er zoveel kruid in zat (ook omdat de buurweilanden er niks aan deden) ze konden het niet meer aan de paarden voeren zolang het er zo staat geeft het een bepaalde geur af waardoor de meeste beesten het niet eten, maar als je het hooit en droogt gaat de deur eraf maar het gif blijft
En tenslotte bloem 7, die is volgens mij toch anders dan bloem 6. Beide wel een distel? Overigens heb ik een hoop bloemen al wel herkend, of kunnen vinden op Internet: Akkerwinde, Boerenwormkruid, Duizendblad, Harig Wilgeroosje, Boterbloem, Paardenbloem, Kamille en Klaver.
Nee, boerenwormkruid is heel anders. Veel grotere koppen. Ze 'clusteren' wel allebei. Maar deze bestaat meer uit een hoop kleine bloemetjes met bloemblaadjes, terwijl boerenwormkruid volgens mij geen bloemblaadjes heeft. Dit is de foto van het boerenwormkruid die ik gemaakt heb.
Ik zat ook te denken aan een akkerdistel, maar de plaatjes die ik kan vinden van akkerdistels, daarvan zijn de stengels glas en die hier heeft stekels op de stengels. Of het is een rare foto en ik moet van de week nog even kijken.
mijn god ....ben blij het verschil tussen een paardebloem en een madeliefje weet. krijg trauma van al die bloemen moest ooit meer dan 50 bloemen zoeken omschrijven en drogen en vervolgens een herbarium van maken. brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
welnee joh kijk maar naar mij er is niets van dat al blijven hangen smalle wegebree kruitjeroermeniet al sla je me dood hoe die eruitziet