Ik heb net uitgelezen: Karin Slaugther - trouweloos! Morgen maar weer een nieuw boek halen, meestal wel een nieuwe op voorraad, maar nu helaas niet!
Ik heb net uit Schone handen van René Appel. Ik hoop dat ik voor mn verjaardag een nieuw boek krijg! En anders ga ik wat lenen bij een vriendin. Die heeft net weer 13 nieuwe boeken gehaald bij de bieb en heeft dezelfde 'smaak' als ik De boeken van Tess Gerritsen staan ook op mijn verlanglijstje!
Kinderbijbel Stukken makkelijker en het is nog leuk ook. Ik heb de ontsnapping ook nog staan. Eerlijk gezegd heb ik nog een stuk of 20 boeken staan... Er komt trouwens 18 februari een nieuw boek uit van sophie kinsella
Ik heb net 'Mijn woestijn', 'Dochter van de nomaden' en 'Onze verborgen tranen' van Waris Dirie gelezen. Waris Dirie is een nomadendochter die in haar eerste boek 'Mijn woestijn' schrijft over haar jeugd in Somalië en haar vlucht naar het Westen. Na een carrière als model strijdt ze tegenwoordig als speciaal VN-ambassadeur tegen de genitale verminking van vrouwen. In haar tweede boek 'Dochter van de nomaden' beschrijft Waris Dirie haar reis naar Somalië; een confrontatie met haar verleden. In haar derde boek 'Onze verborgen tranen' wordt een beeld gevormd van vrouwenbesnijdenis in Europa. Ontmoetingen met slachtoffers en daders, onderzoekers, tegenslagen en succesen worden beschreven. Waris Dirie's nieuwste boek 'Brief aan mijn moeder' ga ik binnenkort absoluut lezen. Hierin beschrijft Waris Dirie de moeilijke verzoening met haar moeder.
Op dit moment ben ik 'Komt een vrouw bij de dokter' van Kluun aan het lezen. Ook 'De weduwnaar' ligt al klaar. Van de Klundert alias Kluun verloor zijn eerste vrouw op 36-jarige leeftijd aan kanker. Hij verkocht zijn bedrijf en vetrok met zijn dochtertje naar Australië. Aldaar verwerkte hij zijn ervaringen in de debuutroman 'Komt een vrouw bij de dokter'. 'De weduwnaar' is het vervolg op Kluuns eerste boek.
ik ga vandaag beginnen aan De heks van Portobello van Paulo Coelho. heeft iemand die hier gelezen? ik was na de vliegeraar de tragiek een beetje zat, vond het een veelste heftig boek. voor het andere boek van Kahled Hosseini pas ik dus maar, maar ga vrijdag wel naar de film 'the kite runner'.
Deze boeken liggen nog op de plank: - 'Hersenschimmen' van J. Bernlef; dementie beschreven vanuit het standpunt van de man die zelf dement wordt. - 'Ik was twaalf en ik fietste naar school' van Sabine Dardenne; tachtig dagen wordt Sabine Dardenne vastgehouden door Marc Dutroux. In dit boek beschrijft zij haar ervaringen tijdens de ontvoering en de periode na de bevrijding. - 'Valse Salie' van Roos Boum; in dit boek blikt Roos Boum terug op een jeugd die verziekt werd door en moeder met het syndroom van Münchhausen by proxy. - 'Karen, de vrouw met zeventien persoonlijkheden' van Richard Baer; een verslag van de reis die psychiater Richard Baer en Karen samen hebben gemaakt om de zeventien persoonlijkheden te leren kennen en uiteindelijk door hypnose te laten samenvoegen tot een persoon: Karen. - 'Ontsnapt uit de hel' van Samira Bellil; de in 2004 overleden Samira Bellil groeide op in een Algerijns probleemgezin in een van de Parijse voorsteden, leefde grotendeels op straat en werd als puber meerdere malen slachtoffer van groepsverkrachtingen. Vijftien jaar later vond Samira Bellil de moed om haar verhaal te vertellen. - 'Het huis van de moskee' van Kader Abdolah; "Ik heb dit boek voor de westerse wereld geschreven. Het gaat over mensen, over kunst, over religie, over seks, over film, over het belang van radio en televisie. Ik heb geprobeerd de gordijnen opzij te schuiven en de islam als levenswijze te laten zien", aldus Kader Abdolah.
Hoor goede dingen over 'de heks van Portobello' Ben benieuwd wat je ervan vindt. Zelf vond ik de Vliegeraar een van de mooiste boeken ooit! En zijn andere boek was ook mooi... iets minder heftig. Zelf heb ik mezelf laten beloven niet naar de film te gaan. Vind dat altijd zo'n tegenvaller na het lezen van het boek. Je eigen gecreerde beelden kloppen niet bij hoe ze in de film worden weergegeven... (maar dat is natuurlijk persoonlijk).
daarmee bedoel ik niet dat ik het een slecht boek vond hoor Jannes. het had zo'n impact op me gemaakt dat ik er snachts niet goed van kon slapen . mijn man is niet zo'n lezer, en we gaan naar die film omdat ik het verhaal toch met hem wil delen. ik laat je weten wat ik van het boek vinn (de heksen van portobello). dat ik er moeilijk in kan komen staat al vast hihi
Ik lees momenteel "de verstotene" van Naima el Bezaz, best een aardig boek. Hiervoor las ik "Bevrijding" van Zulfu Livaneli, dat is wel ECHT een aanrader! Gaat over eerwraak in Turkije, heel indrukwekkend!
O zo las ik het ook niet hoor Wilde alleen vertellen dat ik het heel mooi vond. Ik heb het op vakantie gelezen en moest er van huilen. Mijn vriend lachtte me uit dat ik op een ontspannen vakantie me zo liet emotioneren door een boek en er maar niet over op kon houden. Het maakte op mij ook veel indruk. Daarom vond ik het ook zo mooi!
Is er weer een nieuwe? *racet naar Bol.com..* Ik heb toevallig vandaag mijn boekenkast opgeruimd, en ik zeg net tegen mijn man dat ik eens moet kijken welke ik nog niet heb, dan kan ik die nog bestellen..
Das het enige boek van Nicci French die ik nog niet in mn boekenkast heb staan en ook nog niet gelezen heb
Ik moet nodig weer bezig in een serie van Virginia Andrews. Aantal al gelezen maar er liggen er nog genoeg :-D Nu de tijd nog.....