hallo, Ik denk al een poosje dat mn zoontje ( nu 14 weken ) kma heeft.. de eerste weken van hem waren niet bepaald genieten. veel huilen heel veel spugen heel veel krampjes met harde windjes laten veel rode vlekjes-pukkeltjes op zn gezicht op een gegeven moment ook niet meer willen slapen.. kortom hij zat niet lekker in zn vel en wou alleen maar bij ons zijn. en we zaten wekelijks bij de dokter.. We zijn overgestapt op friso comfort.. spugen was eindelijk over.. maar de rest werd alleen maar erger Uit eindelijk mochten we naar de ka en overstappen of friso ha we hadden nu 2 dagen ha en toen moesten we naar de ka.. maaaar we hadden een totaal ander kereltje gekregen.. hij lachte ineens geen krampje meer te bekennen.. ka wou niks van kma weten omdat dit niet in familie voor komt dus we moesten weer normale voeding gaan gebruiken.. 2 flesjes gelijk helemaal mis!! Eindelijk mochten we dan allergietesten in het ziekenhuis doen.. 2x vorige week vrijdag en die week ervoor.. 1 voeding zou normale voeding moeten zijn en de ander ha.. wij weten niet welke wanneer is gegeven.. jaa en nu komt het.. hij reageerde op de eerste x gelijk al helemaal verkeerd. klachten waren gelijk terug en hij heeft hier een week last van gehad.. dus ik had verwacht dat de 2e test geen klachten zou geven.. maar wel dus.. ook helemaal overstuur na de tijd en nu al 3 dagen moeilijk in bed te krijgen savonds.. ook weer erg pukkelig in het gezicht er weer erg harde pijnlijk windjes laten Morgen krijg ik de uitslag.. maar ik ben zoo bang dat de ka hier weer niks van maakt. omdat het volgens hem niet mogelijk is.. Ik was zoo blij dat het goed ging met mn mannetje.. en ben weer terug bij af.. Wat denken jullie hiervan.. is dit gewoon toeval? of zou er dan toch iets aan de hand zijn.. Wie heeft hier ervaring mee?? Sorry voor het lange verhaal.. maar moest het ook even kwijt.. Liefs
KMA in combinatie met (verbogen) reflux? Is daar al naar gekeken? En ben je nog bij de osteopaat geweest?
Hey!! Ik heb in het begin ook altijd gedacht dat hij reflux had.. omdat het ook telkens omhoog kwam wat erg pijnlijk was.. maar sinds de hypoallergene voeding waren echt alle klachten binnen 2 dagen weg!! Hij heeft soms nog wel wat uitslag op zn gezicht.. ineens heeft hij weer allemaal pukkeltjes en is hij helemaal droog.. en dan ineens is het ook weer weg.. We zijn ook bij de ostheopaat geweest! Toen ik mijn verhaal deed zei hij gelijk al nou ik denk gelijk aan een eiwit allergie... Hij heeft hem wel even nagekeken.. maar kon niet zo heel erg veel vinden.. alleen zn nekje zat een beetje vast.. kwam waarscheinlijk door de keizersnee.. en daarom trok hij zo met zn hoofdje naar achter.. hij heeft het losgemaakt en sindsdien heeft hij daar geen last meer van gehad.. Om 11.00 mag ik bellen voor de uitslag.. ben erg benieuwd.. liefs,
Nou ik zal het zeggen... ik heb een Huilbaby!!! ik kan die arts wel wat doen echt waar!!! ik voel me op dit moment zo machteloos hij de eerste x dat ik daar kwam ook gelijk gezegt dat dit een huilbaby is.. mn broertje was een huil baby en ik kan zeggen.. mijn zoontje is dus geen huilbaby he!!! toen ik op de ha voeding ben overgestapt huilde hij misschien 10 op een dag... nou heb het ook 10 x tegen de arts gezegd vandaaag maar hij luisterde gewoon niet naar me.. ik moest de fles maar anders gaan geven zodat hij minder lucht binnen zou krijgen en minder buik krampen zou krijgne.. nou ik ik heb niets anders dan de afgelopen weken gedaan. het kan geen kma zijn omdat de klachten niet gelijk in het ziekenhuis te zien waren maar pas toen ik thuis was.. Ik begin nu met tegenzin toch weer aan de friso standaard eerst een beetje 3 standaard en 3 ha in een fles.. en ik wacht even af hoe het gaat.. ik hoop natuurlijk toch dat de ka gelijk heeft dat hij geen kma heeft maar waar komen de klachten anders vandaan?? en ze hoeven mij gewoon echt niet te vertellen dat hij een huilbaby is want dat is hij beslist niet!!!
lastig zeg... maar als jullie er écht van overtuigd zijn dat hij het veel beter doet op hypoallergene voeding, en de kinderarts werkt niet mee, vraag een second opinion?? desnoods (mits betaalbaar) zelf de voeding betalen? friso intensief hypo-allergeen en nutrilon pepti is nog redelijk betaalbaar. nutramigen enzo een stuk minder (wij hebben ook 2 kids met KMA, godzijdank hebben wij het weten te omzeilen om alles te laten testen bij de kinderarts, maar tóch beide keren de machtigingen gekregen via huisarts en consultatiebureau)
Vergeef me als ik het helemaal verkeerd zie, ik heb namelijk totaal geen ervaring met kma. Maar je schrijft dat jullie kindje zienderogen opknapte toen je hem HA-voeding gaf. Waarom ga je daar dan niet gewoon mee door? Daar heb je toch geen toestemming van een KA voor nodig? Onze jongens krijgen, sinds ik moest stoppen met BV, HA-voeding. Puur uit voorzorg. Lijkt me dat het geen kwaad kan toch? Het is alleen wel duurder, dat is een nadeel, maar als je kindje er zo van opknapt zou ik dat gewoon doen.
op welke HA voeding benje over gestapt als ik vragen mag..... en ook al zou het geen KMA zijn, als jij als moeder denkt dat hij iets heeft en dat ie daarom zo is, zou ik me niet de laan uit laten sturen met het is een huilbaby....dan zou ik willen dat de arts op zn minst gaat kijken wat het dan wel zou kunnen zijn...
Idd.. Je gaat naar je arts voor advies, maar hij wil je duidelijk niet horen. Volg je moederinstinct!! Als jullie hebben gemerkt dat hij met de HA zich beter voelt, dan moet je daar lekker mee door gaan.. Wel apart, ik herkende mijn zoon in jou stukje. Hij kreeg echt HA vanaf het begin. Gaan nu overstappen op Omneo (krampjes, licht spugen en moeizame ontlasting). Dit wel gedaan in overleg met het CB. Het CB zei tegen mij trouwens dat als de Omneo niet voor verbetering zorgt we dan niet meer terug kunnen naar HA. Dat moet vanaf het begin constant gegeven worden en terug gaan helpt dan niet meer tegen allergieen. Serkte ermee!!
daarom vroeg ik ook wat voorn HA voedinghet is....want je hebt nl ook nutramigen...kost wat als je t niet van je verzekering krijgt maar tis het proberen waard....gewone ha werkt (zoals est al zei) niet meer nadat je andere melk geprobeerd hebt...
Friso hypoallergeen gewoon.. het punt is hij zegt dat het geen kma kan zijn omdat de klachten niet gelijk na 5 min kwamen.. maar pas 2 a 3 uur later.. jah en als ik dan belde moest ik het even aanzien een paar uurtjes en dan maar weer bellen en dan zouden ze even zien of het nodig was of ik even langs kon komen.. maar ja een paar uur later waren de klachten ook weer minder erg geworden.. dus ja dan kunnen ze het zelf ook niet zien he!! en ja ik kan gewoon ha blijven geven tis wat duurder ja.. eigenlijk kunnen we het bijna niet betalen omdat mijn contract niet verlengd is en we dus maar 1 inkomen hebben.. Maar ik zorg er wel gewoon voor dat hij zn voeding kan krijgen..kheb er alles voor over zodat hij geen pijn meer heeft. maar het is eignelijk ook zo dat ik gewoon graag die bevestiging wil hebben en omdat je ook straks met wat vaster voedsel kunt beginnen en als ik zeker weet dat dat hij kma heeft kan ik daar dan ook weer rekening mee houden.. dus of ik nou gewone voeding geef of niet straks krijgt hij er dan toch weer mee te maken.. tenzij hij er natuurlijk langzamerhand over heen groeit.. en dat zou natuurlijk helemaal mooi zijn!!
als je gewone hypoallergene melk hebt, dan werkt het dus niet meer tegen de KMA aangezien je al andere melk geprobeerd heb. Dat is ter voorkoming van...prefentief dus, niet voor als de symptomen er al zijn, dan heeft t dus geen nut meer... vind niet dat de ka kan zeggen dat als ie de klachten niet binnen 5/10 minuten heeft het geen kma is, want Kai had t altijd rond 1 dag nadat ie iets verkeerd gegeten had...dus dat is eerste klas BS Kai klachten bleven daar in tegen ook lang...en niet een paar uur....denk dat je eens goed moet laten uitzoeken wat er nou precies mis is want hier heb je ook helemaal niks aan....
als je kindje KMA heeft wat aangetoond is, kun je hiervoor een machtiging krijgen bij de huisarts/kinderarts, dan krijg je alle voeding vergoed. nutrilon pepti en friso intensief h.a. zijn nog wel enigzins betaalbaar, maar nutramigen e.d. is ontzettend duur
friso hypoallergeen is geen hypoallergene voeding!! dat is inderdaad preventief hypoallergeen, en werkt niet meer als de allergie al ontwikkeld is. de 'echte' hypoallergene voeding van Friso, is Friso intensief hypo-allergeen. die staat normaal gesproken ook niet gewoon in de winkel maar wel bij de apotheek. het is ook zonder recept verkrijgbaar maar ik vond het behoorlijk duur (ik geloof 17 euro voor 700gr) allergische klachten kunnen absoluut wel uren later komen hoor. maar wat voor klachten krijgt je kindjes precies na een paar uren? en hoe lang duurt het voordat het weggaat? mijn beide kids kregen er geen huiduitslag van, maar enorme krampen en beide veranderden ze in enorme huilbaby's. zodra ze h.a. voeding kregen, waren ze binnen 1,5 dag heel andere kindjes, veel rustiger, tevredener, geen buikpijn meer, ze sliepen niet meer in een krampachtige houding
Isabella kreeg in het begin ook standaard maar was altijd huilen, harde windjes laten, moeilijk poepen, spugen, huilen, verkrampen....af en toe wat bultjes in het gezichtje en een droog huidje, sinds ik nutrilon omneo geef niks meer aan de hand! geen gehuil, makkelijk ontlasting, geen krampen, geen uitslag, en niet meer spugen, ze kan gewoon niet tegen de standaard voeding....en ook niet tegen de voedingen van kruidvat, trekpleister enz, dus de goedkopere versies zijn hier uitgesloten, moet echt nutrilon omneo zijn, kost 14 e per pak maar goed heb het er voor over! Succes hoop dat er snel verandering in komt
Je gaat al best snel over op minder voeding dus misschien geeft dat wat ruimte qua kosten. Ik vind het wel heel naar voor je! Ik zou persoonlijk een second opion vragen en misschien zelfs wel een andere huisarts. Je moet je niet af laten schepen door een man die toevallig zijn dag niet heeft! Een klein verschil in voeding kan wonderen doen. Als ik een keer Nutrilon geef ipv Friso spuugt Lotte ook alles weer uit! De bestanddelen zijn veelal hetzelfde maar toch zit er ergens een heel klein verschil. Zo zie je maar, het blijft zoeken! Nu je iets hebt gevonden, gewoon doorgaan daarmee. Heel veel succes!!
nou meiden hier toch nog een blije mama! doe nu ondertussen 4 schepjes standaard en 2 ha in zn flesje.. En meneertje hier is gister en vandaag lekker vrolijk geweest hij knapt nu steeds weer meer op na vorige week hij spuugt alleen weer wat ie al tijden niet meer heeft gedaan.. maar het is niet veel dus daar maak ik me nu niet druk over.. Misschien is het dan toch iets van de eerste 3 maanden geweest of kan hij langzamerhand ook over een allergie heen groeien? Omdat hij wel precies alle symptomen had! nou ik hoop natuurlijk dat dit in ieder geval zo blijft..
Fijn dat het wel iets beter lijkt te gaan. Ik heb niet veel verstand van kma, maar ik lees dat je het over huisarts hebt, die je niet serieus neemt. Als ik jou was, zou ik gewoon een verwijsbrief vragen om onder controle te komen bij een kinderarts.