Help advies! Letters hout naam op baby kamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JFelice, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Hoi allemaal!

Ik heb jullie advies dringend nodig :)

Wij geven onze dochter 2 voornamen. We vinden de eerste naam allebei heel mooi en de tweede naam vind ik heel erg mooi. ML ook, maar dan niet als eerste naam (hoewel ik dat ook mooi zou vinden). We dopen het kindje niet, dus het is echt gewoon een tweede naam.

Er komt geen koppelteken tussen de namen zoals bij Lola-Lily of Kiki-Kate :p, dus ze zal vooral haar eerste naam gebruiken. Het is meer zoals bij Myllena Mae (om het ff in de recente BN'ers stijl te houden).

Nu wil ik haar naam in houten letters boven het bedje in der kamertje. Ik twijfel nu of ik beide voornamen moet gebruiken of alleen de eerste voornaam. Ik neig naar beide namen, omdat ik ze allebei zo mooi vind en de 2e naam zo toch nog wat zichtbaar is. Mijn vriend maakt het niet heel veel uit. Wat zouden jullie doen?

Dankjewel alvast!

2. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Wij doen alleen de roepnaam, maar hebben inderdaad ook twee voornamen. Dus in het geval van jouw voorbeeld doen wij alleen Myllena.

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wij gebruiken alleen de roepnaam. Tweede Namen zijn voor de 'sier'.

4. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Onze zoon heeft ook twee namen en wij hebben alleen de eerste naam gedaan in houten letters.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Onze dochters hebben ook twee namen, maar alleen de roepnaam hangt in hun kamer.

6. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Onze zoon zal drie namen gaan krijgen. We hebben zijn eerste naam iets groter laten maken en dan zijn andere twee namen staan er in een kleiner "lettertype" onder.
    Dat vonden we een mooi compromis omdat voor ons alle namen er wel bij horen en we ze heel mooi vinden (anders hadden we ze natuurlijk ook niet gekozen hehe) maar in de praktijk zal hij toch gekend worden onder zijn eerste naam.

Deel Deze Pagina