Hoe je kind aankleden van de zomer buiten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door minon, 2 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minon

minon Niet meer actief

Ons meisje is bijna 1 en loopt bijna dus van de zomer wordt dat heerlijk buiten spelen. Nu heeft ze een hele lichte huid en roodachtig haar (man is ook rood) dus dat wordt leuk in de zon :(

Hoe kleden jullie je kindje aan? En in het zwembadje buiten?

Zat te denken aan het zwembadje onder het zonnescherm en dan een rompertje aan. Doen jullie dan ook zwempampers trouwens iedere dag?? En een zonnebrilletje? Wanneer gebruik je die? Ze kan net als wij beiden erg slecht tegen fel licht.

Ik vraag het dus nu al omdat ik al een aantal dingetjes zag in de folders en koop het liever nu dan straks achter het net te vissen.

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een kindje met een gevoelig velletje... Ik smeer hem in met factor 50 en zorg dat hij nooit in de zon zit, alleen in de schaduw. En dan nog een shirtje met mouwtjes aan. Als we van de zomer naar Portugal gaan koop ik zo'n UV-werend pak voor hem.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier hebben de kinderen bij warm weer gewoon kleding aan en met lange mouwen ter bescherming van de zon (daarnaast ook volledig ingesmeerd). Zonnebrillen worden niet altijd aangeraden omdat de ogen ook moeten leren met de zon om te gaan en door altijd een zonnebril te dragen worden ze gevoeliger (schijnbaar)

In het babybadje deed ik de kids ook gewoon een lang shirtje aan. Maar bij heel heet weer niet.. even uit.

Goed smeren en herhalen.

4. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Goed insmeren met hoge factor, dingen met lange mouwen/ lange broek, in de schaduw, zonnehoedje en zonnenbril.
    Maar met die laatste 2 wens ik je succes. Mijn dochter wil dat niet meer.

Oh en zwempampers zou ik thuis niet gebruiken, mits het zwembadje door jullie alleen gebruikt wordt. Ook ivm. de bewustwording van de ontlasting. (of te wel zindelijk maken)
    Hebben het vorige zomer wel gebruikt omdat we geen zin om het grote zwembad te moeten verversen indien er iets in zou drijven. (en er kwamen regelmatig buurkindjes zwemmen)

5. minon

minon Niet meer actief

Gewoon lekker zonder pamper in het water dus.
    Hebben een redelijk badje van 114cm doorsnede dus gaat best wat water in denk ik.
    Zag op internet een zonnebril van difrax met een bandje eraan ipv pootjes. Denk dat dat beter werkt. Hoedje doen we sowieso denk ik ook omdat ze vrij weinig haar heeft nog.

Deel Deze Pagina