3 kinderen vlot achter elkaar 2 4 5 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moederlief, 9 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Halllo

Wie heeft er net als wij 3 kinderen dicht achter elkaar???
    Wij hebben 3 dochters van 2 4 5 jaar
    Ik ben nu in verwachting van ee tweeling dit weten wij sins 2 weken
    het was wel even schrikken ineens 2ling wow dachten we daar hadden we niet op gerekend:) 5 kids straks ineens drukke boel ;)
    wel heel erg gewenst!!!!
    Ik ben zelf 27 jaar dus lekker jong moeder! tegenwoordig zitten de mensen je stom aan te kijken als je met 3 kinderen op straat loopt :( laat staan straks met 3 kids en 2 baby,s soms iriteer ik me mateloos eraan:x hoe ze je voor en na kijken bedoel ik dan!

2. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, zou ook gillend gek worden denk ik:D
    Maar ik ben ook niet echt een geduldig, zorgzaam type dus vind het al gauw zwaar met kleine kinderen;)
    Geniet van je kids! Zal wel flink aanpoten zijn als de tweeling geboren is maar is vast ook hartstikke leuk. En niks aantrekken van wat anderen er van vinden, het is hun leven niet;)

3. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Nou mij kan je echt naar het gesticht brengen dan hoor. Haha dus ik zou ook gillend gek worden.

Maar ts. respect om op je 27e 5 kinderen groot te moeten brengen.

Hier heel bewust maar 1 kindje ;)

4. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik was 23 en had een baby, een van 2 jaar en een van 4 jaar. Tropenjaren dus maar ik vond het heerlijk. Moet zeggen dat ze allemaal heel makkelijk waren, de baby is er toen echt in gerold. Heb nooit problemen gehad met 3 vlot achterelkaar vond het juist heerlijk en nu nog hoor, zie ze echt samen opgroeien....

5. Anita1983

Anita1983 Bekend lid

18 aug 2010
    524
    27
    28
    NULL
    NULL
    Zozo, dat zijn met recht tropenjaren te noemen. Het lijkt me erg druk maar ook zeker erg gezellig. Ik heb er één van 1 en één van net 3. als het aan mij lag was nummer 3 allang onderweg, maar daar moeten we natuurlijk allebei achter staan. Dat er uitgebreid naar gekeken wordt dat heb ik met twee al. Maar mijn jongste lijkt wel wat ouder en m'n oudste is juist heel klein en kinderlijk nog, dus als je ze ziet lijkt het wel alsof er nog geen jaartje tussen zit. Ik hou het er altijd maar op dat ze vertederd kijken ipv dat ze me stom aankijken. Wel lijkt me dat het heel pittig gaat zijn voor je met deze zwangerschap. Daar heel veel succes mee!

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik heb mijn handen al vol aan twee kinderen en een hond, ha ha

Maar goed, vroeger deden ze het ook. Vaak gaan de oudsten wel helpen met de verzorging van de kleinsten.

Dat zie ik hier soms ook met onze dochter. Voorlezen, dingen voor hem pakken, mond vegen et cetera...

7. Bri

Bri Niet meer actief

Jij zult het lekker druk krijgen! Gelukkig ben je nog jong, dus dat werkt qua energie wel in je voordeel (ik ben 40, en weet zeker dat ik 13 jaar terug meer aan kon dan nu).

Laat mensen maar kijken en denken. Hoeft niet altijd 'slecht' te zijn. Ik staar soms ook naar iemand met een flink gezin, of naar een (heel) jonge moeder en dan ben ik vooral vol bewondering. Ik had het niet gekund/gedurfd, vind het bijzonder dat iemand anders er wel voor gaat. En als ze er dan nog allemaal verzorgd (genoeg) bij lopen, en zich leuk gedragen zou ik het liefst willen applaudiseren. Dat lijkt me helemaal gek, dus ik glimlach meestal even naar de moeder, en ik hoop dat ze mijn gestaar niet vervelend vind.

Zelf kom ik uit een gezin van 9 kinderen. De reacties daarop laten een mooi tijdsbeeld zien. Was het 40 jaar geleden nog: gelovig gezin zeker? 20 jaar later was de eerste vraag meestal: gescheiden en hertrouwd zeker? Mensen denken er altijd wat van, en ze hebben het vaak mis.

8. tulip

tulip Niet meer actief

ha, hier zit er heel bewust wat langer tussen, maar het komt allemaal goed hoor!!! De tweeling zal snel in het ritme van de anderen meegaan.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Hi,

Wij hebben ook 3 kids: 3 jaar, 1,5 en een baby van 6 maanden. (zelf ben ik 28 jr) Wij hebben bewust gekozen om een korte leeftijdsverschil. Het is wel gezellig druk in huis, maar het is niet zo dat we het gigantisch druk hebben en alleen met de kids bezig zijn. We vinden het heerlijk moet ik zeggen :) Alleen ben ik vanwege een rughernia niet meer zo mobiel dat we bijv. uitstapjes maken waar we urenlang lopen enzo. Voorlopig zit dat er niet in vanwege mijn rug. En er zijn idd mensen die ons vragen of we het niet te druk hebben met 3 kids en hoe we het eigenlijk doen ;) Toen we 2 weken terug in het vliegtuig zaten, terug van vakantie keek een vrouw mij zo belachelijk aan en vroeg: ze schelen niet veel he. Ik zei; nee idd 11 maanden verschil en zij: pff zwaar hoor. Toen vroeg ik hoezo zwaar? Valt reuze mee, ze eten goed, drinken goed, slapen allemaal door en zijn gezond. Waarop zij antwoordde: oh oh dan boffen jullie :D

Nou meid: gefeliciteerd met je zwangerschap en lekker genieten van je kids.

10. caca

caca Lid

6 jun 2012
    52
    0
    6
    NULL
    NULL

Lijkt me best zwaar maar aan de andere kant ook super gezellig!
    En trek je niks aan van mensen. Ik kijk ook graag naar zulke gezinnen, maar meer omdat ik het erg knap en mooi vind :)

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.252
    1.010
    113
    Zuid-Holland
    petje af! k moet er niet aan denken!! maar wat zal het later een drukke en gezellige boel bij jullie zijn! :)

12. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    nog net, maar straks hebben we een zoon van hooguit 26 maanden als de tweeling geboren wordt. ik kan me voorstellen dat je enorm geschrokken bent van het vooruitzicht haha. maar natuurlijk van harte gefeliciteerd

13. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    dubbel

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb drie kinderen van 4, 3 en 1,5. Lekker kort op elkaar dus. Ik zie mensne eigenlijk verder nooit echt kijken. Krijg het wel echt Spaans benauwd als ik mijn zusje met haar tweeling zie! Maar zij weet niet beter want zijn haar eersten. Ik zou denk ik minder blij zijn als ik er nu nog eens 2 bij kreeg. Uiteraard is het wel prachtig wat je meemaakt! De natuur laat zich niet sturen!
    Wat ik wel weet is dat het uiteindelijk wel goed komt. Ze worden vanzelf groot en de oudste zal wel meehelpen met dingen (had ik hier al met de oudste en de jongste). Ik denk echter wel dat bepaalde zaken even op een andere prioriteit komen.
    Hoop dat jullie heerlijk gaan genieten van z'n 7-en!

15. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben hoogzwanger van de derde, de andere zijn 1 en 2. Word nu ook al vaak aangekeken/na gekeken, ben benieuwd hoe dat straks zal zijn.... Kan alleen maar tegen je zeggen geniet er lekker van, word straks wel zwaar met 2 kleintjes erbij, maar waarschijnlijk vinden je dochters het ook leuk om betrokken te worden bij de flesjes, luiers en het bad. En wat mensen op straat denken, gewoon laten kijken, en laten zien dat je een super leuk gezin hebt :)

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb 5 kinderen. De oudste 2 schelen anderhalf jaar, die zijn nu 11 en 12. Dan zit er 7 jaar tussen en dan zit er tussen de jongste 3 ook steeds anderhalf jaar. Die zijn nu 4, 2 en 9,5mnd. Het is wel leuk zo'n groot gezin maar af en toe heb ik wel ff een time-out nodig ;).

Lijkt me pittig om nog een tweeling te hebben maar ook heel leuk. Veel geluk!

17. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

I love big families!!!!!!! Ik vind dat altijd zo geweldig om te zien en enorm knap van de ouders! Ik ben 26 en heb er 1 van 3 en 1 van 1,5. Hoe prachtig ik grote gezinnen ook vind, ik kan het echt niet aan.

Echt top hoor!!! Een hele fijne zwangerschap ook :d

18. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Hier ook 3 meiden van 4,2 en bijna 1. Heerlijk vind ik het, maar ik ben ook iedere avond weer blij als het half 8 is en iedereen op bed ligt en mijn huis weer schoon en aan kant is. En wauw een tweeling hoe bijzonder is dat.... Ach ik denk dan maar zo het is straks 8 weken even bikkelen en dan gaat ze ook weer met het ritme bij. En wat heb jij later een prachtig gevulde tafel!

Hier wil ik ook wel graag gaan voor een 4e, maar voorlopig nog even niet. Ik wil er straks nog 1 keer helemaal van kunnen genieten, dus wij wachten tot al onze meiden naar school zijn.

19. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Wow, wat een bonus zo'n tweeling. Mooi zeg! En wat een heerlijk groot gezin heb je dan!
    Hier houden we het denk ik wel bij 3 stuks. Mijn oudste is 2,5, de jongste 1,5 en nu dus zwanger van de derde. Weet nu ook al dat mensen gaan kijken als mijn buik straks echt zichtbaar wordt. Op de een of andere manier is het slecht? als je je kindjes dicht op elkaar hebt. Ik vind het juist erg leuk!

20. Leliana

Leliana Niet meer actief

Jeetje zeg ... dat word echt héél erg druk voor je! :$ :D

Ik heb er 3 van onder de 3 jaar! Ik ben 26.
    2 daarvan waren een (uiteraard wel welkome) verrassing :p (één van de tweeling :p en de onze jongste ;) ).

Ik vind het echt vreselijk druk! :$ Echt niet normaal meer .. vind het maar moeilijk om een moment voor mezelf te vinden! Er is altijd wel iemand die 'iets' nodig heeft! Het is echt aanpoten...

Gefeliciteerd met je tweelingzwangerschap, probeer hier toch van te genieten want het is zo bijzonder om 2 baby's te mogen dragen! Ook alvast heel veel succes voor de toekomst gewenst! :p:)

Deel Deze Pagina