Wel even slikken hoor toen ik net hartje stad mijn kleine meisje als een echte trotse ballerina naar binnen zag gaan. Maar ze twijfelde geen seconde. Toen de deur open ging was ik nog net snel genoeg om d'r terug te trekken voor een kusje en succeswensen. Manlief wil overigens toch graag iets geven dus we gaan zo even samen lunchen in het winkelcentrum en iets leuks uitzoeken. Ik vind een losse roos een prima idee. Eens zien wat manlief in gedachten had.
Mijn eerste reactie: Wat dacht je van gewoon enthousiaste, trotse ouders? Waarom moet daar een kadootje voor komen?
Nou meeste ouders hadden toch wel iets van snoepgoed of een kleinigheidje meegenomen. Hier een spekmonstertje en een sleutelhanger. Opa had een roos meegenomen naar de eerste voorstelling En het was supercool
Als je dan perse iets wil geven (wat ik raar blijf vinden) dan iets tastbaars, een bloem ofzo maar zeker geen snoep. Is je kind lekker aan het bewegen ga je dat belonen met snoep... snap ik niet. Net zoals ik al die troep bij de vierdaagse helemaal niet snap.
Precies! Waarom moet een sportwedstrijd beloond worden met cadeaus en snoep? Vooral het laatste snap ik echt niet! Mijn man en ik hebben altijd veel aan sport gedaan en dat is volgens ons dus gewoon normaal; ook uitvoeringen en wedstrijden, dat hoeft niet beloond te worden met materiële zaken. Trots zijn kan je veel beter uiten in woord en gedrag en door gewoon aanwezig te zijn! Hier bij de avondvierdaagse werd uitdrukkelijk gemeld GEEN snoep te geven en toch liepen de kinderen krom van de snoepkettingen. Zo zonde.
Omdat het bewegen bij ballet gaat omdat het leuk isen niet puur omdat het zo gezond is. En omdat het de allereerste uitvoering ooit was.
1e, 100e, wat is het verschil? Ik vind het trouwens wel degelijk een sport! Hier bij de eerste uitvoering gaf geen enkele ouder snoep of cadeaus.
Dit zegt iets over jouw kennis van ballet. Het is 1 van de zwaarste sporten. En natuurlijk is een kleuterwedstrijdje of uitvoering van welke sport dan ook voor het merendeel gewoon leuk.
wat wil je ballet dan noemen? kunst... ja maar ook zeker wel sport. En bewegen en snoep horen wat mij betreft niet in een zin... Dat je iets wil geven,,, a la... ik vind het onnodig en onzinnig maar ieder z'n ding maar snoep? Nee.... dat vind ik gewoon raar.
Ik zeg alleen dat het geen wedstrijd is. Ik heb niks gezegd over geen sport. En ze doet het omdat het leuk is. Niet omdat sporten zo gezond is. Punt. En als ik daar iets wil geven... Dan lijkt me dat prima. Als jij dat niet doet, ook prima
Zeker wel; je stelt dat het geen SPORTwedstrijd is. Een balletuitvoering is sowieso nooit een wedstrijd. Wat het wel is? What is Ballet | The Kintz-Mejia Academy of Ballet
Het is geen sportwedstrijd omdat het geen wedstrijd is. *zucht* En ik geloof niet dat jij me hoeft uit te leggen wat ballet is.
Nou, wat leuk dat je dochtertje aan ballet doet En zo'n eerste voorstelling is ontzettend spannend. Ik kreeg van mijn ouders na mijn 1e voorstelling een paar rozen, ik weet het nog heel goed en voelde me toen heel speciaal. Sowieso waren m'n ouders trots, dat was duidelijk te zien na afloop in het publiek Hetzelfde als bij de avondvierdaagse's: op de laatste dag werd iedereen ook overstelpt met bloemen van heel de familie, voor een kind is dat heel bijzonder, iig was het dat voor mij wel
Hier ook hoor! Mega enthousiast publiek (Je mocht per kind 2 kaartjes ivm beperkte ruimte dus er zaten vooral ouders en soms broertjes/zusje/opa/oma. Beter publiek kun je niet wensen he)
Eva had vandaag haar eerste dansvoorstelling! Ik vond het niet nodig wat te kopen, opa en oma wel (een bos bloemen), prima! Morgen afzwemmen en dan krijgt ze wel een klein cadeautje (notitieblokje en een lipgloss) en wat geld (spaart voor een spacescooter). Tja en snoep en sport..... Zo is de derde helft bij voetbal en hockey wel algemeen bekend en geaccepteerd (ok geen snoep maar wel veel calorieën en vette hap meestal). Maar moet zeggen dat ik dat ook zonde vind... En hier snoepen ze haast nooit, dus als ze snoep krijgen belandt het meestal in de trommel en blijft het er nog een hele tijd liggen.
Hier ligt het vooralsnog ook onaangebroken in de kast hoor. Neemt niet weg dat het leuk is om te krijgen
Mijn zoon zou het ook niet begrijpen als hij snoep kreeg, hij zou denk ik zelfs teleurgesteld zijn. (Twee weken geleden feestje van een vriendje en er zit nog steeds een plakkerig snoepje in een zakje waar hij af en toe een likje van neemt).
Bij hockey wordt meestal thee of limonade gedronken door de jeugd.... een vette hap heb ik door de jonge jeugd nog nooit zien gebruiken...en ik loop al wat jaartjes mee in dat wereldje. En je hebt het hier wel over F-jes.... Ieder moet doen wat zij wil hoor... maar ik vind snoep raar als blijk van bewondering. Ieder z'n ding
De derde helft is mij niet bekend: wat is dat dan? Is dat de cola en de bitterbal in zo'n vieze kantine (die vroeger ook nog eens blauw stond van de rook!).