Ervaringsdeskundigen gezocht: welk merk fles bij gulzige baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 2ekindjewelkom, 1 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Lieve dames,

Op dit moment ben ik 19 weken zwanger van ons tweede wondertje. Onze oudste heeft ruim een half jaar volledig borstvoeding gehad, daarna ben ik (gedeeltelijk) overgestapt op flesvoeding en natuurlijk de gebruikelijke hapjes. Ik vond het heel bijzonder om borstvoeding te kunnen geven, ben toen een jaar thuis geweest, dus ik had er ook de rust en ruimte voor. Heb in die tijd ook totaal geen problemen gehad, niet eens een kloofje.
    Nu bij de tweede twijfel ik nog steeds of ik wel borstvoeding wil geven. Ik ben aan het studeren (deeltijd) en hoop tegen het einde van volgend schooljaar af te studeren. Onze kleine spruit wordt eind oktober verwacht, in die tijd heb ik al belangrijke lessen als voorbereiding op tentamens. Vanaf februari moet ik sowieso weer gaan stagelopen. Mijn hoofd is op dit moment een chaos en ik ga er niet vanuit dat dit beter wordt na de bevalling... ;)
    Ik wil dus wel een beetje voorbereid zijn en me oriënteren op flesjes. Bij onze oudste hadden we Avent flessen om gekolfde melk te geven. Dit hebben we 2x geprobeerd, maar omdat ze die binnen 5 minuten leeg had (en dus veel te gulzig dronk), hebben we een Born Free fles gekocht. Dit ging een stuk beter. Flesvoeding dronk ze veel langzamer, dus toen hebben we wel de Avent flessen kunnen gebruiken.
    Nu twijfel ik een beetje over welke flessen ik moet gaan gebruiken. Moet ik die Aventflessen eerst proberen, of moet ik andere kopen, of alvast een fles voor gulzige baby's?
    Ik wil denk ik de bv wel proberen, maar ik merk dat ik er nu heel anders in sta als de vorige keer. Ik weet hoe het voelt als het goed zit, en als ik het besluit te proberen, wil ik niet blijven aanrommelen als het niet goed gaat.
    Daarom mijn vraag aan jullie: Hebben jullie tips voor flessen die goed gaan in combinatie met borstvoeding (als ik bv geef ga ik in ieder geval kolven) en welke tips hebben jullie voor gulzige kindjes?
    Over welke flessen zijn jullie tevreden?

xxx

2. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn zoontje was ook heel gulzig.. had altijd zo zijn flessen leeg. (geen bv)

Ik gebruikte de eerste tijd difrax met een s speen... veel andere soorten spenen gebruikt maar met iedere speen was zo alles leeg. Maar geaccepteerd, en wat vaker eruit trekken en even op een fopspeen laten sabbelen. Daarna weer verder met de fles, en na afloop weer even de fopspeen. Dan komt het kindje toch aan de zuigbehoefte.

3. Malaak

Malaak Actief lid

25 apr 2013
    218
    0
    16
    Antwerpen
    ik begon met avent maar dat was dus verslikken en binnen no time flesje leeg. Op advies van de kinderarts over gegaan op difrax en het was gelijk over. mijn zoontje heeft tot 6 maande de S speen gehad, andere spenen waren gewoon te snel. daarna kon hij gewoon uit alle flesjes/bekers drinken.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik zweer bij Dr. Brown flessen.

5. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Dr. Brown!!!

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    dr brown

7. lina lina

lina lina Actief lid

3 nov 2012
    164
    0
    0
    Dr. Brown

8. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    dr. Brown idd! echt perfect!

9. Linana

Linana Niet meer actief

Hier elke fles gebruikt, maar uiteindelijk weer terug naar avent.
    Wij hadden voeding voor hongerige baby's en ook nog eens een mega gulzige baby ;)

Uiteindelijk dus avent met een speen die onder zijn leeftijd lag. Gewoon minder/kleinere gaatjes. Dit was het enige wat werkte bij ons

10. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    D Brown!

11. rums

rums Niet meer actief

dr brown

12. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Jep, dokter brown! Die heeft zelfs premature speentjes met erg klein gaatje, daarna fase 1 die kleiner is dan de s van difrax. En het fijne is gelijk dat ze minder last hebben van krampjes doordat het een speciale fles is.

13. Rian89

Rian89 Fanatiek lid

13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Ben je bekend met therapeutisch voeden?

Hierbij moet de baby wat meer moeite doen, en gaat de fles minder snel leeg.
    Zodra de fles gevuld is, druk je de speen helemaal dicht, en draai je de fles op z'n kop, dan laat je de speen weer los. Je zult zien dat er geen voeding uit komt. Je moet hem dan wel ook meteen aanbieden, en niet weer terug draaien, dan verbreek je het vacuüm. Zorgen dat de speen dus gevuld blijft met voeding.

Ala je een flesje zo op z'n kop houd, komt de voeding er druppelsgewijs uitlopen.
    Met therapeutisch voeden moeten ze dus iets meer hun best doen, en gaat het voeden wat langzamer.. :).

14. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Dat therapeutisch voeden hebben wij ook geprobeerd, maar dat mocht bij onze oudste helaas niet baten. Wij zijn uiteindelijk ook op dr Brown uitgekomen.

15. 2ekindjewelkom

2ekindjewelkom Actief lid

18 jul 2013
    285
    0
    0
    Lieve dames,
    Heel erg bedankt voor jullie reacties.
    Dat therapeutisch voeden kende ik nog niet, dat is wel een goede tip :)
    Verder zou ik waarschijnlijk zelf nooit voor een dr Brown fles gegaan zijn, maar ik denk dat ik dat nu wel doe :D
    Zijn er nog mensen met ervaringen met chicco en/of tommy tippee?

16. Mimime

Mimime Niet meer actief

Hier avent, Tommy Tippee en difrax een drama, duss
    Dr. Brown!!!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Chicco nooit geprobeerd, Tommy Tippee hier een drama.

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Heeft denk ik niks met gulzig te maken, maar als jou uk gewend is uit de borst te drinken moet hij of zij meer kracht zetten dan bij een fles. Die fles is dus snel leeg omdat t kindje met dezelfde kracht aan de fles drinkt als aan de borst.

Bij de eerste heb ik dit ook gehad, maar omdat ik bij de tweede sneller met een flesje ben begonnen viel t wel mee. Al waren de flesjes wel iets sneller leeg dan de bedoeling was.

Ik heb de difrax s flessen en dat ging goed, wel heel lang de speen van 0-3mnd erop gehad omdat daar t kleinste gaatje inzit en ze dus veel moeite moeten doen te drinken. En dus moe en verzadigd zijn

19. Puck1978

Puck1978 Actief lid

19 apr 2011
    262
    0
    0
    Groningen
    Medela Calma
    Je kan even Googlen op deze naam hoe deze spenen werken en het idee erachter:)

20. wellinkia

wellinkia Lid

1 apr 2014
    27
    0
    0
    Ik ben internist-endocrinoloog in opleiding in het
    Ik heb goede ervaringen met Difrax. Daar hebben ze ook een standenspeen: altijd handig!

Deel Deze Pagina