Wat voor cracker kan ik mijn dochter geven? Ik wil de fles van 15:00 afbouwen en dat vervangen door sap met iets erbij, maar elke dag een koekje vind ik niet nodig. wil ook nog wel komkommer of andere stukjes groente proberen. En zou ik ook al roosvicee 50/50 mogen geven? Ik verdun het dan wel met water hoor. Nu drinkt ze heel graag frutapura en dat doe ik ook de helft met water, maar een beetje afwisseling is nooit weg...
zou dr gewoon diksap geven als ik jou was. en voor wat er bij: koekje,langevinger,soepstengel,korstje brood,liga misschien dat een idee ?
rijstewafeltje of een cracotte? Joey drinkt graag rooibosthee of diksap. Maar gewoon water lust ie ook graag
diksap wil ze dus niet drinken. En nou kunnen we een hele discussie voeren over wat wel of niet goed is, maar ik heb liever dat ze gewoon drinkt! Een beetje sap voor de helft en de rest water lijkt me niet veel slechter dan diksap. Koekjes en lange vingers wil ik dus niet elke dag geven, waarom dan toch diksap? Cracotte lijkt me niet lekker voor het tandvlees eigenlijk, dat kruimelt toch ook heel erg? (gaat tussen kin en hals zitten)
mijn zoontje drinkt ook roosvicee. diksap lustte hij ook niet. ik verdun het net zo dat hij het lust.i verder geef ik een soepstengel of rijstewafel voor volwassenen of van die crackertjes die je in tweeen kan breken. Groetjes, Miranda
oh dat zijn handige crackers ja, die zijn ook niet zo groot! Die ga ik dan maar eens proberen! Rijstewafel voor volwassenen zit zout in toch? En in soepstengels toch ook?
er zit wel wat zout in, maar dat zit in crackers ook, het is alleen zo minimaal. het voordeel is dat er geen suiker inzit, wat wel in al die kinderkoekjes zit.
Zoutloze rijstwafels kan ik in de supermarkt halen in het babyschap. Bambix verkoopt ze ook, alleen let er dan wel op dat je de naturel pakt!
Eva krijgt 's middags vaak zo'n bambix rijstwafeltje, stuk soepstengel of een stuk Cracotte. Dat wordt trouwens vrij snel zacht. En ze vindt het lekker. Ik heb nu iets anders gekocht *loopt even naar de voorraadkast*: Brinta vezelfit. Is denk ik ongeveer hetzelfde als Cracotte, ga ik binnenkort proberen. Vaak geef ik Eva ook nog een beetje fruit erbij, omdat ze niet zoveel cracker eet en weinig diksap drinkt, vind ik dan erg weinig om nog zo lang mee te doen.
Oh bambix vezelfit ken ik wel, die zijn iets minder kruimelig dan cracotte. Die babyrijstewafels ken ik wel, maar alles wat Ymke niet echt geweldig vindt wordt een enorme smeerzooi en dat gebeurt dus ook met die rijstewafels. Ga die kleine crackers kopen en die vezelfit dan en dan wat stukjes groente. Fruit eet ze heel goed en in extra fruit zit ook weer extra suiker (meer dan groente). Vandaag nog een flesje gegeven omdat we haar niet in slaap kregen, maar morgen maar eens proberen of het cold turkey lukt!
Hier ging het heel goed, ik ben in 2 weken tijd van 5 naar 3 (borst)voedingen gegaan. Ik dacht ook dat die laatste middagvoeding lastig zou worden om niet te geven, maar het ging eigenlijk meteen goed. Op het kdv krijgt ze trouwens nog wel die voeding, ik wil eerst even aankijken hoe het thuis blijft gaan en ik kolf toch genoeg . Op het kdv hebben ze een strakker schema (ik wil zelf dat Eva meedoet in dat schema), thuis verschuift alles vaak waardoor het niet meer zo lang is tot het avondeten.
wij hebben de 15.00 uur voeding er zonder problemen uit kunnen halen. ik ben net als snoopy in 2 weken van 5 naar 3 gegaan. inmiddels 2.5 of meestal 2.
Hier was de middagvoeding ook geen enkel probleem. Maar Mirre heeft een ander 'schema' 7u BV 9u brood + water 11u paar slokjes BV + slapen 13u brood + water OF fruit + water 15u fruit + water OF brood + water Tussendoortje 18u warm eten + water 19u en 23u BV Gezonde tussendoortjes: soepstengel, stukjes tomaat/komkommer (Mirre - :sick, fruit, yoghurt (eventueel met fruit), volkoren cracker, volkoren koekje van zonnatura (is gezoet met tarwestroop, ik vind het een goed alternatief voor de liga ed). Ik weet niet wat roosvicee 50/50 is. Als het een light product is zou ik het niet geven. Suiker is beter dan die chemische zooi. Dus ik zou dan eerder gewone roosvicee geven. Of zelf drinkyoghurt maken met vers fruit/sap en yoghurt. Mirre vindt alles met een smaakje vies, water vindt ze heerlijk (gek grietje). Lust Imke ook geen slappe kruiden of rooibosthee? Hier in de stad zit een thee winkeltje waar je ook kruiden en rooibosthee met vruchtensmaak hebt, misschien is dat ook idee?
Mijn dochtertje kreeg heel lang soepstengels. Iedereen vond het zielig maar ze vond het heerlijk. (en het werd niet zo`n smeerboel) Nu krijgt ze een doosje rozijntjes. Julia luste ook geen diksap. Ik ben dan niet zo moeilijk en geef haar een drupje carvan cevitram in haar beker 1 keer per dag. Zullen ze echt niets van krijgen.
Nou hier zitten we nog steeds op 4 flessen hoor, we hebben nog steeds t voedingsschema van ongeveer 5 maanden.. maar nou schijnt t dat Nutramigen zo licht verteerbaar is, dat dat niet uitmaakt. Mijn puppy eet ook geen brood, dus een dubbele portie pap op een dag. Wij geven rijstwafels. Die van de Bambix (naturel) zijn ok, maar van de euroshopper zijn ze ook zoutloos en 10x goedkoper.. Mag Ymke Liga eerste stap hebben? Anne niet ivm de soya die erin zit, maar als Ymke dat gewoon kan hebben, lijkt t me geen probleem..
Nooit geweten dat Euroshopper ook zoutloze rijstwafels heeft! Bij welke andere artikelen in de winkel kan je die vinden? Zijn ze van normaal formaat of net zo klein als die van Bambix?
Zijn de gewone rijstwafels van de Euroshopper, bij uhh, de rijstwafels afdeling, hihih, niet speciaal bij de babyvoeding dus, denk gewoon bij de crackers etc. Kom niet altijd bij Ah en heb nu toevallig wel even de bambix maar als ik bij Ah kom, neem ik ze meestal wel mee. Ze zijn de normale grootte, maar dan kan je ze gewoon in twee stukken geven, maakt geen bal uit. Ik geloof dat zo´n pak van ES 35 eurocent kost..
Ik had de rijstwafels van euroshopper ook ontdekt inderdaad! Ze liggen bij het beschuit en de cornflakes etc Ik geloof 24 cent per pak