Ik heb laatst WFT Basis gehaald. Nu bezig met WFT Vermogen en daarna WFT Hypothecair krediet. Daarna wil ik HBO rechten doen. Of via Open Universiteit of via NCOI. Maar dat ligt een beetje eraan wat ik van mijn werkgever mag. Ik werk 32 uur in de week.
Ik volg de cursus 'peuter in zicht' haha! Cursus van 4 avonden vanuit Zuidzorg. Respect voor de dames die naast hun werk en gezin nog een echte studie of cursus volgen. Ik heb de puf en motivatie er niet voor.
Ik ben vorige week begonnen met mijn bachelor psychologie via de open universiteit. Zelfstandig studeren op tijden dat het mij uitkomt. Tot nu toe gaat het goed. Ik probeer gemiddeld zo'n 12 tot 15 uur per week te studeren. Ik werk 3 dagen in de week als gastouder. Dit is thuis, maar dan kom ik echt niet aan studeren toe met 3 kinderen en 3 gastkinderen.
Basis is echt goed te doen. Ik heb zelf 2 weken geleerd (mijn collega's ook) met een e-studie vanuit ons werk en de toetsen via toetsjekennis.nl) En we zijn allemaal geslaagd. En dat zegt wat over mij want ik ben met examens maken echt een drama (faalangst).
Ik ben deze maand met een opleiding begonnen. Voor de opleiding meer moeten gaan werken....van 12/16 uur naar 24 uur en 1 dag school. De hoeveelheid vindt ik zwaar, maar dat is ook niet zo raar met chronische moeheid. De lesstof vindt ik heel erg meevallen.
Ik heb vandaag hard gestudeerd. Man met kinderen naar de speeltuin gestuurd, zodat ik veel werk kon verzetten. Ik heb de helft van mijn huiswerk voor donderdag al af. Nog twee avonden studeren en ik ben weer klaar voor deze week!
Nog meer studerende moeder, leuk! Ik wil er ook aan beginnen, maar ben erg goed in het uitstellen ervan tot het me beter uit komt. Ik wil graag spd gaan doen. Maar hoe haalbaar het is met 3 kleintjes en allebei een drukke baan... Zo lastig inschatten. Astre wat doe je voor studie als ik vragen mag?
Ik heb eind juli mijn WFT Zorg gehaald, ook ik kon anders mijn functie niet meer uitvoerem i.v.m. nieuwe wetgeving. En ik wil nog een HJO (hoger juridische opleiding)doen, zodat ik assistent bewindvoerder kan zijn. Maar daar begin ik over 1,5 jaar aan. Duurt nog even.
Ik zeg liever niet welke, want er zijn maar een paar studenten per jaar en zul je net zien dat die hier ook rondspoken . Ik wil het wel via pb doen als je het echt wilt weten.
Ik doe de opleiding van psychiatrisch verpleegkundige en ben laatste jaars. Hoop in februari klaar te zijn. Ik werk 36 uur , 1 dag school en rest in de acute psychiatrie . Wanneer ik kan werk ik aan mn opleiding ( op het moment een symposium, verbeterplan enz.) Maar dit lukt met de kleine niet altijd. Mn ventje is 3 maandjes . Verder dus gezin en huishouden. En niet te vergeten familie en vrienden.. Ik vind het eerlijk gezegd wel goed te doen. Tijdens mijn opleiding heb ik ook nog 2 cursussen gevolgd. Systemisch therapie en motiverende gespreksvoering
Ik kan ook even niet zeggen welke opleiding ik ga doen, omdat het een kleine opleiding is. Ik start iig over 2 weken en heb elke maand een bijeenkomst van een middag en avond op de woensdag. Dat is 9x. Daarnaast heb ik op m'n werk ook nog een opleiding die we met het team doen, wat maandelijks 1 a 2 studiedagen betekent. Die vallen vaak op m'n werkdagen, maar soms ook op woensdag. Ik werk 4 dagen en probeer ook iedere dag te sporten, dus t is even een geregel met een kind erbij! Heb dit de afgelopen 2 jaren ook zo gedaan; opleiding met het team én m'n eigen opleiding ernaast. Ik vind studeren zo leuk!!
Het is ook leuk, maar je moet vaak wel de slag even te pakken hebben. Dat vind ik bij een thuisstudie wel wat lastig hoor. Maar als je eenmaal in de stof zit, gaat het al veel beter.