wat voor de ramen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Chris81, 1 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    zaten te denken aan verduisterende rolgordijnen, met passend bij babykamer gordijntje er overheen... maar mn vraag moet het wel verduisterend zijn, of kan de baby overdag gewoon in daglicht slapen?
    is dat beter voor het ritme?

wat hebben jullie voor de ramen op de babykamer?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Voor als ze nog baby zijn, is het niet zo erg dat het niet verduisterend is. Maar ik vind, zeker nu ze wat ouder zijn, dat het wel fijn is als het wat donker is als ze gaan slapen (ook smiddags). Maar wat nou moet? Dat is lastig. Waarschijnlijk gaat je kleintje ook gewoon in het licht slapen als hij/zij dat gewent is (of andersom) ;) .

Op de babykamer hadden wij een gewoon rolgordijntje, met witte overgordijnen. Nu hebben ze ieder hun eigen kamertje (waar ze niet in willen slapen :rolleyes: ) en daar hebben we van die rolluiken aan de buitenkant zitten en gewone overgordijnen.

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb een verduisterend rolgordijn en daaroverheen gewone gordijntjes. Op de babykamer staat namelijk de zon en als ik dat rolgordijn niet had gehad zou ze veeeel te veel licht hebben.

4. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bij de oppas ligt Marin gewoon in een lichte kamer.
    Thuis hebben we verduisterende gordijnen. is vooral in de zomer 's ochtends lekker omdat je ze dan nog wat beter kan rekken.

5. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb hier witte gordijntjes met luxaflex. De zon kan dan niet naar binnen schijnen maar het is wel heel erg licht op zijn kamer. Luc slaapt overdag en s avonds/s'nachts gewoon goed en is ook niet eerder wakker ofzo.
    Toen hij nog bij ons sliep was het daar altijd wel helemaal donker maar zijn ritme was toen exact hetzelfde. Hier geen enkel probleem dus.

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Niet als kritiek opvatten hoor, maar met 2 maanden slapen ze overal nog.
    Dat wordt nog wel anders. Vanaf een half jaar ongeveer reageren ze veel meer op licht.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb donkerbruine gordijnen en die heb ik laten voeren met lichte stof. Meer tegen de zon dan tegen het licht. Het word altijd zo warm op Jelle's kamer... Voor van de zomer hebben we al zonwerende rolgordijntjes gekocht... Moet ze alleen nog even monteren.. :D

En het is net wat Femke J zegt, als ze zo klein zijn slapen ze overal, maar het moet nu overdag toch echt redelijk donker zijn, anders gaat Jelle echt niet slapen...

8. Chris81

Chris81 Actief lid

29 okt 2007
    252
    0
    0
    dank jullie wel voor de antwoorden.. denk dat we idd dan maar gaan voor de verduisterende rolgordijnen, kunnen ze altijd omhoog laten

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik zou zowiezo voor de warmte verduisterende gordijnen nemen. En voor het ritme wat je zegt: Het lijkt me dat het belangrijk is dat ze ook met daglicht horen slapen, maar ook dat ze door hebben wat dag en wat nacht is. En als het om 5 uur licht is hoogzomer, dan is het nog wel 'nacht' .
    Ik zou voor het ritme in het begin wel zeker de gordijnen (gedeeltelijk) open laten overdag en s avonds dichtdoen.

En een kamer lichter maken (gordijnen open doen) is gemakkelijker dan een kamer die licht is, donker maken als het er niet is...

10. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij zijn nu bezig met de babykamer en we nemen een verduisterend rolgordijn en daarbij doe ik een mooie vitrage in het room

Deel Deze Pagina