Wat voor deeg in pizzarette?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 30 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemy2kids

    lovemy2kids Fanatiek lid

    3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wij afgelopen weekend ook met de pizzarette gegeten en inderdaad bovenstaande kant en klaar pizza bodems gebruikt van AH.
    Wij zweren erbij! HEERLIJK!
    Gebruiken ook niks, leggen ze zo op de spatel!
     
    owly en Butchke vinden dit leuk.
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ja wij vinden zelf maken ook veel lekkerder! Ik gebruik een recept van italiëplein.

    Bovendien zijn wij alle vier best grote eters en eten we denk ik ongeveer 10 pizzatjes pp, dus klant en klare bodems vind ik ook wel erg duur worden dan.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  3. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Jeee dat zijn wel hele grote aantallen:oops:. De kinderen eten hier Max. 4 pizza’s per persoon.
    Ik max. 5 en man 6 a 7
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.475
    24.333
    113
    Zelfgemaakt deeg vind ik het lekkerste, maar in alle eerlijkheid kies ik toch meestal voor de ah mini pizzabodems.
    Wij zijn met zijn zessen (waarvan 3 volwassenen en 2 pubers) en dan vind ik vers deeg wel een gedoe worden, en het duurt langer voordat het klaar is. Dan zijn die kant en klare bodems een prima alternatief.
    Zeker met veel variatie in beleg blijft het hier een feestje.

    Ik maak wel nog tomatensaus erbij, aangezien dat kleine beetje rode ‘saus’ wat al op die bodems zit echt nergens over gaat. En ik zet altijd crème fraîche op tafel voor een pizza bianca.
     
    Anouk2005 en owly vinden dit leuk.
  5. Patatje1982

    Patatje1982 Actief lid

    31 dec 2014
    426
    206
    43
    Vrouw
    Wij maken ze ook zelf gezien de grote eters hier. En vinden we ook het lekkerst. Is wel wat werk, maar maak er gelijk heel veel zodat ze in de diepvries kunnen. Hoeven we er alleen uit te halen wat we opeten.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij halen ze meestal een half uurtje voor gebruik uit. Volgens mij hoeft dit niet.
    Afhankelijk van het beleg, gaan ze gemiddeld 10 minuten in de pizzarette. Soms korter, soms iets langer.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  7. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Ik vraag me af wat lekkerder is aan eigen gemaakt deeg tov kant en klaar deeg van bijv. Bertolli of tante Fanny? Ik heb nog geen verschil kunnen ontdekken, behalve dat kant en klaar alleen een kwestie van uitrollen is en vormpje uitsteken. Dus veel minder werk….:D
     
  8. Bellybell

    Bellybell Fanatiek lid

    30 dec 2012
    4.523
    4.381
    113
    Hier vorig jaar de kant en klare van AH geprobeerd, maar vond ze echt niet lekker.

    Als je zon pizza uitrol bodem hebt voor een grote plaatpizza te maken, kun je die ook in vierkantjes snijden en die gebruiken.

    Gebruik zelf altijd bakpapier (vierkantjes/rondjes) onder de bodems op de spatel. Ideaal en het apparaat wordt niet vies :)
     
  9. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Tips voor toetjes: mini pancakes met marshmellows in de pizzarette. Als de spekjes dan zacht genoeg zijn, aftoppen met warme chocosaus. En zo zijn er nog tig variaties
     
    MyMiracle, Bellybell, Tranquila en 5 anderen vinden dit leuk.
  10. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Haha ja, ik weet het. We zitten dan ook wel lekker lang aan tafel en de laatste pakken de kinderen en mijn man altijd met nutella (dat vult wel minder dan een hoop beleg). Maar alsnog met jullie aantallen, heb je ook 2 pakken nodig. Voor 7 euro aan pizzadeeg vind ik best veel geld. Daarvoor kun je zelf ook heel veel deeg maken.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  11. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.640
    2.375
    113
    Vrouw
    MyMiracle en Butchke vinden dit leuk.
  12. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik snij vierkanten van pizza deeg rollen van appie. Die poeder ik in met bloem. Heel soms de kant en klare, maar die zijn er vaak niet.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  13. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Wij doen meestal 1 pak (of 1,5) ah/jumbo bodems voor de kinderen + 1 rol plaatpizza deeg van tante Fanny. Die is nog geen 2 euro;)
    De kinderen vinden die ah of jumbo bodems het lekkerst.

    Ik heb nooit zo’n zin om met deeg bezig te zijn eerlijk gezegd. Die tijd besteed ik liever aan het snijden en klaar maken van heel veel soorten (groente) beleg:oops::D
    Bij ons staat de tafel altijd bomvol verschillende toppings.
     
    bloemetje1 en Linda86 vinden dit leuk.
  14. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.224
    3.670
    113
    Die van de AH zijn het best maar lang niet altijd verkrijgbaar. En soms heb ik ruimte tekort in de vriezers. Dan neem ik als alternatief de pizzabodems van Jan ( van het pannenkoek merk) Deze worden in ons dorp iig bij de Jumbo verkocht. Mocht ik die ook echt niet kunnen krijgen dan van koopmans pizzabodems en die snij ik dan uit met de vorm. Ja zelf kneden is lekker maar voor 8 personen a hell of a job
     
    Butchke vindt dit leuk.
  15. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Was ook geen verwijt he, iedereen moet lekker doen wat hij zelf het fijnst/lekkerst vindt :).

    Bij ons ook inderdaad, heerlijk! Maar mijn kinderen vinden het altijd leuk om mee te helpen, dus zij regelen het beleg en ik het deeg :D.
     
    Butchke vindt dit leuk.
  16. Butchke

    Butchke Fanatiek lid

    23 nov 2009
    2.821
    1.309
    113
    aan het genieten van het leven
    Limburg
    Aha jij hebt hulp:p
    Nee zo had ik het niet opgevat hoor;), ieder moet vooral doen wat hij/zij het lekkerste en/of makkelijkste vindt.
    1 ding is zeker, we vinden het allemaal gezellig om te pizzaretten.
     
    Linda86 vindt dit leuk.
  17. bloemetje1

    bloemetje1 Fanatiek lid

    13 apr 2009
    1.282
    125
    63
    wat gebruiken jullie allemaal voor erop?
     
  18. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Wij doen altijd pitabroodjes gebruiken. Met vers deeg hebben we een zwarte bovenkant en een niet gare bodem
     
  19. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Wij ook. Plus het gaat wat sneller. Is voor kleine kinderen wel fijner.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  20. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.266
    7.215
    113
    Ik heb zo'n ding niet, maar ik maak wel eens pizza op een wrap. Kan daar ook in lijkt me?
     

Deel Deze Pagina