hij huilt niet eens!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amfy, 24 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ooh ik ben echt eventjes vanslag fynn is vandaag naar de psz gegaan voor het eerst we hebben heb samen gebracht en we zijn weg gegaan noog eventjes gezwaait bij het raam maar wat er gebeurd vond ik echt niet leuk!

hij huilde hiet zwaait half en dat was het!

ne bekruip mij gelijk het gevoel dat hij ons niet leuk vind en dat hij het thuis niet leuk vind.

ben echt helemaal van slag.

hoe reageerde jullie kindjes op de psz??

2. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    och meisie zit daar echt niet overin!!!!!!!!!!!

onze oudste zwaait mij bijna nooit uit zegt dag en gaat weer verder, huilen heeft hij nog nooit gedaan!!!!!!!!!!!
    maar toch regelmatig zegt hij dat wij de liefste heit en mem zijn

3. sweetamber

sweetamber Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.271
    1
    0
    apothekersassistente
    Lars ging vorige week maandag voor het eerst naar de PSZ en toen hij binnen kwam liep hij in een streep door naar de autootjes (we zijn dit voorjaar 1x wezen kijken),had zijn jas nog aan en zijn rugzakje nog om...

Ik stond nog even te kletsen met de juf en hij kwam iedere keer bij me om een autootje te laten zien. Op een gegeven moment was ik ergens anders aan het kijken met de juf, zocht hij mij en kon me dus niet vinden. Hij liep gelijk naar de eerste beste andere juf die hij zag, niet huilen niets...

Toen ik naar huis ging kreeg ik een kus en ging hij weer verder spelen. Ook niet op of omkijken, heb me er niet druk om gemaakt. Alleen maar fijn, als hij huilt had ik het veel erger gevonden... Toen ik 'm ophaalde vond ik hem ineens zo'n grote jongen, hij had hele verhalen over wat hij gedaan had enzo.... In 1 ochtend was dat kleine mannetje groot geworden, dat vond ik wel raar...

Maar maak je niet te druk, tuurlijk heeft hij het thuis leuk!!! Maar het is ook leuk om met andere kindjes te spelen...

4. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Hij vindt jullie echt wel heel erg leuk hoor! Hij vindt het er vast geweldig!

Mijn zoon huilde ook niet. Hij zwaaide me gewoon weg (zo voelde het). Het voelde heel raar voor me. Hij reageerde wel heel enthousiast toen ik hem weer ging ophalen, hij moest me van alles laten zien. Hij wilde zeer moeizaam mee naar huis ;).

5. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Mijn dochter heeft ook nog nooit gehuild gaat ook meteen spelen maar komt wel vriendelijk dag zwaaien.

Maar vanmorgen vertelde ze me dat als ze haar een standje geven omdat ze ondeugend is dan trekt ze een pruillip en zegt oma toe haha. Ik trek me daar niet zoveel van aan. Ze heeft het zo naar haar zin. Als ik dan andere kindjes zie die nu al een aantal weken komen en nog steeds aan het huilen zijn denk ik dan is dit toch een heel stuk makkelijker hoor.

6. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Is toch juist harstikke fijn dat hij niet huilde! Dat zegt echt niets over hoe hij het thuis heeft hoor, ws heb je hem gewoon goed voorbereid en wist hij dat hij daar gewoon gezellig een ochtend zou gaan spelen..

7. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Wat heerlijk lijkt me dat, mijn zoontje huilt vaak wel als ik hem afzet op het KDV en daar gaat hij al bijna 2 jaar heen.
    Maak je geen zorgen hoor geniet ervan!

8. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    herkenbaar. Mijn dochter ging ook gelijk spelen. Geen traantje niks. En ooo ik was toch echt een beetje verdrietig daarom...
    Maar na 3 weken veranderde dat opeens. Was het 2 weken lang drama als ik wegging... en nu is het opeens weer goed...
    sja zal er wel bij horen dnek ik dan maar...

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het hoort er bij.

Eerst ga je met een rot gevoel weg als ze huilen.

En dan in eens hebben ze geen tijd meer voor je en is het speelgoed het belangrijkste.

Heb blijft lastig.

De eerste keer schoolreis ik janken zoon helemaal uit gelaten de bus in.;) Dus tja moeders en hun emoties en kinderen die van hun;)

10. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben zelf lerares en heb het toen ik nog kleuters deed regelmatig meegemaakt dat kleuters die voor het eerst kwamen hun ouders letterlijk de klas uit duwden omdat ze wilden 'beginnen' met de dag. Ik zou me zeker geen zorgen maken over het wel of niet thuis fijn vinden. zie het als een compliment, blijkbaar heb jij een veilige omgeving gecreëerd voor je kindje waarin hij nieuwe dingen aan durft.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.263
    4.497
    113
    hihihih nou die van mij beurde ik van de fiets en ze pakte haar rugtus en zei dag mam tot straks :$
    Heb haar ervan moeten overtuigen dat mama haar toch liever binnen afleverde dan buiten op de parkeerplaats.

Het heeft niets te maken met het niet leuk vinden van mama of thuis het is gewoon een teken dat hij er aan toe is.

12. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi,

Mijn zoontje gaat niet naar de psz, maar naar een gastouder. Daar worden wij (papa en mama) regelmatig de deur bijna uitgeduwd. Dit heeft niets met ons te maken, maar gewoon met het feit dat hij pas kan gaan spelen wanneer hij ons uitgezwaait heeft. Dus hoe sneller wij weg zijn, hoe sneller hij kan gaan spelen.
    Maar ik herken het wel een beetje hoor. Huilen is niet fijn, maar zo 'makkelijk' is ook wel slikken. Het blijft als moeder hoe dan ook gewoon lastig om je kind los te laten, denk ik.
    Probeer te genieten van het feit dat je kindje het naar zijn zin heeft op de psz.

Groetjes Mariska

13. Alita

Alita Niet meer actief

ha lekker toch!

Hier heeft ze ook niet gehuild nog nooit en ze vindt het super dus trots zijn op je kindje!!!

14. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wat zeg je dat mooi ook echt een lieve reactie. Dat geeft een moeder een goed gevoel en zelfvertrouwen!! Dankje!.

15. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn dochter heeft erg veel moeite met de psz, huilen, krijsen, en als ze me ziet als ik haar kom halen begint ze ook weer te huilen van opluchting. Ik weet dat ik gewoon door moet zetten (ze is nog maar 3 weken bij de psz naast het kdv) maar het is soms erg moeilijk!
    Ik zou er wat voor over hebben als ze niet eens naar me zou kijken en lekker ging spelen ;)

16. Alita

Alita Niet meer actief

idd mooi gezegd!

Deel Deze Pagina