inrichting speelgoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Madelief32, 23 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelief32

Madelief32 Actief lid

16 jun 2009
    196
    0
    0
    Ik vraag me weleens af hoe andere kindjes het speelgoed verdelen. Bij ons staat beneden in de 'speelhoek' het meeste speelgoed. Een paar dingetjes staan boven omdat ik simpelweg niet de hele kamer vol speelgoed wil. Ik heb onlangs ook rigoreus opruiming gehouden en ga binnenkort naar een speelgoedmarkt een hoop verkopen. Hoe doen jullie die verdeling? Ook speelgoed op de eigen kamer? Regelmatig wisselen?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb ook het meeste in de speelhoek staan.
    en een klein beetje op de slaapkamer voor als ze heel vroeg wakker is.
    probeer haar dan eerst te laten slapen en als dat niet lukt (ze is nogal een slechte slaper) mag ze nog even spelen totdat we haar komen halen.
    ook wissel ik het speelgoed regelmatig om.
    alleen het spul waar ze heel veel mee speelt laat ik beneden.
    de rest gaat in een doos op zolder of in de kast en ik haal ander spul weer naar beneden.
    zo blijft het ook interessant.
    en bij echt te veel zooi (zoals nu 5 dec er ook weer aan komt)
    zoek ik een gedeelte uit en dat gaat op mp.

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Wij hebben onder de trap een tafeltje en kastjes/curvers gezet.
    Nu staat het speelgoed niet meer in de woonkamer en dat bevalt prima eigenlijk.

een een redelijk vaste verdeling wat betreft boven/beneden.
    playmobil komt niet beneden, knutselspullen gaan niet naar boven etc

4. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Wij hebben beneden drie grote rieten manden staan met speelgoed waar ze veel mee speelt (in maanden die matchen bij mijn interieur)
    De rest staat in de speelkamer en ze kiest zelf wat wanneer omgewisseld moet worden.

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    duplo boven in de stuurhut + paar autootjes. De rest zit beneden in een dekenkist. Duplo komt ook naar beneden en dingen van beneden ook naar boven en zo af en toe zoek ik het weer uit

6. november09

23 nov 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben beneden een kast met bakken vol met speelgoed.
    Daarnaast staat op het kleed nog groot speelgoed, zoals een autobus, wheelybug, knikkerbaan etc..
    Boven op ALLEBEI de kamers staat ook speelgoed. We hebben namelijk heeeel veel gekregen. Heb zelf amper speelgoed gekocht...
    Door 1e verjaardag, sinterklaas&kerst
    Toen de 2e geboren werd, kreeg hij weer, 2e verjaardag weer.
    En nu hebben we gezegd, GEEN speelgoed meer. Gevraagd om 1e schaartje, waterverf, plaksel etc..

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.816
    4.194
    113
    Wij hebben een kast met 8 kisten met speelgoed/knutselspullen, de poppenwagen en keuken staan beneden. De rest heeft ze boven.
    Soms wil ze soms iets omwisselen en dat is prima.
    Wel gaat ze steeds meer boven spelen dus gaat er ook steeds meer speelgoed naar boven

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.156
    8.887
    113
    Hier een kast met twee lades (waar op dit moment Duplo en treinbaan in zitten - wordt afgewisseld met keukenspulletjes en LP), twee kleine vakken (met puzzels en tekenspullen) en vier grotere vakken (met oa keyboard, wat poppenspullen en wat los speelgoed). Bovenop de kast staat een hele rij boeken en in een andere kast nog puzzels, wat spelletjes en dingen als kralen en insteekpindingen ('klein speelgoed'). Verder staat de loopfiets los in de kamer en soms de poppenbuggy.

Op haar kamer staat nog wat en het babyspeelgoed ligt op dit moment nog op de babykamer.

Deel Deze Pagina