Nieuwe polis zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door 00Wendy00, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

    00Wendy00 Fanatiek lid

    30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

    Ik heb net onze nieuwe polissen ontvangen en ik schrok me een hoedje. Alletwee 12 euro erbij. Wij zijn verzekerd bij het Zilveren Kruis. Ik betaal straks 139 euro (plus polis 3 sterren en tandarts 2 sterren) en mijn vriend 135.95 (plus polis 3 sterren en tandarts 1 ster). Ik wil misschien overstappen...

    Waar zijn jullie verzekerd en hoeveel betaal je en ben je tevreden???

    Groetjes,
    Wendy
     
  2. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zit bij de menzis en betaal 150.42 pm maand nu...
    heb zorg verzorgd op 2 staan en de tandartsvz op 3... dus veel duurder als de jouwe! en dezelfde polis....
     
  3. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij VGZ -Gezinspakket, ga ik 140 euro betalen...

    ik geloof dat het, voor de hoogte van het pakket, toch een redelijke prijs is op dit moment (vergelijkbaar met de rest).
     
  4. Pandora

    Pandora VIP lid

    18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    via mn werk bij IZZ ( zorgsector ) ik kijk niet eens naar de verhoging, zou niet eens weten wat ik betaal, wordt automatisch ingehouden op mn salaris...kan me er kapot van schrikken, maar die verzekering moet je toch hebben ;)
     
  5. Johannal

    Johannal Fanatiek lid

    28 jan 2009
    3.119
    0
    0
    Er is al een topic over de nieuwe zorgverzekeringen....

    zal hem even zoeken
    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/236532-zorgverzekering-omhoog.html

    en

    http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/237332-wie-zich-kapot-geschrokken-de-nieuwe-polis.html

    Misschien dat je daar meer info kan vinden?

    Ik heb/ wij hebben interpolis met een collectiviteitskorting omdat we een rekening bij de Rabobank hebben. Ik betaal basis, aanvullend 1 ster en tandarts 1 ster iets van 112 dacht ik. Mij mand heeft een mega uitgebreidde tandarts verzekering en betaald iets van 130 nogwat...
     
  6. 00Wendy00

    00Wendy00 Fanatiek lid

    30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Bedankt, dames.

    Dus eigenlijk is 139 nog heel gemiddeld....maar het blijven hoge bedragen zeg. Zo ga je straks naar het Amerikaanse toe waar veel mensen geen verzekering hebben.....
     
  7. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik zit bij dsw av top verzekerd en die is nu 129,nog wat
    was 117,95
     
  8. anja89

    anja89 Fanatiek lid

    15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vond het eerlijk gezegd wel meevallen...
    Ben vanaf 2011 3 sterren verzekerd bij Zilveren Kruis met Beter Af polis en 2 sterren tandardsverzekering.
    Moet €131,85 per maand gaan betalen.
    Had eerst een Beter Af polis 1 ster, zonder tandarts omdat ik nog geen 22 ben en daar betaalde ik 103,20 per maand voor.
    Dus er gaat bijna 30 euro bovenop komend jaar.
    Het is belachelijk duur, ja.
    Maar ik had verwacht dat het allemaal nog duurder zou worden.
    En voor wat ik vergoed krijg met deze polis, vind het niet eens heel erg tegenvallen.
    Tja alles wordt alleen maar duurder, je doet er niks aan... Kunnen we ons er maar beter gewoon bij neerleggen.
    Heb wel nuttigere dingen om me druk over te maken.
     
  9. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Mijn vriend kreeg de nieuwe polis gisteren binnen en die gaat 'maar' een tientje per maand omhoog!
    Gelukkig maar, want hield mijn hart vast. Ik heb dezelfde verzekeraar, alleen nog niks ontvangen...misschien omdat ik collectief verzekerd ben. Maar nu weet ik in ieder geval wat in ongeveer kan gaan verwachten!
     
  10. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dat zal zo snel niet gebeuren.. iedereen in NL is zelfs verplicht een basisverzekering te hebben. Of je wel of niet aanvulling wil is je eigen keuze.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.874
    7.641
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik betaald 152 euro per maand, en zo direct meer dan 180 euro pm.

    Niet dus he, ga weg ook bij Agis.
     
  12. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

    heb je zeker niet t nieuws gevolgd met al die mensen die gewoon nooit betalen
     
  13. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heb het idd niet gevolgd nee, maar weet dat iedereen in NL verplicht is een basisverzekering te hebben.. dat ze niet betalen is hun eigen keuze.. zal vast op de 1 of andere manier wel geïnd worden door de verzekeraars..
     
  14. lianda

    lianda Fanatiek lid

    6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Ik heb hem deze week ook binnen gehad.
    Wij zitten bij ohra ik betaalde eerst 104,44 en nu kom ik op 114,57euro.
    Tja niks aan te doen ik ga ook niet overstappen ben tevree.
    Mijn man zit ook collectief daar hebben we nog geen polis van ontvangen.
     
  15. Vlekje

    Vlekje Fanatiek lid

    12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    :$ wat een verhoging zeg!
     
  16. Lana81

    Lana81 Bekend lid

    28 jun 2008
    518
    0
    0
    die mensen gaan wel betalen hoor, daar zijn tegenwoordig hele strakke regels voor. Ze hebben zelfs het recht om beslag te leggen op loon of uitkering. Dus als er inkomen binnenkomt, gaat daar (na 6 maanden wanbetaling) straks eerst de zorgpremie vanaf. En je krijgt een dikke boete (30% extra premie). Dus die mensen hebben alleen zichzelf ermee, betalen moet en ga je toch...

    Zal zo eens kijken wat ik ga betalen, brief is net binnengekomen.
     
  17. Polletjepiek

    Polletjepiek Niet meer actief

    Wij hebben vandaag ook bericht gekregen van de zorgverzekering. We betaalden in 2010 € 224,74 pm, menzis collectief via fnv. Dat is dan voor ons allebei. 2x basis verzekering + 1x extra verz. 1 + 1x extra verz. 2 + 2x tandverzorgd 2. Onze dochter is voor alles gratis meeverzekerd.
    Dat komt neer op zo'n € 112,37.

    Voor hetzelfde pakket gaan we in 2011 € 247,44 betalen. Dat komt neer op zo'n € 123,72 pp.

    Een verschil van € 22,7,- per maand.

    Maar eens even vergelijken met andere verzekeraars. Wellicht kunnen we ook via m'n vriend zijn werk collectief bij vgz.

    Iemand bekend met vgz?
     
  18. hellen83

    hellen83 Actief lid

    16 nov 2008
    461
    0
    0
    vanavond is er op tv bij kassa iets over de verhoging van de zorg verzekering. misschie dat er een vergelijking komt.

    wij zitten bij menzis
    we betaalde voor 2 x basis en 2 x tandarts 1 194 euro en zomereen 210.

    dus 105 euro pp en de kleine meeverzekerd uiteraard.

    groetjes
     
  19. Bebek Istiyorum

    Bebek Istiyorum VIP lid

    24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Da's raar, wij zitten ook bij Agis, mijn vriend heeft hem al binnen en gaat maar een tientje omhoog:(
    Ik ben collectief verzekerd bij Agis via mijn werkgever en heb nog niks binnen.

    Wat gek dat er zo'n verschil in zit bij dezelfde verzekeraar. Heeft dan zeker te maken met je aanvullende pakketten ofzo, dat de ene meer omhoog gaat dan de andere.

    Maakte me eerst niet druk over mijn verhoging omdat vriendlief maar tientje omhoog gaat, maar ik heb een uitgebreidere verzekering en nu ik jouw verhoging lees ga ik me wel zorgen maken :$
     
  20. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ja, Kassa idd! Heb het net ook gehoord dat het bij Kassa daarover gaat vanavond! Loont misschien wel ff om te kijken idd!
     

Deel Deze Pagina