vanaf welke leeftijd echt fietsen(trappers)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Magdalena6, 21 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    Vanaf welke leeftijd fietste jullie peuter ?

ben nu druk bezig esmee te leren ''fietsen'' op haar 3 wieler maar ze begrijpt het maar niet... geduld, alle dagen ff 5 min. oefenen .

xxx trotse mama van Esmee

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Joey doet dat al een hele poos, al ruim 5 mnd zeker. dat was rond zijn 2e verjaardag. Hij gaat zo hard nu met zijn driewieler dat we over een paar weken een fiets voor hem gaan kopen.

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Het ligt ook aan de lengte, dochter snapt hoe het moet maar kan simpelweg niet bij de trappers :)
    Dan kom je ook niet heel ver...

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Quinn snapt het nog steeds niet, denk dat het vanzelf ook wel een beetje komt.
    als de intresse er niet is, dan komt het ook niet

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik denk sowieso dat 1,5 nog een beetje vroeg is om te oefenen.

Milan is nu (bijna) 22 maanden) en hij begint 't nou wel een beetje te snappen. Wij zijn een paar weken geleden begonnen met proberen. Met 1,5 ook al een keer gedaan, maar toen had 'ie echt geen flauw benul. Ik denk dat als je nog een paar maanden wacht, het ineens heel snel kan gaan en echt "oefenen" niet nodig is. Dan heeft ze 't waarschijnlijk in een keer door!

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    met 2 1/2

7. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Hier ook met 2,5.

8. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

als ik dit zo lees is Joey vroeg hiermee?

9. wendy77

wendy77 Actief lid

3 feb 2007
    247
    0
    0
    hellevoetsluis
    Driewieler de vuilnisbak in en een echt fietsje kopen. Daarmee los je alle problemen op. Laura rijdt al zeker een jaar op haar fietsje, maar haar driewieler snapt ze nu nog niet!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter kon met ruim 2 jaar op de driewieler fietsen, daarvoor snapte ze het echt totaal niet en bewoog maar wat. nu heeft ze sinds vorige week een grotere 12 insch fietsje en rijdt er super op. echt erg leuk om te zien

11. suus02

suus02 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.387
    864
    113
    home sweet home
    met 1,5 kunnen sommige al wel fietsen op een driewieler hoor! Mijn dochter kon het wel in ieder geval. Dus zeker de moeite waard om te oefenen en als er geen interesse voor is dan laat je het er gewoon bij...... sommige zijn gewoon snel en andere langzamer. Ligt er helemaal waar de interesses van je kindje ligt.

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm hier ook laatst een "echte" fiets ge kocht
    maar vriendje dat vorige maand 3 werd... interesseert het 3x niks en die houdt het lekker op zijn loopfiets :)
    soms op zn driewieler... maar dat is het dan ook wel.

13. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Hier snapt Vin het ook nog niet (2jaar en 8 maanden)
    Zal vanzelf wel komen

groetjes daphne

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als je hem ook weggooit, kan ze ook niet oefenen ;) Dat zou ik nu ook weer niet doen :$ (weggooien)

Justin was ruim 2,5. Ineens krijgen ze het door. Geduld is een schone zaak. :)

15. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Volgens mijbegon ze met 2,5 te oefenen op een driewieler op de peuterspeelzaal. Ze had al voor haar tweede verjaardag een fiets/driewieler gekregen maar voor die tijd deed ze er niks mee. Nu is ze pas vier geworden en heeft ze een echte fiets gekregen.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier wordt wel 'meegefietst' op haar 3 wieler met duwstang, maar als we stoppen, lijkt haar de kracht nog te ontbreken of snapt ze nog niet hoe ze kracht moet zetten. Dit is ongeveer al een maandje zo.... dus vanaf 21 maanden... Ik denk -gezien de verhalen hier- dat ze van ons voor Sinterklaas haar 1e fiets krijgt. Dan is 2 jaar en 4 maanden.

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Afgelopen zomer snapte ze nog niet veel van die driewieler, de hele winter heeft hij in de schuur gestaan en nu reed ze er wel op, maar niet echt goed.
    Toevallig vandaag een echt fietsje gekocht en ze rijdt zo de steeg op en neer (oke, ze knalde nog wel tegen de schutting ;)), was echt verbaasd hoe goed het gaat.

18. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn dochter kan nog niet fietsen. Ze gebruikt de driewieler als loopfiets.

19. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Hier ook een meisje wat nog niet de trappers rond krijgt, ze is nu 2jr en 4 mnd. Zal vast wel een keer komen ;)

20. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Mijn oudste 2 zoontjes konden pas rond hun 3e verjaardag fietsen op een driewieler.
    Persoonlijk vind ik het wel erg vroeg hoor ts.
    Het komt echt vanzelf ons keano gebruikt zijn driewieler ook als loopfiets en snapt het echt nog niet.
    Ik vind het wel prima hij is nog klein.

Deel Deze Pagina