Wat voor deken gebruiken op erg koud kamertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanMischa, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Hoi meiden,

Op de kamer van onze jongens is de temperatuur inmiddels al gezakt naar 11,5 graden... Mischa is bijna 2 en ligt lekker met een winterslaapzak (gevoerde badstof, van ISI mini) onder een dekbedje. Hij heeft geloof ik inmiddels zelfs in de gaten dat het warmer is om er onder te blijven liggen en vraagt bij het naar bed gaan zelfs nadrukkelijk om "in" (of ik zijn deken lekker instop). :)

Levi is pas 9 mnd (bijna) en ligt met een zelfde winterslaapzak onder inmiddels twee katoenen dekens (zoals van Prenatal) en een gebreid wollen dekentje, maar volgens mij heeft hij het koud... Vanavond werd hij huilend wakker en heb ik hem er uitgehaald omdat hij gewoon niet lekker warm voelde in zijn nek. Ik heb hem een flanellen pyama aangedaan en teruggelegd. Maar het wordt straks nóg kouder buiten...

Hoe hebben andere mama's hun kindjes op ook erg koude kamertjes liggen?? De verwarming aan is niks, die schiet altijd door. Of hij doet het niet, of het wordt meteen 24 graden... Heb vorig jaar alles geprobeerd maar dat is gewoon geen optie. En als we overdag de verwarming aanzetten is het 's avonds in no time weer zo koud.

Wat zouden jullie doen? Levi met die kou ook maar gewoon onder een dekbedje leggen...? Ik ben met Levi (onze tweede) vrij makkelijk maar dat durf ik eigenlijk toch niet zo goed... Misschien een wollen deken kopen? Maar die zijn best erg duur en je gebruikt ze relatief kort want volgend jaar krijgt Levi zeker wel een dekbed. Ben benieuwd hoe jullie het oplossen want we zijn vast de enige niet die in een tochtig, ongeïsoleerd huis wonen. ;)

2. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Hmmmm.....
    een straalkacheltje kopen met tempregelaar? dus dat je die op 16/17graden zet?
    zo eentje hebben wij bij onze vogeltjes in hun binnenhok, zodra het onder de 12graden word slaat hij aan daar...

qua dekens e.d. weet ik het niet?

3. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Zelf krijg ik enorme hoofdpijn als ik met de verwarming aan slaap... Ik denk dat ik eerst gewatteerde slaapzakken ga proberen, zo maar eens in de auto op weg naar Prenatal... Vanmorgen was het 9 graden! Mischa werd gelukkig vrolijk wakker, met ijskoude wangen maar verder gewoon lekker warm. Levi was een uur eerder wakker dan normaal en ik ben er vannacht drie keer uit geweest voor een speen... Misschien toeval of tandjes, maar denk toch dat het met de temperatuur te maken heeft.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En een kruik er bij?

5. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Ja zei mijn vriend ook al, maar dat koelt toch best snel af?

6. fafje

fafje Niet meer actief

ik stop em in met winterslaapzak ( daaronder langemouw romper+truitje+broekje+sokjes)....katoenen dekentje (dubbel) tot de middel...

als ik ga slapen...dan leg ik er een kruikje bij tegenwoordig...

wnat als ie in bed gaat, komt ie net uit bad...dus is ie voorlopig nog wel lekker warm enz....en als ik ga slapen paar uur later dan is ie alweer afgekoeld...dna is dat kruikje erg lekker erbij! (blijft echt paar uur goed warm...en voordat de warmte dan weg is duurt het ook nog ff)

7. kiddie

kiddie Niet meer actief

Kruik koelt niet snel af hoor, anders nog een nieuwe als je zelf naar bed gaat.

Verder denk ik, met wat jij opnoemt, en hij blijft onder de dekens, dan is het niet te houd.

Bij ons is het boven 8-9 graden als we opstaan, daarom hebben we bij muis een straalkacheltje staan die het net even warm houd. De ergste kou eraf zeg maar. Ze heeft een pyama, winterslaapzak zonder mouw, en 1 dekentje.

Hoe warm het daar is weet ik niet, het ijs zat wel op de ramen vanmorgen, zal zon 11 graden zijn. Maar ze had het niet koud. Ja de handjes, maar dat kan niet anders.

8. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Zelf vind ik een kacheltje eng op Aaron's kamer.

Hier is het ook erg koud (enkel glas en geen CV alleen een gashaard in de woonkamer). Aaron ligt nu onder een dekbed.
    Maar vorig jaar lag hij in een winterslaapzak, hema ledikant deken, fleece deken en een wollen deken.

Ik zou gewoon nog een dekentje extra halen. Of een extra laagje aankleden als dat kan.

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goed om hier te lezen. Julia ligt in een Hema winterslaapzak met mouwen en een Hema ledikantdeken, maar ik had het idee dat ze het wat koud had. Nu ik jullie posts lees denk ik, tuurlijk, het is nu natuurlijk ook veel kouder 's nachts dan 2 weken geleden!! ;) Ik zit met mijn hoofd nog bij 'het is nog geen winter' :D

10. kiddie

kiddie Niet meer actief

Haha geen winter, dat gaat bij mij niet om de datum maar om de kou!!

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    ik heb de CV gewoon aan staan met een waterverdamper aan de radiator.... dus het word daar nooit kouder dan 16graden

12. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Hier wordt het op de slaapkamer volgens de babyfoon 16 a 17 graden 's nachts. Maar voor mijn gevoel is het kouder, brrrrrrrrr.

De kleine sliep vannacht in een een wat dikkere winterslaapzak met mouwen, met lange mouw rompertje en shirtje met lange mouwen, onder een dekentje en lakentje. En had ook nog een kruikje in bed liggen, zo sliep ze lekker door van gisteravond 11 uur tot vanochtend 7 uur.

Van de week een beetje uitgeprobeerd, slaapzak zonder mouwen met lange mouw shirtje en rompertje, maar had ze behoorlijk koude armen en haar nekje was maar beetje warm. Ook geprobeerd slaapzak met mouw en alleen rompertje met lange mouw, ook koude armen enzo. En toen werd ze ook 's nachts telkens eventjes wakker en ook vroeger wakker.

13. puckje

puckje Bekend lid

9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bij Ymke is het nu ook 11 graden op haar kamertje. Ze ligt in haar winterslaapzak met lange mouw, romper lange mouw en pyjama.
    Ik heb ik een dekbedhoes 2 dekentjes gedaan.

Ik merk wel dat Ymke er met deze kou beter onder blijft liggen dan anders. Maar ze slaapt prima en heeft zelfs warme handjes 's morgens.

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nou, ik ben wezen shoppen vandaag. Wollen dekens zijn moeilijk te vinden en duur! En de dikke slaapzakken van Prenatal en Hema zijn nauwelijks dikker dan de slaapzakken die we al hebben.

Ik heb dus een 4-seizoenendekbedje gekocht als compromis. Mischa heeft het dunne zomerdekbedje bij zijn gewone dekbed gekregen, en Levi heeft nu een gewone katoenen deken met een najaarsdekbedje... Die is niet zo dik en zo vind ik het acceptabel. Maar eens kijken hoe het zo gaat, het voelt heerlijk behaaglijk aan als ik zo met mijn handen voel... En anders gaan we toch weer met de verwarming hannessen, hoewel ik dat liever niet doe. Vorig jaar weken geprobeerd hem goed te krijgen. Als je hem maar een millimeter teveel open zet wordt het meteen loeiheet in hun kamer en dat lijkt me best link met die dikke dekens. Dus hopelijk is het zo voldoende.

15. Que

Que Niet meer actief

Wij hebben bij de conrad een thermostaatkacheltje gekocht. Deze stel je zelf in op een bepaald aantal graden en hij zorgt dat het zo blijft. Hij koste iets van 30 euro.

Kleine man werd hier iedere nacht wakker van de kou. Hij lag in een zomer slaapzak, winterslaapzak een lakentje en 2 fleece dekens erover heen. Nu heeft hij het heerlijk en slaapt weer hele nachten!!!

16. schaapje84

schaapje84 Fanatiek lid

22 nov 2008
    1.309
    0
    0
    hoi mama van...

wij hadden dus hetzelfde probleem, ook ik had mijn vraag hier gesteld. Ons meisje sliep in een winterslaapzak, pyama, romper lange mouwen, had min. 5 lakentjes er op, maar niets micht baten, ze werd telkens wakker van de kou.
    Vervolgens geprobeerd een combisleeper van puckababy maar nog steenkoud.

Uiteindelijk heb ik gewoon een 4 seizoenen dekbedje gekocht, dit ligt nu op haar bedje en zelf heeft ze overdag romper aan en het herfstgedeelte van de combisleeper s avonds doe ik de pyama aan en het herfstgedeelte, dan heb ik altijd nog iets achter de hand voor als het nog kouder wordt, ze slaapt vanaf het dekbed echt geweldig goed, wordt niet meer wakker van de kou.

onze dochter is nu 13 maanden, 12 toen ze onder het dekbed ging.
    Heb trouwens wel de verwarming aan staan op haar kamertje, maar wel een heel klein beetje, wij zelf kunnen er niet tegen als er een verwarming aan is tijdens het slapen. Voor haar is het voldoende zo.

17. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Ik zou ook heel graag een extra dekentje doen maar hier is het een buikslaper en draait enorm veel.. hoe doen jullie dat toch?

Heb al alle manieren van instoppen gedaan maar na 1 minuut ligt ze op de deken :)

ze heeft verder een dikke hema slaapzak aan en de kamer is vrij koud..

18. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Hier precies hetzelfde probleem (en dezelfde slaapzak)
    heb haar nu met pyjama, romper lange mouw, en pyjama broek en sokjes aan in de slaapzak...
    heb de verwarming ook aan maar wordt niet warmer dan 16 graden
    en ze is alweer wakker...

19. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Hoi Lynn, ik heb alleen een romper lange mouw aan. Op zich is ze warm genoeg in de slaapzak, ook past er niks bij aan haar armpjes ;)

Ik kan haar niet te warm laten slapen omdat ze de eerste uren erg warm is, pas snachts word het koud. Ik dek haar snachts nog vaak toe met een deken maar 1 x draaien en het heeft geen nut meer.

Ze is 17 maanden en een draaikont ;)

20. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Daan is ook een enorme draaikant maar ze slaapt ook nog eens op haar knieen zittend op haar buik met haar armpjes onder zich gevouwen :(
    Nou ik heb nu 2 warme wiegdekens over haar heen gelegd...kijken of ze dan nu wel kan slapen...ze was alweer in mijn armen in slaap gesukkeld.

Deel Deze Pagina