Wat voor deken gebruiken op erg koud kamertje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanMischa, 30 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    ja haha zo slaapt ze hier ook! ook erg vervelend ivm dikke / volle luier s'chtends en luieruitslag enzo:x

Zijn er meer mensen met dit soort slaaphoudingen en dekentjes?

2. fafje

fafje Niet meer actief

hier ook eerste uren heel warm ( lekker uit badje, gedronken)...dus doe tegenwoordig een kruikje erbij als ik ga slapen...dat is ruim 4 uur later

3. Josjes

Josjes Actief lid

6 nov 2008
    244
    0
    16
    Brabant
    Dat zou een goede oplossing zijn toen ze nog wat jonger was, als dat haar in de weg ligt gooit ze dat gewoon uit bed.. ook een kruik kan eroverheen:)

4. fafje

fafje Niet meer actief

ohh sorry helemaal nie naar leeftijd gekeken *shame on me

werkt mouwen eraf niet...en dan een extra truitje

5. diddi

diddi Bekend lid

1 jan 2010
    590
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien twee fleecedekentjes over elkaar heen.
    Romper lange mouwen met pyjama en winterslaapzak met mouwen?

6. tulip

tulip Niet meer actief

als een kindje niet onder de deken blijft liggen zou ik die onder de slaapzak dikker aankleden, dus een dikke romper met lange mouw en 1 (of 2) pyamatruitjes en dan een dikke slaapzak met lange mouwen.

Hier is het dezelfde temp als bij ts, maar mijn meisje is zo oud als haar oudste dus die ligt al onder een dekbed. Een cv, kacheltje of ander verwarmingsding zou ik noooooit doen.

7. MamavanMischa

MamavanMischa Fanatiek lid

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mischa is ook een buikslaper en gaat zijn hele bed door... Ik zou gewoon een lekker dekbedje doen bij je dochter, ze is al 1,5 toch? Mischa heeft ook al vanaf de eerste frissere nachten een dekbed en was toen ook nog geen twee. Hij bleef er ook nooit onder liggen bij het in slaap vallen, maar als ik zelf naar bed ging stopte ik hem altijd opnieuw in en ik heb nooit gemerkt dat hij het koud had. Nu het echt koud is lijkt het er heel veel op dat hij netjes onder de deken blijft, ik denk dat hij doorheeft dat dat lekker warm is..?

Oja, eventueel kun je een lekkere flanellen pyama aandoen. Dat draag ik zelf ook als het echt koud is, scheelt enorm! En dan desnoods een lekkere lange mouwen romper er onder. En sokken aan scheelt ook!

8. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Update: Levi heeft van 7 tot 8 aan één stuk geslapen, behalve toen ik hem wakker maakte om 23 uur, voor zijn 2e fles van de dag!!! M.a.w. hij heeft het koud gehad de afgelopen weken dat hij opeens niet meer doorsliep! Hoera voor het dekbedje!

9. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Hier het zelfde probleem

Heb ook een gaskachel en de slaapkamers worden echt niet warm brrrr. Hoe hoog ik de kachel binnen ook hebt staan de deuren kunnen neit open ze kruipt die kamers in. ;)

Hier ligt ze met een romper lange mouw pyama mallot er onder voor de beentjes. Slaapzak lange mouw en een zomerslaapzak er over heen gedaan extra dik gemaakt. hihih. Dan twee wiegen dekentjes en snachts word ze wakker en eindigd ze bij papa/of mama. Dus dan heeft ze het zeker niet meer koud de warmte van papa mama doet haar dan dus goed.

Dus veel onder de slaap zak en een extra slaapzak er over heen ach ja. En ze is nu heerlijk warm. Gelukkig leg ook knuffels rond om haar hoofdje de kou van de vloer brrr ze ligt nu op de laagste stand in haar bedje die kan niet meer hoger omdat ze natuurlijk gaat staan zelfs met twee slaapzakken aan.;)

10. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Wat hebben jullie kindjes veel aan...Ons meissie ligt 's nachts in een dikke winterslaapzak (met mouwen) met daaronder een pyamabroekje en romper met lange mouwen alleen onder een lakentje..

Ik denk dat het 's nachts zo'n 14 graden is op haar kamertje..Maar 's ochtends heeft ze gewoon lekkere rode wangetjes en voelt ze niet koud aan..Ook slaapt ze gewoon lekker door..

Maar nu ik dit allemaal lees word ik een beetje onzeker..Is het te weinig denken jullie?

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Je zult het wel goed doen. Maar de kamer waar mijn dochterslaapt is echt kouder dan 14 graden je kunt zelfs je adem zien dus ja dan ga je gewoon echt je kind dik inpakken om ze het warm te laten houden. Het is echt steen koud in haar kamer. Plus ik woon op een keldervloer en daar komt zo veel kou van af brrr.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.871
    113
    Een wollen rompertje is ook lekker, niet zo goedkoop (ca. 15 Euro), maar warmteregulerend. En die rompertjes voor kleintjes zijn niet van die kriebeljeukwol dingen.

13. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Nee joh, als je kindje gewoon lekker slaapt is het toch prima! Maar Levi werd steeds wakker van de kou. Bovendien is 9 graden heel wat anders dan 14 kan ik je vertellen! ;) Dat is echt heel koud! Ik trek speciaal een badjas aan om naar hun kamer te gaan, kun je nagaan!

14. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Dat is ook echt een heel goed idee!
    Als het nóg kouder wordt ga ik dit zeker in overweging nemen!!

15. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Om aan te duiden hoe koud het wordt op Aaron's kamer: vanmorgen stond er ijs aan de binnenkant van het raam ;).

@TS: Fijn dat het probleem opgelost is zo!

16. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    wat is de reden dat sommige dames zo tegen het aanzetten van de cv zijn?
    want bij Jelmar staattie dus wel altijd beetje open.....is dat echt zo erg?
    (ik heb dus wel een waterverdamper aan de radiator hangen)

17. MamavanMischa

4 mrt 2009
    1.164
    0
    0
    Mijn reden is dat ik er zelf hoofdpijn van krijg, en onze cv stamt bovendien uit het jaar 0 en heeft twee standen... Aan en dan is het binnen no time 24 graden of uit. ;)

18. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    bij mij boven is het tussen de 15 en 18 graden en ik vind het af en toe al te koud dus ik kan me niet voorstellen dat het 9 of 11graden is...ook heb ik een kachel voor als ik eva in badje doe,dan zorg ik dat het 22/24 graden is in de badkamer..

19. kiddie

kiddie Niet meer actief

Bij ons ook de Cv aan het raam is kletsnat (of bevroren) en beetje warmte is echt stukken beter dan al dat vocht.

20. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hier ook een klein ventje wat vaak wakker wordt s'nachts,en dan heeft hij erg koude handjes,nekje is wel redelijk warm,maar toch twijffel ik nu ik jullie verhalen zo lees.....
    Hij is nu 5 maanden,zou hij onder een dekbedje mogen??
    Hij ligt goed stil als hij slaapt,tis geen wiebelkont....

Deel Deze Pagina