Ik speel niet heel veel met ze. We fietsen, doen boodschappen, gaan eendjes voeren, naar de speeltuin, achter buiten spelen ga ik bellen met ze blazen of voetballen of schommelen. Ze hebben elkaar ook, dat scheelt de helft! Meestal lees ik als ze erg druk zijn een boekje met ze of ga met ze dansen oid. Met de oudste voetbalt papa vaak, soms een spelletje doen.
Balletje over rollen, spelen met de ballenboom vind hij ook geweldig Ivan vermaakt zichzelf wel heel erg goed, dat scheelt misschien ook wel wat? Als hij zelf aan het spelen is dan maak ik het huis schoon, kook ik het eten of zit ik achter internet.
Boodschappen Ergens naartoe (speeltuin, blokje om, kinderboerderij, dat soort kleine uitstapjes) Soms beetje mee puzzelen of kleuren, maar dat doen ze vaak gewoon zelf. Als de kleinste op bed ligt, help ik de oudste met LEGO. Muziek opzetten en dansen. Met de bal spelen. Verder draai ik wasjes, ruim een beetje op... Ik heb vorig jaar een burn-out gehad en ben nog niet op 100% van mijn normale energie-niveau, dus ik let vooral op, dat ik niet te veel doe.
Ik ben ook voorstander van veeeeel met de kids bezig zijn. Mijn dochter komt minimaal 1x per week in het bos, minimaal 1x per week op de kinderboerderij en gaat minimaal 1x per week eendjes voeren. Verder met lekker weer naar het strand, de speeltuin, de achtertuin. Kleuren, tekenen, schilderen, bellen blazen, knuffelen (heel veel), liedjes zingen, dansen, spelen met buurkindjes, boodschappen doen, lunchen, ijsjes halen... Gewoon lekker bezig zijn. Soms ook lekker hangen op de bank een film/televisie kijken. Huishouden vind ik niet zo belangrijk. Dit doen we tijdens de middagdutjes/'s avonds en ons huis is vaak een rommeltje. Maar wat ik belangrijk vind is dat ik een blij kind heb die super lief is en uit het niets zegt: ik hou van jou mama of mijn lieve schatje mama met alle bijkomende kusjes en knuffels! Owja daarnaast werk ik 28uur per week, mijn man fulltime en hebben we slechts een dag per week oppas.
Je prioriteiten liggen dan inderdaad duidelijk anders als die van mij. Ik vind een net huishouden met een schoon huis enorm belangrijk en hecht hier veel waarde aan. De kinderen weten dat mama ook moet gaan poetsen, koken en de was moet doen. Soms helpen ze mee maar daar wordt het eerder vies van dan schoon. En het is zeker niet dat ik ze verwaarloos of ze geen aandacht krijgen. Maar ik kan mezelf gewoon niet in tweeën delen. Soms moeten ze gewoon alleen spelen of met elkaar. Ik ben sowieso niet zo'n creatieve mama die samen met ze doet knutselen of kleuren. Onze zoon vind auto's helemaal geweldig en kan uren op de automat spelen op de grond. Dan ga ik er weleens bij zitten maar om daar nu de hele middag mee bezig te zijn, nee. Ik vind het heerlijk om met ze naar buiten te gaan! Wandelen, fietsen, zwemmen en naar de speeltuin. Maar binnenshuis ben ik naast moeder ook huisvrouw die haar zaakjes graag netjes op orde heeft. Ik haat rommel
Voor mezelf doe ik niks . Begin er ook niet aan want kan er niet tegen dan gestoord te worden haha. Met de kinderen slecht weer Koekjes bakken Knutselen Puzzelen Memorie Kwartet Spelletjes die kunnen voor 4 en 6 jarige Trrinbaan opbouwen Lego Genoeg eigenlijk . Vaak spelen ze ook samen terwijl ik opruim of kook Ds/tablet/pc mag half uur per dag. Andere half uur kunnen ze verdienen . Totaal een uur. Vaak vragen ze er niet om Mooi weer zit ik eigenlijk altijd in de speeltuin met de kindjes. Blijf dan niet binnen. Of bijv kinderboerderij of bos met hond en Kids. In de tuin hebben we ook speeltuin dus ook wel is lekker samen tuinieren en spelen bijv trampoline springen of schommel duwen. Mensen vragen wel is hoe ik zo slank blijf met wat ik weg eet. Nou gewoon niet zitten en blijven bewegen. Helaas wel dubbele hernia waardoor ik wel geremd ben en vaak moet zeggen mama kijkt en jullie spelen
Mijn prioriteit ligt inderdaad ergens anders. Mijn huis is niet vies, maar wel vaak rommelig. Twijfel ook wel eens om te kijken voor een huishoudster, maar dat vind ik ook weer zo zo hihi. Ach de georganiseerde chaos gaat best lekker haha. En als ik twee uurtjes ga opruimen is alles weer netjes dus dat doe ik meestal 1x per week tijdens een middag dutje
Ik sta s ochtends wat eerder op en ga 's avonds wat later naar bed, met een paar uur per week blijft een appartementje wel schoon En soms gaat onze jongste zoon mee naar de voetbal van zijn broer en vliegt mama door het huishouden om alles weer recht te trekken
ik doe mn eigen dingen dwz het hele huishouden gewoon met muppie erbij. aan het eind van de ochtend als ze het wat zat wordt en als ze uit bed komt om 15 uur gaan we samen spelen (duplo of poppen) soms ook gewoon gezellig fruit eten. met de oudste als ze vrij is vooral voorlezen, knutselen of kleuren. Als ik boven schoonmaak gaan ze heerlijk met de playmobil die daar staat, dan hou je dat interessant.
Ah ja natuurlijk als het mooi weer is iig even fietsen of wandelen, de afgelopen dagen voor het eerst in de zandbak. t is echt goed voor kinderen (te leren) om alleen te spelen hoor, ze hoeven echt niet altijd beziggehouden te worden, eens met Kletskoek dus.
Dat kan toch tussendoor...ik ben een mama die heel veel met de kinderen bezig is maar ook alles piekfijn schoon wil houden en het lukt allemaal haha.
binnen met blokken bouwen zingen ballen toet toet auto garage hij kan zich goed zelf vermaken gelukkig buiten door het park wandelen naar de dieren speeltuin fietsen huishouden doe ik gewoon als hij wakker is bv stofzuigen etc dweilen doe ik wel als hij slaapt en dan doe ik ook meestal de voorbereidingen voor het eten
Samen met dochter: Eten lezen verven * kleien * puzzelen * iets bakken/desserts maken Lego * Met poppen/knuffels spelen (ik moet de gekke stemmetjes maken )* Badderen Filmpje kijken/spelletje op de tablet ** Memory oid Buiten voetballen/bellen blazen/stoepkrijten/moddersoep maken/glijbaan/schommel * Boodschappen Wandelen in het park Geocachen (waar ze serieus écht goed in is) * Deze dingen kan ze ook alleen ** idem, maar wel onder toezicht Wat ik doe: Huishouden Internetten Koken (een passie van mij, het liefst zo uitgebreid mogelijk ) Buiten vegen etc
Mijn dochter is echt enorm zelfstandig, speelt ook bijna altijd alleen als ze binnen is. Zodra ze buiten is heeft ze een hele club vrienden en vriendinnetjes. Ik hoef haar zowel binnen als buiten in ieder geval nooit te vermaken. Dit hebben wij haar bewust aangeleerd al vanaf het hele begin. Soms spelen wij mee (gaan we samen kwartetten, of met de strijkkralen oid) maar het is niet standaard dat wij met haar spelen. Ik kan dus gewoon mijn "eigen" dingen in en om het huis doen, zoals eten koken, was ophangen, schoonmaken of lekker op m'n kont zitten en een tijdschrift lezen. Moet er wel bij zeggen dat ze al ruim 6,5 jaar is.
Sorry maar ik vind het echt raar als je zegt mijn prioriteit ligt in eerste instantie bij huishouden en daarna bij mn kinderen
Dot trouwens los van het feit dat zelfstandig spelen ook heel belangrijk is... alleen niet om mama te ontzien maar ivm de ontwikkeling tot een zelfstandig mens