Hopelijk kunnen jullie me helpen... Wij willen ons kindje vernoemen naar de opa's en oma's. Echter niet met de directe naam van één van hen, maar hier een soort verbastering op...<snappen jullie het nog?> Voor een meid zijn we er al helemaal uit. <roepnaam - vernoeming naar oma1 - vernoeming naar oma2> Maar voor een jongen zijn we er eigenlijk nog steeds niet uit... roepnaam staat al vast, maar nu de 2 vernoemingen nog! Wie helpt ons naar een variatie op de namen: Johan Ikzelf had al Jonah, Jonas, Jonathan Peter Hier kom ik niet veel verder dan Pete Ik ben benieuwd waar jullie mee komen, Alvast bedankt!
Helemaal mee eens! Dan is 't ook gewoon duidelijk dat 't een vernoeming is. Die vernoemingen van tegenwoordig "snap" ik niet echt, vaak lijkt 't er in de verste verte niet op, bijv. alleen dezelfde beginletter, dan snapt toch niemand meer de bedoeling? Jonas vind ik ook leuk overigens!
Dus bij Jonathan zien jullie wel de link met Johan! Daar ben ik blij om (was bang dat hij wat vergezocht zou zijn.... Voor Peter wordt er hier dus getwijfeld tussen Pieter en Pete. Ik ben voorstander van Pieter, mijn man van Pete..... (ben zelf een beetje bang dat mense Pete als Piet in hun hoofd hebben als ze de naam horen!) Thanks voor het reageren, maakt mij al een stuk geruster! (nu mijn man nog overtuigen)
Zelf vind ik Pieter leuker, maar dat komt omdat ik sowieso niet echt van Engels klinkende namen hou. Pete klinkt denk ik voor veel mensen idd als Piet, maar er zullen er ook genoeg zijn die 't wel als Pete in hun hoofd hebben. Ik zou ook een beetje kijken naar de roepnaam, als dat een Nederlandse naam is is Pieter er mooier bij, en als dat een Engelse naam is, is Pete weer mooier.
Ik vind Pieter ook leuker dan Pete. Ik ben zelf niet zo van de Engelse namen, en in dit geval zou ik zelf ook bang zijn dat mensen gaan denken dat hij 'Piet' heet, als ze 'Pete' horen. Maar wat vind je van Petran? Is ook een duidelijke vernoeming van Peter, en ik vind het persoonlijk best leuk. Ik hoorde die naam op tv, toen Froukje nog op zoek was naar een man.
Ik vind Han van Johan ook leuk! Of misschien ouderwets maar nog steeds leuk: John ...... John Pete/Pieter (allebei leuk) Of het Vlaamse Peer hahahahahaha... (grapje) Ben je er al uit Jacky?
Enigszins : Je hebt : piiiiiiiiiiet en kortweg Piet. Bij Pete, ligt de nadruk wat meer op de I en bij Piet, meer op de T zeg maar... Hopelijk kan je het volgen .
Ik neig tot nu toe nog het meest naar Pieter... Per had ik zelf ook al gevonden, vindt het wel aardig, maar misschien een beetje vergezocht.... Wish John vindt ik ook wel leuk... Dus Jonathan of John denk ik. Zal afhangen va het feit welke combi het lekkerst gaat klinken.. Allemaal vast bedankt, Maar meer opties blijven welkom hoor!
Oooh daar ga ik weer... van Jonathan kan je weer Nathan maken ook hahaha Maar .... John Pieter of ..... Pieter John vind ik ook heel leuk... Al weet ik natuurlijk niet wat de eerste naam gaat worden