Ik heb het even voor je nagekeken en 100 ml. vers sap bevat evenveel koolhydraten en suikers als 20 ml. diksap. Ik weet niet hoeveel ml. diksap je geeft per portie? Maar dat lijkt mij geen 20 ml. Vers of ingedikt maakt dus niet veel uit qua suikers. Ik dacht dat Roosvicee wel toegevoegd suiker bevat of tegenwoordig ook niet meer? Lachen joh, dat hij die thee lust! Ik heb iets van Kabouterthee van Piramide. Vindt mijn zoontje ook lekker.
Als ik diksap maak dan doe ik echt ca 5ml in een beker, echt heel weinig, nog geen volledig bodempje iig. is dus wel degelijk gezonder?! Maar nu ik die thee heb ga ik zeker 1 beker diksap vervangen voor thee. Wel zo gezond en als hij deze wel lust? Kabouterthee klinkt trouwens wel een stuk kindvriendelijker dan kauwgomballen thee. Doet heeeeel chemisch overkomen terwijl het gewoon een kruiden/fruit melange is!
Zit in Optimel geen zoetstoffen?? Dat is nml wel slecht voor baby's. Ik weet dat in de yoghurt van optimel wel zoetstoffen zijn toegevoegd. Wat grappig, die thee. Ik ga ook kijken bij de AH!
ja dat kan ik nog wel even proberen mengen met thee en dan steeds minder melk erin gaan doen. Die thee van ah ga ik ook even halen is proberen waard.
Kruidentheeen en fruittheeen zijn echt vies met melk, dat gaat schiften! Dan zou ik gewoon voor ouderwetse slappe Engelse/zwarte thee gaan met wat melk.
Toevallig heb ik daar laatst naar gekeken en in optimel zit inderdaad kunstmatige zoetstoffen (aspartaam). Kun je beter vifit nemen (niet de light versie!), die bevat geen kunstmatige zoetstoffen.
In vruchtenyoghurts zit of zoetstof of gewone suiker, want het aandeel vrucht is hooguit een paar procent, daar wordt het dus niet zoet van. Dan zou ik persoonlijk nog liever gewone yoghurt geven of diksap of een kruising daarvan, heb je ook vruchtenyoghurt of zoiets. Smoothie zelf maken van vers fruit is ook lekker en gezond.
Marin krijgt: 1 volle tuitbeker rocivicee laxo 1 vollte tuitbeker water 1 volle tuitbeker water met een drupje rosivicee en soms krijgt ze soyamelk
Echt waar? Niet gemerkt, hij dronk het gewoon op! Kan het kwaad? Hij is er verder niet misselijk van geworden.
Nee, kan geen kwaad, maar ziet er alleen vies uit. Komt doordat je de koude melk bij de kruidenthee doet. Waarom dat dan eerder schift dan met echte thee is mij een raadsel.
Smoothies zijn hier inderdaad een hit en af en toe een milkshake (zonder ijs). Gewoon melk met aardbeien of banaan (of andere vrucht). Word hier ontvangen als een tractatie.