Wat voor drinken mee aan kleuter?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door bunchy, 31 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Moeders die melk meegeven naar school, dat word toch lauw dat is toch vies.

Wij geven water of een pakje mee op de overblijf krijgen ze thee of melk.

3. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Naar school krijgen ze hier altijd water mee. De school vraagt dat ook, dus iedereen heeft water bij. Tijdens de lunch krijgen ze van school een brikje naar keuze (sap, water of een melkdrankje) en daar mogen ze van mij vrij in kiezen. Thuis wordt overwegend melk en water gedronken, ze zijn niet anders gewend en klagen dan ook niet. Op feestjes en tijdens uitstapjes is er gelegenheid genoeg om frisdrank te drinken.

4. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze dochter krijgt een pakje appelsientje kidz mee, als ze overblijft krijgt ze water of thee (thuis melk) en na school drinkt ze water of thee...

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat hele keurmerk is bull shit...

Bewuste keuze betekent dat je nadenkt over je eten.
    Klakkeloos iets kopen omdat er een sticker op zit is echt niets bewusts aan.
    Dan had je namelijk gezien dat ze in de vette producten het vet vervangen door suiker en visaversa

De bewuste keuze light pindakaas bevat meer calorieën dan de gewone pindakaas.
    Wel minder vet... Maar toevallig is vet van pinda's helemaal niet zo verschrikkelijk ongezond.
    Tenzij je natuurlijk elke dag een pot leeg eet... Maar dat lijkt iets wat iedereen voor zichzelf kan bedenken.

Bewust is met variatie en en vers en met weten wat je naar binnen schuift.
    En ik heb echt nog nooit zo'n sticker op een verse wortel gezien.

6. Saskia78

Pfoe.. Doorn in mijn oog... Als je ergens dom mee gehouden wordt... Is het wel dergelijke keurmerken die meestal alleen ten behoeve van de portemonnee van de voedselindustrie zijn.
    Toevallig dezelfde personen als die bepalen wat er zogenaamd beter zou zijn.

Bewust is met nadenken...
    Niet met klakkeloos je kar vol laden zonder te kijken wat je er nou echt in gooit.
    En daar hoeft echt niet enkel gezond spul in te zitten.
    Als je het maar WEET.

7. Romy1979

Je hebt helemaal gelijk. Ik vind het echt gek dat mensen denken dat iets goed is om te eten omdat er een keurmerk op zit.

En Sven eet hier lekker elke dag een boterham met pure pindakaas. Uit de natuurwinkel, geen rotzooi erin en echt wel gezond.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier thuis ook 1x sap en verder water. Naar school 2x sterk aangelengd sinaasappelsap of 1 daarvan water. Thuis dan water of thee.
    Ze blijft hier standaard over op school.
    2x sap mee krijgt ze ivm ontlastingsproblemen. Thuis stimuleer ik haar haar water oo te drinken, mee naar school drinkt ze t niet altijd op. Hoewel ze soms zelf water mee wil.

9. Saskia78

Hmm hier kind met mazzel... Pakjes melk uitverkocht bij de supermarkt.
    Dus morgen chocomel.
    Ter compensatie geen taksi mee maar waterlimonade.
    En ja, dat is niet hetzelfde :)

10. Saskia78

Hier ook dagelijks pindakaas vrees ik :)
    Wel van Calvé trouwens..
    Heb ooit gecheckt welke pindakaas de meeste pinda's had.
    En van de pindakaas met noot kwam tot mijn verbazing de Calvé als "beste" uit de bus.
    Ik eet altijd pindakaas zonder noot... Daarvan is de goedkoopste meestal beste koop qua percentage pinda's.

Kocht vroeger.. Toen ik nog vlakbij een echte notenboer woonde... Verse pindakaas. Gewoon van puur pinda :)
    Vers gebrand, handgemalen... Daar kan echt geen kant en klaar potje tegen op :D
    Wel duur... En waar ik nu woon absoluut niet te krijgen helaas. :(

11. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Water mee naar school is toch ook niet lekker koud meer? Kan op school dan niet
    even de kraan open?

12. Romy1979

Volgens mij kun je pindakaas ook heel makkelijk zelf maken. Misschien is dat een idee?

13. Romy1979

Wij hebben flesjes die het nog even koel houden. Zet ik ze 's nachts in de koelkast en dan blijft t zeker een paar uur koel. Je kan er ook nog ijsklontjes indoen.

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als iedereen water drinkt dan is het toch leuk om een kan te vullen en dat iedereen een leeg bekertje meeneemt.

15. Romy1979

Maar niet iedereen drinkt water. In een klas met 25 kinderen krijg je dat dus niet voor elkaar. De school kan denk ik ook niet verplichten wat de kinderen drinken.

16. Saskia78

Volgens mij zijn er wel scholen die dat doen hoor.

Bij ons niet trouwens
    Maar er is wel in elke klas een kraan en de kinderen mogen altijd een bidon met water op het bureau.
    Bij de gym zelfs verplicht om een bidon mee te nemen.
    Deze mag je dan op school vullen.

17. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier pakje melk bij boterham en beker water/sterk verdunde karvan cevitam voor bij het fruit... Wissel het af en heb nog geen commentaar gehoord.
    Hier ook gezond beleid op school met lijst wat wel en niet mag.
    In de ochtend allemaal fruit/rauwkost oid
    Koeken en snoep etc zijn niet toegestaan en worden weer mee naar huis gegeven.

18. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Heb hier voorbij zien komen dat er alleen water gedronken wordt op een basisschool vandaar

19. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    :) ik vind het zelf prima te drinken. Doe ook altijd maar een klein laagje in een glas (lijkt van een afstand dan net water), maar het smaakje proef je ook dan nog duidelijk.

20. Romy1979

Nou ik vind het een goed idee van je, ik zou het zeker aanmoedigen. Ik ga het eens met de school van mijn zoon bespreken :)

Deel Deze Pagina