baby 10 maanden wilt geen vast voeding meer

Discussie in 'Voeding' gestart door lovemybabyboy, 7 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 lovemybabyboy, 7 aug 2009
    Laatst bewerkt: 7 aug 2009
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb net even lopen neuzen naar een soortgelijk onderwerk... maar helaas niet kunnen vinden daarom start ik met deze :)

Ik heb een zoontje van nu 10,5 maand oud en sinds woensdag is hij niet helemaal lekker heb ik het idee. Woensdagochtend begon het met zn papfles uitspugen, 's middags op het kdv ook nog eens zijn brood en fruit dus ik werd gebeld of ik hem op kon halen. Thuis at hij netjes zn fruit op en zn avondeten + toetje, had ook geen koorts.

Gisteren spuugde hij weer zijn eerste voeding uit, ook zijn fruit en de rest van de dag. Drinken gaat trouwens wel goed. Als hij niet wilt eten dan bied ik hem maar een fles aan, vocht is natuurlijk het belangrijkste met dit weer.

Vandaag dacht ik dat het iets beter ging maar helaas... meneertje heeft al 4 keer gespuugd!!! Ik weet het even allemaal niet meer :( Maak me echt heel erg zorgen.

Herkennen jullie dit? Is dit normaal?

2. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Administratief medewerkster
    Nijmegen
    Als je je heel erg zorgen maakt zou ik even de huisarts/huisartenpost belloen. Even het verhaal uitleggen en misschien kunnen zij je iets meer vertellen, of mag je even lang komen.

3. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie.

Ik ben gisteren al naar de huisarts geweest. Zolang hij goed drinkt is er niks aan de hand. Maar ik neem aan dat een baby ook eten nodig heeft? melk kan je denk ik niet meer als voeding zien.

Ook heeft hij last van doorkomende tandjes. Het rare is. Zodra je met een lepel in de buurt komt, en hij doet zn mond open (per ongeluk) spuugt hij alles weer uit.

4. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Hoeveel flessen geef je hem nog? want dat vult natuurlijk ook de maag, het is toch voeding. En dat is het belangrijkste.

Maar het doorkomen van tandjes kan heel goed de rede zijn dat hij nu geen vast voedsel wil. Misschien doet zijn tandvlees wel erg pijn door het "kauwen"

en spuugt hij trouwens als in overgeven of gewoon het uitspugen van het eten?

5. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hij krijgt nu redelijk wat melk binnen 500 a 600 cc in totaal daarnaast ook sap en een bakje yoghurt. Denk ik totaal 800 cc vocht. Normaal is hij helemaal geen goede drinker, en zit hij op 400 cc opvolgmelk.

het ligt er eigenlijk aan... 's ochtends met zn pap eet hij wel heel gulzig. na een aantal happen begint hij te hoesten en is alles eruit. een uur later geef ik hem dan een fles, dat blijft er wel in.

brood duwt hij naar buiten met zijn tong, avondeten houdt hij even in zn mond en spuugt het daarna weer uit (niet overgeven).

Voor de rest is hij heel vrolijk en alert.

Gisteren heeft hij alleen maar vocht binnen gehad en vandaag ook :( maak me echt zorgen. hier kan hij toch niet op leven?

6. Zanoni

Zanoni Fanatiek lid

26 jun 2006
    2.646
    1
    36
    Nijmegen
    Ze kunnen lang zonder vast eten hoor, vooral als ze nog gewoon nu voeding via de fles krijgen. En hij krijg toch nog behoorlijk veel binnen! Ik zie trouwens dat je het steeds hebt over melk, maar krijgt je kindje echt gewone melk of opvolgmelk nr2???

Misschien heeft hij ook last van het weer en gaat het na het weekend (als het een beetje is afgekoeld) beter met hem.

Probeer je niet te veel druk te maken. ( ik weet het, is makkelijker gezegd dan gedaan!) En als je het echt niet vertrouwd gewoon weer aan de bel trekken bij de huisarts!

7. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef nog opvolgmelk nr 2. en een bakje volle yoghurt. ik hoop dat het morgen beter gaat en dat hij iig iets eet.

Kreeg net een tip van een vriendin om stukjes brood in zijn melk te doen en dat eens proberen...

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.009
    0
    0
    Ik denk ook dat het komt door de tandjes. Leuk is het niet, maar tot een jaar is al hetgeen naast flesvoeding gegeven wordt bijvoeding. Dat er dus melk ingaat, is het belangrijkst... daar groeit hij van.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij hebben dit bij de laatste warme periode ook aan de hand gehad. Na een paar dagen was het over. Kindjes kunnen veel langer met weinig eten dan je denkt. Het enige wat echt belangrijk is, is dat ze blijven drinken!
    Sterke maar maak je vooral niet te druk

10. lovemybabyboy

7 aug 2009
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi hoi,

vandaag stond hij om kwart over 6 in zijn bedje te kletsen. toen een papfles gegeven en dat bleef erin!! vanmorgen rond 10 uur een fruithapje, wel verdund want ik ben veel te bang dat ie gaat spugen. dat bleef er ook in. strakjes rond 12 uur probeer ik een boterham. hoop dat hij dat gewoon eet. Drinken gaat nog steeds goed. Als het vandaag nog niet goed gaat denk ik toch dat ik langs de huisartsenpost ga.

Deel Deze Pagina