Ja idd we gaan nu langszaam minderen met de sap in zn water. Haha. Hij hoeft van mij verder echt niet alleen water te drinken. Super saai thee gaan we meer aanbieden denk ik. Thanks meiden
Hier de laatste tijd vooral diksap en appelsap (beiden zeer veel water ) Voorheen dronk ze heel goed water, maar dat gaat nu een stuk minder. Is ook niet zo lekker dus dan ben ik daar wel iets minder moeilijk in. Verder af en toe wat melk of vers sap, maar verder eigenlijk niets. Thee wil ze niets van weten trouwens.
Hier krijgt ze zure/zoete dranken op paar vaste momenten, voor de rest alleen water. (Bij ontbijt en lunch melk in de vorm van schaaltje pap, plus wat aangelengd sinasappelsap bij het brood. 's Middags thee of aangelengd cranberrysap (afhankelijk van wat ik zelf drink) en 's avonds en tussendoor neemt ze wat slokjes water. )
Ik zou dan de diksap steeds meer aanlengen met water, zodat hij went aan minder zoet. Er is van Zonnatura ook koude thee op de markt in de smaken rooibos perzik en groene thee sinaasappel. Misschien is dat een goede vervanging? Wat mijn kinderen drinken: Zoon van 5 jaar: water (50% van de dag), suikervrije ranja (gezoet met stevia), soms thee en op verjaardagen mag hij kindercola. Dochter van 1 jaar: sterk aangelengde suikervrije ranja en verder melk. Water krijg ik er bij haar ook niet in. Maar omdat ik de ranja zo enorm verdun lig ik er niet wakker van.
Nou gaat mijn dochter niet naar de opvang, maar ik zou niet willen dat ze daar sap of diksap krijgt eigenlijk. Ze drinkt thuis water dus dan kan dat daar ook neem ik aan? Die zoete troep vind ik echt zo onnodig. Maar mag aannemen dat dat wel gewoon zou kunnen op een opvang.
Dochter is 2,5 jaar oud en drinkt enkel rijstmelk en water. En een keer per week een glas appelsap, bij oma.
ik mag het ook aannemen ja. Ik zou dat van te voren wel even goed bespreken. Toen ik zelf nog op het kdv werkte ging mijn dochter ook en ik wilde ook niet dat die met 1,5 al chocopasta kreeg. Nu was ik een college maar hoop dat ze naar andere ouders ook luisteren wat dat betreft. Hier is het de hele dag door water en 2x diksap of appelsap (de echte uit appelen zonder toevoegingen van suiker enz.
Zoete troep? Ik geloof dat dat wel meevalt hoor. Zoooo slecht is het nou toch ook weer niet? Snap idd dat als jij liever wil dat ze water drinken het niet de bedoeling is dat ze op de opvang wel ineens ranja krijgen. Maar troep.... ja is voor mij een beetje overdreven
Aangelengde cranberry sap, is dat niet uiteindelijk gewoo hetzelfde idee? Zitten waarschijnlijk wel ook goede stoffen in. Vinde ze het lekker?
Absoluut! Hier in ieder geval wel, ouders wil is wet (tot op bepaalde hoogte) maar doelde meer op dat iedereen op ZP water drinkt, terwijl ik bij een intake altijd vraag wat drinkt u kind thuis en wat we hier aanbieden, en ik heb nog maar 1 ouder gehad waarvan haar 2 kinderen thuis water drinken, nou mijn dochter is de 3e. Vind dat frapant.
Eens hoor, ik bied water aan omdat mijn dochter het graag drinkt.. en een x diksap is een feestje. Maar vind reacties hier best overdreven. Volgens mij kregen wij vroeger allemaal SIROOP. Niet eens diksap en als puber (en nu nog) drink ik het liefst water, terwijl we vroeger gewoon siroop dronken.
Ik heb het wel een geproefd, en dan is echt het eerste wat ik me opkomt, 'wat een vieze zoete troep'. Zeg niet dat je je kind er mee vergiftigd Ik bedoel het ook anders, naja denk dat woordje troep maar even weg, ik bedoelde het niet zoals jij het oppakt. Maar in de basis vind ik overigens echt dat ze water gewoon moet drinken (hier) en vind ik die toevoegingen gewoon niet nodig. Ik heb hier nooit wat anders gegeven als water en lamgzaam gaat ze steeds meer drinken. Ze weet niet beter. Ik drink zelf ook veel water, is gezond, dus later krijgt ze er wel andere dingen bij, maar dat hoeft nog niet voor mij. Zo heeft ieder zijn ding en redes toch?
nou mijn dochter vind aanmaaksiroop dus zoete troep...ze kreeg het op een kinderfeestje en kreeg het niet weg. Heeft toen om water gevraagd. Thuis heb ik aanmaaksiroop (voor man, die lust geen water: onzin) staan, appelsap en diksap en ze mag elke dag uit school zelf kiezen en kiest altijd water of diksap.
Hier drinkt zoontje water, (karne)melk of diksap. Helaas krijg ik er bij zoontje geen thee in. De hele dag staat er een beker water voor het pakken. En in de middag een beker melk bij het eten en een beker diksap in de middag ergens. Eigenlijk uit noodzaak begonnen met diksap: op een gegeven moment dronk hij alleen 1x melk op een dag... Verder wilde ie niks, totdat hij diksap kreeeg. Daarna is hij ook water gaan drinken.
Hier drinkt meneer diksap, melk, optimel, optimale puur en ik bied hem water en thee aan maar krijg standaard andere mama, bah! Ik heb de strijdbijl neergelegd en tuurlijk als ik lang genoeg vol hou, zou ik hem misschien kunnen winnen maar ik heb gekozen voor andere battles om die aan te gaan. Het moet leuk blijven
Bij de oudste was ik heel strikt. Alleen bv en later gewone melk, water , thee en 1 keer per dag waterige diksap. De jongste daar ben ik wat makkelijker mee geworden. Tot 13 mnd bv en vanaf 11 mnd water en thee. Sporadisch een keer waterige diksap. Alleen is ze nu 15 mnd en krijgt ze ook gewone waterige limonade (meestal raak of treissere) max 1 keer per dag. Verder drinken ze beide nu dus water of thee (de oudste ook soms melk) en 1 keer per dag wat limonade en soms een verse smoothie bij het ontbijt.
Ons meisje drinkt alleen water en melk. (ze krijgt niks anders en drinkt zeker 3 tot 4 volle rietjesbekers per dag met water leeg!) Ik maak wel zeker 3 keer per week, maar meestal vaker, een verse smoothie voor haar (en voor mezelf! Mmmm!)
Hier staat in haar map van de opvang dat ze water drinkt. Ze lust ook diksap hoor, maar vraagt thuis bijna altijd om water. Op de opvang is er een leidster die standaard diksap geeft. Want dat krijgen alle kindjes dus wil onze dochter dat volgens haar ook op dat moment. Ik doe er niet zo moeilijk over. Ik ben er niet bij, dus misschien wil ze inderdaad hetzelfde. Thuis doen we weer water