hoe zit dat met een kruik?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door odet, 7 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik ben vanmiddag bij prenatal geweest en zag toevallig de kruiken liggen.
    ik moet er nog een kopen, maar ik zie dat eigenlijk helemaal niet zitten.

die kruik moet gevult worden met water tussen de 60 en 80 graden.
    en deze moet 1 handbreedte naast de baby komen te liggen.
    ik ben dan toch wel erg bang dat dat ding tegen mijn kindje aankomt, en dan te bedenken dat dat 60 graden is!
    die andere, veiligere kruik, die moet je ook zo dichtbij je beeb leggen.

hoe doen jullie dat?
    en die dop van de kruik, dat zie ik helemaal niet zo zitten hoor.

2. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben van plan hem uit bed te halen, wanneer de kleine gaat slapen. Zowel mijn Lief als ik hebben ons ooit aan de kruik verbrand. En ik heb er zelfs een litteken van.

3. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik had van die belly warmers, die verwarm je via het stop contact dus je hebt daar geen water bij nodig.
    Handig ook om mee te nemen ed.
    Ze kosten wel wat maar verkocht ze zo weer via het internet.
    Wel even na gaan of het kraam bureau niet moeilijk hier over doet.

dan zullen ze te snel afkoelen omdat het niet continu verwarmt wordt.

4. CreaLinda

CreaLinda Bekend lid

31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    In het ziekenhuis leggen ze de kruiken op de dekens en in een kruikenzak. Dan kan je kindje zich er niet aan branden.

Je zal toch iets moeten hebben om je kindje op temperatuur te houden, dus daar moet je even goed over nadenken dan.

Linda

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.089
    3.873
    113
    Ja, ik heb ook een litteken op mijn been van een kruik, daar zat ook een kruikenzak omheen. Ben daar een paar jaar geleden mee in slaap gevallen toen ik het zo koud had. Werd wakkeer met een dikke blaar.
    Ik ben er dus ook heel voorzichtig mee. Bij ons legde ze de kruik vaak op de dekens of soms eronder. Eronder maakte ze nog een vouw in de deken tussen de kruik en Robin en op mijn verzoek heeft ze er nog een opgerolde hydrofielluier tussen geleged. Zo kon hij er niet tegenaan rollen.

6. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier gaat het kruikje eerst met kruikzak onder de dekens om het bedje op te warmen, daarna wat verder van de kleine af, desnoods met een hydrofiele luier of op het dekentje

electrische systemen durf ik niet aan omdat wij niet alle stopkontakten geaard hebben.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Inderdaad boven het dekentje. Ook staat er op de kruik (die van de hema althans) dat je iedere keer voor gebruik de kruik moet testen op lekken.

Je zou eerst kunnen voorverwarmen en dan een tweede kruik aan het voeteneinde, op de deken kunnen leggen ...

8. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Maar ik vind het ook wel een eng idee hoor! Dat hete water bij zo'n klein mensje ...

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    wij deden ook gewoon een kruik even het bedje voor verwarmen en dan die kruik op het dekentje leggen

10. Niet meer actief

Oef ben blij dat ik niet de enige ben die de kruiken doodeng vindt. Ik vind t voor mezelf al eng om een kruik in bed te leggen, laat staan bij mn ukje. Bang dat ie gaat lekker, bang dat ie te heet is etc. Voor mezelf gebruik ik altijd die hittepit zakken, als ik buikpijn heb ofzo, maar die koelen heel snel af.

Als je de kruik op de lakens legt, blijft t dan wel warm genoeg?

11. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    ik heb de kruiken van de hema en die vul je tot 2/3 met water dat net van de kook is en daarna koud water uit de kraan erbij. Even laten overstromen en dan de dop erop. Door de warmte wordt de dop helemaal vacuum gezogen en lekt echt niet. Ik liet ze ook heel even liggen om te kijken of ze echt niet lekte. Dan in kruikzag en in bedje om voor te verwarmen, daarna of op dekentje of met een opgerolde handdoek in bedje erbij.
    De kraamhulp leert je ook hoe je ze moet gebruiken.

12. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je kind zichzelf niet op temperatuur kan houden ben je maar wat blij met die kruiken hoor...

kwestie van goed gebruiken zoals met alles eigenlijk

Kruik in een kruikenzak en dan een hydrofiel eromheen, altijd zorgen dat je checkt op lekken en de kruik met de dop van je kind afleggen, naar beneden dus. Verder kan je er weinig aan fout doen.

Bij het vullen zorgen dat die recht staat, water erin gieten tot hij net overloopt en dan de dop erop.

Mn zoon heeft 2 weken 2x per dag een kruik nodig gehad en is nooit wat mis bij gegaan.

13. Patricia1980

Patricia1980 Bekend lid

11 dec 2006
    504
    0
    0
    Ik vond het van te voren ook een doodeng idee, maar Alyssa kon zich in het begin niet goed warm houden dus we moesten wel.
    Wij hebben geleerd van de kraamhulp om eerst een kopje koud water in de kruik te doen, en dan voor de rest vullen met kokend water. Dat zou als hij zou gaan lekker 1 graad aan brandwonden schelen. Goed dichtdraaien en uiteraard goed testen of hij goed dichtzit door hem een aantal keer op z'n kop te houden.
    Wij deden hem inderdaad ook eerst op Alyssa's plaats in bed leggen, en als ze er dan in lag dan deden we hem naast haar (in een kruikenzak uiteraard) en dan met een plooi van de deken ertussen. Zo had ze geen direct contact ermee. We hebben hier nooit problemen mee gehad.

14. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik heb de Cosi Bag. Een uitkomst! Je kleine kan zich niet verbranden, heeft in tegenstelling tot een pitttenzak géén hotspots.

Kijk maar eens op www.cosibag.nl

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Ik verwarmde ook het bedje voor met de kruik onder de dekens en als Misha naar bed ging, dan lag ik de kruik, met kruikenzak eromheen, op de dekens, met de dop naar beneden, bij haar benen en meestal dan nog een kleine knuffel ertussen.

Heel belangrijk ook als je kruiken gebruikt.......GEEN bedzeiltje gebruiken. Mocht je kruik gaan lekken, dan kan het hete water wegzakken in het matras. Als je een zeiltje gebruikt, blijft het (kokend) hete water drijven en bereikt het binnen no time je kindje..

Verder zijn de doppen hartstikke veilig hoor. Er zit een lange schroefdraad op en het rubber sluit ook perfect af. Ik heb alleen nieuwe doppen gehaald bij mijn tweede kindje, dan weet je zeker dat de dop nog goed afsluit..

16. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Loetje, als je wel een bedzeiltje gebruikt kun je de dop ook van het zeiltje af leggen. Die tip heb ik wel eens gelezen.

17. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Je mág geen bedzeiltje meer gebruiken. Althans, dat mocht niet toen ik van Glenn beviel.

18. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    kraamhulp raadde het hier nog steeds af

ik vond die kruiken ook vreselijk.....gelukkig alleen bij mijn eerste hoeven gebruiken (in oktober geboren) en gelukkig maar een paar dagen
    pff ik vond het maar niets
    bij mijn tweede zoontje was het niet nodig die hield zich meteen goed warm (geboren in juni)

19. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Die meningen zijn nogal verdeeld. Meestal wordt een bedzeiltje aan de onderkant van het matras nog wel geadvisseerd, zolang het hoofdje er maar ver boven ligt. Mede daardoor, zeker in een wieg, ligt het bedzeiltje dan zo laag, dat je de kruik er niet meer met de dop overheen kan leggen..

20. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Dubbelpost

Deel Deze Pagina