Wat voor een gastvrouw/heer ben jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 15 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    :roflmao: Wat snuggere fout van mij:oops:

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik vind het heerlijk om vooraf helemaal los te gaan met taarten bakken en hapjes maken, maar op de dag zelf wil ik ook gewoon rustig kunnen zitten en niet de hele tijd bezig zijn. Ik vier verjaardagen niet om alleen maar anderen te bedienen. Ik schenk een eerste drankje in en daarna is het self service en red iedereen zichzelf wel :)

Vogelinnetje en MyMiracle vinden dit leuk.
  3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    In het weekend blijven er vaak wel mensen eten. En omdat we ze goed kennen halen we wat ze graag drinken en eten.

Op verjaardagen zorg ik dat er variatie is. Maar we hebben nooit grote verjaardagen. Select groepje

MyMiracle vindt dit leuk.
  4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    De intenties zijn er er wel om een goede gastvrouw te zijn, de uitvoering is soms wat minder ;). Ik zorg dat er genoeg hapjes en drankjes in huis zijn en als ik weet dat iemand graag een specifiek drankje drinkt dan haal ik dat in huis. Koffie (Nespresso) en thee is er altijd. Ik ben geen geweldige gastvrouw in die zin dat ik als ik gezellig zit te kletsen nog wel eens vergeet om mensen te vragen of ze nog wat willen drinken, dus iedereen weet inmiddels wel dat ze het gewoon moeten zeggen als ze iets willen en niemand het hen aanbiedt of dat ze het zelf mogen pakken. Maar meestal springen mijn zussen ook automatisch een beetje in vervangende gastvrouwrol, die verzorgen ook nog wel eens een ronde, dus dat loopt wel los.

Ik zorg altijd voor eten: soms makkelijk en laten we pizza's of Chinees komen, soms maak ik vooraf lekker gerechten, variërend van pastasalades, pastagerechten, nasi, chili con carne, soep, broodjes hamburger of broodjes shoarma. Altijd aangevuld met stokbrood en smeerseltjes en salade.

Ik heb een professioneel banketbakster in de familie, dus de taart regelt zij altijd, dat is altijd een prettig.

Overigens hou ik de feestjes hier wel altijd een beetje binnen de perken qua mensen. Ik vind er zelf echt geen bal meer aan als ik voor 50 man moet gaan lopen zorgen, dus wij houden het meestal op een man of 20 max.

5. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wij hebben een kelder vol wijn en champagne, een Italiaans koffie machine met pistolen en melk opschuimer.
    Thee zet ik in van die dubbel wandige potten die forever warm blijven.

Verder houd ik van koken, we hebben een buiten keuken met enorme bbq. En altijd eten in huis.

Pasen, kerst, zomer bbq, alles word altijd bij ons gevierd vanwege de ruimte en handige spullen.

Het enige waarin je bij ons mis kan grijpen is een simpel blikje cola. Wij drinken geen fris en ik moet daar dus echt erg in houden een voorraadje te vullen.

6. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Tja teveel eruit gemoeten voor zieke kinderen vannacht waardoor dat blijkbaar een wat minder helder momentje was. Fijn dat jij het even verbetert.

7. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    bij mijn kant van de familie is het altijd zelf serves wat drinken en eten betreft, super fijn want dat betekend dat ze zich thuis voelen bij ons! Met eten zorg ik voor een goed catering bedrijf of ik sta een dag van te voren zelf de hele dag in de keuken als ik de hele familie uitnodig.( zo ook met Pasen straks) Ik zorg dat er drank, fris koffie en thee is. Heeft iemand een speciale wens wat drinken/ eten betreft? Geen probleem dan haal ik dat met alle liefde.

Mijn schoonfamilie die doet altijd alsof ze wat aan de handjes mankeren en roepen dan opeens terwijl het glas net leeg is: “ waar blijft mijn drinken?!” Daar ben ik toch zo allergisch voor dat ik het soms gewoon expres niet vraag of hoor, wij nodigen ze dan ook nooit uit voor het eten. In het begin heb ik dat wel vaak gedaan, maar ze wilde telkens niet blijven eten dus op een gegeven moment houd het een keer op.
    Ik wil ook graag gezelligheid om mij heen als ik voor weet ik veel hoeveel mensen kook en mijn best doe en gelukkig wilt mijn man dat ook heel graag en is dit dus ook nooit een discussie punt.

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik verzorg de eerste ronde aan drinken en als je daarna uitdroogt dan is het je eigen schuld :roflmao:

We zorgen voor een gevulde koelkast met bier, wijn en frisdrank. En iedereen staat vrij om zijn/haar glas zelf bij te vullen.

Eten heb ik altijd meer dan genoeg.
    En hou zeker rekening met wensen van anderen. Tot op zekere hoogte ;)

9. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Wat knap dat je dan voor iedereen eten maakt. Ik vind het echt teveel gedoe en werk dus wij regelen t vaak. Merk dat ik t dan toch genant vind om te zeggen dat ik t zelf niet heb gemaakt haha maarja ik ben niet zo’n keukenwonder.

10. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Ik sluit me hierbij aan.

Wij houden met iedereen rekening mee, en hebben meestal voldoende eten voor een halve leger als mensen komen.

Veganistisch koken wil ik ook best doen, maar dan zou ik me echt in moeten verdiepen om mensen niet onbewust dingen te geven die ze niet willen eten

Salentein vindt dit leuk.
  11. Salentein

Salentein Niet meer actief

Ik heb altijd goede koffie en thee in huis. Als ik bezoek krijg regel ik ook gebak of koekjes en haal ik wat frisdrank in huis (al heb ik standaard een pak sap, een fles cola en limonade in huis) Goede (speciaal)Bier en (witte, rode en rose)wijn, champagne heb ik ook altijd in huis.

Bezoek, verjaardagen of feestjes haal ik zelfs nog wel eens sterke drank ik huis als iemand dat graag drinkt. Of 0,0 bier of radler voor de liefhebbers. Ik haal ook altijd hapjes en drankjes en ga los met maken en bakken. Ook dan houd ik rekening met mijn bezoek. Veganistisch of vegetarisch heb ik nog nooit aan de hand gehad maar daar zou ik zeker rekening mee houden. Ook haal ik altijd lekkers voor kinderen in huis.

Laten we het zo zeggen: er is altijd teveel!

Overigens bedien ik 1 op 1 bezoek altijd. Met verjaardagen letten we op en vragen we het ook wel maar weten mensen vaak ook wel waar het staat en halen het dan zelf!

12. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.049
    16.562
    113
    Ik snap heel goed dat je dan het eten dmv een catering laat regelen, daar hoef je je echt niet voor te schamen, vooral als het dan ook nog heel lekker is! Bij ons vragen ze dan altijd de gegevens van de catering. Dat geeft mij altijd ook een goed gevoel. :p En gezelligheid creëer je echt niet doordat je zelf hebt gekookt. :thumup:

MyMiracle en Lappies vinden dit leuk.
  13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik wil nog wel eens vergeten het drinken aan te vullen, omdat ik zelf veel te gezellig zit te kletsen. Gelukkig denkt mijn man daar wel aan. En meestal krijg ik het dan ook door en ga ik dan ook wel helpen.

We halen van te voren altijd genoeg in huis. Als we een feestje vieren is dat dan qua avondeten meestal iets simpels hoor, dan is er vaak ‘s middags al zoveel gesnoept en gesnaaid dat ik het zonde vind om of een hoogstandje als diner te serveren. Maar als je echt voor het avondeten komt (‘s zomers lekker barbecuen!) dan maken we er altijd wel wat iets uitgebreids van!

14. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik ben exact hetzelfde soort gastvrouw als deze dame :)
    Alleen hier wel vegetariërs binnen de familie, dus er zijn altijd vlees/visloze opties.

MyMiracle en Adje vinden dit leuk.
  15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.093
    2.237
    113
    Brabant
    Onze dochter had een zeer ernstige allergie, zo fijn als zij ergens veilig kon komen!!

Ik ben zwlf een prima gastvrouw. Zoals ik het zelf fijn vind.
    Met verjaardagen: drinken staat op tafel klaar, taart is er in overvloed. Er staat genoeg te snaaiensnacken en iedereen mag mee-eten.

Te bedenken dat we in een normaal rijtjeshuis wonen, een normaal (inndit topic beperkt) budget hebben en er doorgaans minimaal 20 mensen mee-eten is het best een klus, maar doe ik het niet slecht;)

Hapjes maak ik niet, want dat lusten mijn kinderen niet. (Culinaire toestanden bedoel ik dan) kan niet wachten tot ze dat wel lusten!

16. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik vergeet vooral heel vaak dingen in huis te halen. Niet met verjaardagen, maar met bezoek tussendoor. Dan hebben we dus wel koffie, thee, bier en vaak wijn in huis, maar de sapjes en frisjes ontbreken omdat we die zelf zo weinig drinken. Aan iets voor bij de koffie denken we dan wel weer.

Verder wil ik heel veel aanpassen aan onze gasten. Vegetarisch eten we toch al heel regelmatig, en als iemand veganist is kunnen we best een pasta in tomatensaus met groenten en eventueel noten eten. Dat vind ik niet zo'n punt. Ook andere wensen neem ik graag mee (met veel mensen komen er toch al vaker meerdere dingen op tafel en is het al snel goed) en allergieën zijn uiteraard een primaire zorg. Ik had laatst een vriendin op bezoek met notenallergie. Ik kijk die pakjes wel na, dat is minder werk dan de ambulance bellen.

Als het gaat om bijvullen, dan denk ik daar wel regelmatig aan. Ik delegeer dat echter wel steeds meer, anders ben ik de enige die aan het hollen is terwijl de lieftallige echtgenoot op de bank college zit te geven.

Ysabella en MyMiracle vinden dit leuk.
  17. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik heb altijd koffie, thee, bier, wijn en verschillende soorten fris in huis. Ook een hoop sterke drank.

Als we bezoek krijgen pak ik graag uit en haal lekkers in huis. Ik houd met alles rekening, behalve veganisten.

18. Manolito

Manolito Fanatiek lid

12 sep 2016
    2.664
    2.110
    113
    Ik haal in huis wat ze drinken.
    Als ik dat niet al weet vraag ik wat ze graag drinken.
    Ook bak ik graag iets lekkers als er koffie/thee visite komt.
    Met een maaltijd pakken we ook vaak royaal uit.
    Met hapjes etc heb ik ook nooit tekort (kunnen vaak dagen erna er nog van snoepen)
    Verder zorg ik ervoor dat de glazen altijd gevuld zijn

19. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.672
    8.412
    113
    Vrouw
    Dit. En meestal maak ik de taart en hapjes zelf.

Deel Deze Pagina