wie wil deze sollicitatiebrief even nakijken??

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 2 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Mijn man is wegens een faillisement van zijn werk op straat te komen staan.Nu moet hij solliciteren maar we twijfelen beide een beetje over de opzet van de brief?Wie heeft wat feed back of suggesties hoe het beter kan??

Geachte Meneer xxxxx,
    Uw advertentie op uw website is voor mij een aanleiding te solliciteren naar de functie van assistent planner bij uw bedrijf.
    Wegens economische omstandigheden bij mijn vorige werkgever ben ik op zoek naar een nieuwe betrekking. Mijn nieuwsgierigheid op de advertentie werd gewekt omdat de omschrijving helemaal op mij van toepassing is.
    De veelzijdigheid van de werkzaamheden als assistent planner spreken mij erg aan.
    Eén van mijn sterke eigenschappen is dat ik op een creatieve manier doelen weet te bereiken. De uitdaging aan te gaan om ‘out of the box’ te denken wanneer het via de standaard weg niet lukt. Eén van de leukste aspecten binnen mijn vorige werk vind ik dat ik veelal mijn eigen werkzaamheden mag plannen en dat eigen initiatieven gewaardeerd worden. Dit is dan ook precies wat me aantrekt in de bij u beschikbare functie.
    Mensen typeren mij vaak als enthousiast, creatief, gedreven en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede organisatorische en sociale vaardigheden. Dit zijn eigenschappen die er, mijns inziens, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid zal kunnen uitvoeren. Verder ben ik iemand die graag een nieuwe uitdaging aan gaat en open staat voor vernieuwing
    Ik ben me ervan bewust dat mijn opleidingen niet volledig voldoen aan uw eisen maar mijn huidige werkervaring als planner is voor mij een aanleiding om toch te solliciteren op uw vacature.
    Graag zou ik mijn brief mondeling in een gesprek aan u willen komen toelichten.

Met vriendelijke groeten,

Naam en achternaam
    Bijlage: curriculum vitae

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik vind em prima, zou alleen dit veranderen;

Ik ben me ervan bewust dat mijn opleidingen niet volledig voldoen aan uw eisen maar mijn huidige werkervaring als planner is voor mij een aanleiding om toch te solliciteren op uw vacature.

in;

Ik voldoe niet aan uw gevraagde opleidingseis, doch wil ik graag solliciteren aangezien mijn werkervaring als planner.

Hopelijk heb ik uw interesse gewekt, en nodigt u mij uit voor een gesprek waarin ik mijn sollicitatie graag verder mondeling zou willen toelichten.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

met vriendelijke groeten,

je naam.

3. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Eén van de leukste aspecten binnen mijn vorige werk vind ik dat ik veelal mijn eigen werkzaamheden mag plannen en dat eigen initiatieven gewaardeerd worden.
    Deze zin vind ik niet zo lekker lopen, ik zou het als volgt doen:

Een van de leukste aspecten binnen mijn vorige werk was het veelal plannen van mijn eigen werkzaamheden en dat het nemen van eigen initiatieven zeer gewaardeerd werd.

Succes met de sollicitatie!

4. Koekeloerie

Koekeloerie Niet meer actief

Ik zou de reden van solliciteren verwijderen. Dat komt wel ter sprake tijdens een gesprek. Dat is nu niet van belang. Daarnaast zien ze dat we in je cv staan.
    Heb wat verandert en weggehaald. Een korte pakkende sollicitatie maakt de meeste indruk.
    Ik vind trouwens de eerste zin niet lekker lopen, maar het ontbreekt me momenteel aan creativiteit om tot een andere zin te komen.

Uw advertentie op uw website is voor mij een aanleiding te solliciteren naar de functie van assistent planner bij uw bedrijf.

De veelzijdigheid van de werkzaamheden als assistent planner spreken mij erg aan..
    Eén van mijn sterke eigenschappen is dat ik op een creatieve manier doelen weet te bereiken. Daarnaast kan ik ‘out of the box’ denken wanneer het via de standaard weg niet lukt.

Mensen typeren mij vaak als enthousiast, creatief, gedreven en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede organisatorische en sociale vaardigheden. Dit zijn eigenschappen die er, mijns inziens, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid kan uitvoeren. Verder ben ik iemand die graag een nieuwe uitdaging aan gaat en open staat voor vernieuwing

Ik ben me ervan bewust dat mijn opleidingen niet volledig voldoen aan de gevraagde functie eisen, maar mijn huidige werkervaring als planner is voor mij een aanleiding om toch te solliciteren op uw vacature.

In de bijlage vindt u mijn curriculum vitea.

Hopelijk heb ik uw interesse gewekt. Graag wil ik deze brief toelichten tijdens een gesprek.

vriendelijke groeten,

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Mijn vriend heeft jarenlang als intercedent/recruiter gewerkt en hij heeft dus veel ervaring met sollicitaties.
    Heb hem jouw brief laten lezen en hij heeft de volgende opmerkingen:
    - Je vriend geeft aan in zijn brief dat hij op een creatieve manier omzet weet te genereren, maar wees je ervan bewust dat deze manier niet overal wordt gewaardeerd.(Sommige bedrijven werken via vaste structuur/bewezen methoden.)
    -Je moet in die brief weglaten dat je opleiding niet aansluit bij de functie, dit komt nogal negatief over.Gewoon weglaten dus en vooral je ervaring benadrukken .
    - De zin:Graag zou ik mijn brief mondeling in een gesprek aan u willen komen toelichten.
    zou ik veranderen in: Graag zou ik mijn motivatie mondeling willen toelichten.

Verder is het een aardige brief, je eigenschappen komen er goed in naar voren.
    Heel veel succes ermee!

6. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    We hebben hem aangepast,
    Is deze versie beter??
    Geachte Meneer xxxxx,
    Uw advertentie op de website van uw bedrijf is voor mij een aanleiding te solliciteren naar de functie van assistent planner bij uw bedrijf.

Ik ben nu 9 jaar werkzaam als planner . Mijn nieuwsgierigheid op de advertentie werd gewekt omdat de omschrijving helemaal op mij van toepassing is.
    De functie zoals beschreven op uw site voldoet precies aan de nieuwe uitdaging die ik zoek.
    De veelzijdigheid van de werkzaamheden als assistent planner spreken mij erg aan.

Mensen typeren mij vaak als enthousiast, creatief, gedreven en iemand die graag de handen uit de mouwen steekt. Ik beschik over goede organisatorische en sociale vaardigheden. Dit zijn eigenschappen die er, mijns inziens, voor zorgen dat ik deze functie naar volle tevredenheid kan uitvoeren. Verder ben ik iemand die graag een nieuwe uitdaging aan gaat en open staat voor vernieuwing.

In de bijlage vindt u mijn curriculum vitea.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,

Met vriendelijke groeten,

Naam en achternaam

7. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf

"Mondeling in een gesprek " vind ik nog al dubbel... Een gesprek voer je m.i. toch altijd mondelijk?

Ik heb zelf vandaag een soll.brief geschreven ( toevalling als een vacature als planner) en heb er neer gezet; "Ik hoop dat mijn brief een aanleiding voor u is mij uit te nodigen voor een gesprek"..

Ach.. eigenlijk weet ik al dat t niks word... heb geen ervaring als planner, hooguit een paar jaar geleden een cliëntplanning gedaan, maar dat deden we voor ons eigen team en maar net wie er op dat moment op kantoor was..

heel veel succes met de sollicitatie!

8. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Je weet maar nooit,mijn man is van oorsprong groentenboer en is ook via via in dit vak gerold en werkte (nadat hij nu geen baanmeer heeft wegens faillisement van het bedrijf)Al 9 jaar als planner.Als je niks probeert weet je het nooit succes en bedankt

9. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Dat is waar... ik werk momenteel als oproepkracht in de thuiszorg. de vacature als planner betreft 16 uur op 2 vaste dagen per week.. Voor de opvang ook handiger dan m'n 2 ochtenden flexibel..:)

10. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    #10 Bebek Istiyorum, 2 aug 2010
    Laatst bewerkt: 2 aug 2010
    Mondeling in een gesprek is niet goed....da's dubbelop zeg maar. Dan zou ik er iets minder standaards van maken, zoiets bijvoorbeeld:
    Graag zou ik mijzelf tijdens een gesprek verder aan u willen voorstellen

Ik hoop dat je man de baan krijgt, succes!!

11. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Heb verder geen aanpassingen, sluit me aan bij een aantal voorgangers, maar svp niet beginnen met "Geachte Meneer xxx"
    Ik zou hier van maken Geachte heer xxx, (heer met kleine letters!)

En ik zag ook ergens nog een afsluiter
    "In afwachting van uw antwoord verblijf ik". Ook niet doen, is iets uit het jaar kruik. Gewoon wat je had staan, maar dan enkelvoud: dus "met vriendelijke groet"

Heel veel succes voor je man met solliciteren!

12. lunanoa1

lunanoa1 Actief lid

11 okt 2009
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vaak gewaardeerd wordt en meer indruk achter laat: bel eerst van te voren. Vaak staat er een telnr voor meer informatie. Stel vragen, kom geinteresseerd over. En dan kun je verwijzen naar het telefoongesprek. Je zult 'herinnert' worden en wellicht ook eerder gekozen worden voor een gesprek.
    Succes!

13. MammaJo84

MammaJo84 Niet meer actief

Misschien iets om met deze zin te beginnen?

"Met enthousiasme las ik uw advertentie voor de functie van ... op uw website: ...."

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Helemaal mee eens.

Succes hoor :)!

15. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Bedankt We hebben met jullie hulp een nette brief kunnen maken.Nu nog maar hopen dat hij word uitgenodigd!

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.130
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    mja das idd uit t jaar kruik wel ja nu ik erover nadenk:p

doe dan;

Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, zie ik uw reactie graag tegemoet.

17. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Een eerste zin moet inderdaad erg pakkend zijn. Ik redigeer sollicitatiebrieven en ik zie ontzettend vaak dezelfde saaie zin, net zoiets als jullie hebben. Je kunt erin zetten wat jou (of jouw man nu dus) zo aansprak in de vacaturetekst. Waarom wilde je zo graag hierop reageren?

Edit: doe dat alleen als je ook echt een goede zin hiervan kan maken, dat 'het je een leuke baan lijkt' is nog niet spannend genoeg als eerste zin :)

Handig hierbij is je inbeelden dat iemand anders je vraagt: waarom wil je zo graag deze baan? Het antwoord dat je dan als eerste geeft, daar kun je een eerste zin van formuleren.

18. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Volgens mij moet je ook zorgen dat je een beetje opvalt.
    Kijk, iedereen zal zeggen dat hij snel leert en een harde werker is enzo.
    Mijn man heeft ooit gesolliciteerd met
    in uw advertentie zag ik dat u op zoek bent naar mij, daarom stuur ik u deze brief, zodat we snel met elkaar in contact kunnen komen.
    Hij werd aangenomen.
    Al zal misschien niet ieder bedrijf zoiets waarderen.

Deel Deze Pagina