Hier is fruit ook altijd goed, met name een bakje druiven idd. In de zomer vinden ze een bakje aardbeien ook heerlijk. We hebben meestal wel iets van koekjes in huis, van die voorverpakte kinderkoekjes die langer houdbaar zijn dan wanneer je een hele rol openmaakt. Een zakje smoeltjes, dora koekje, mr bean koekje.. zoiets. Qua snoep ook bijna nooit iets. Wel rozijntjes en soms van die hema-dingen. Als er echt snoep/chocola in huis is eet mama 's avonds alles op
Wij hebben ook bijna nooit snoep of koek in huis (vooral omdat ik het anders zelf allemaal in één keer op eet ). Soms vragen hier wel eens kindjes of ze iets lekkers mogen, meestal geef ik ze dan een bakje met rozijntjes of ander gedroogd fruit en gewoon vers fruit. En soms gaan we gezellig met z'n alleen koekjes of cakejes bakken, dat vinden de meeste kinderen ook nog eens leuk om te doen! Als het mooie weer straks weer een beetje door gaat zetten heb ik overigens meestal wel waterijsjes in huis, dus die zou ik dan ook nog kunnen geven.
Tuurlijk kunnen rozijntjes voor een kleuter nog! Ik koop gewoon een kilozak en doe ze in een bakje. En ik recycle doosjes voor onderweg. Verder heb ik in huis: Rijstwafels Spelt/mais/haverbiscuit gezoet met moutstroop (lusten veel kindjes niet) Natuurhoningkoek Noten/pijnboompitten Olijven Blokje feta/gewone kaas Komkommer/cherrytomaatjes/paprika Als er vriendjes komen, koop ik lange vingers of pennywafels oid.
Mijn kinderen krijgen allemaal snoep, chips, koek, popcorn, lollies ed. Ze zijn ook gek op fruit en dat krijgen ze óók elke dag. Ik zie verder het probleem nooit zo. Ik vind het dan ook overdreven om je kind géén snoep te geven. Je kunt ze maar beter leren hoe ze ermee om moeten gaan. Je krijgt dan ook niet van die graaikinderen als ze wel eens snoep krijgen. Mijn kinderen zijn tussen de 1,5 en 12 jaar..en ze krijgen allemaal hetzelfde.
Wat een rare reactie: omdat ik geen snoep in huis heb, krijg ik een graaikind, jaja... Ik heb echt een enorm graaikind: op feestjes graait hij altijd de hele bak komkommers leeg (en laat de cupcakes en lolly's links liggen).
Ik vind de opmerking van graaikinderen echt bizar! Misschien moet jij je oudste alvast kennis laten maken met sigaretten en drank anders wordt het later vast kettingroker of alcoholist! Rare opmerking he? Maar dat is waar jij op doelt: als ik mijn kind nu niet bewust blootstel aan ongezonde dingen, gaat hij later vast over de schreef. Doe even normaal zeg.
Tis gwn tenenkrommend hoe sommigen over snoep denken...en hoe de één nog beter z'n kind géén snoep geeft dan de ander....bleehhh, achterlijke wedstrijdjes.
Jouw reacties zijn echt beneden peil. Ts vraagt: Wat heb jij aan lekkers in huis? Jij komt als enige met waarde-oordelen aanzetten. En achterlijke wedstrijdjes? Ik heb geen idee waar je het over hebt! Wees gewoon trots op je eigen keuzes, niemand valt jou erop aan, zoals jij mensen die geen snoep en chips in huis hebben daar wél op aanvalt. Onnodige stemmingmakerij.
Nou nou dit was niet de bedoeling. Wij eten geen koek en snoep dus we haalden het voor heen niet in huis. We hebben hier tegen2 momenten voor een tussen doortje. Om 10 uur fruit en tegen half 4 een rijstewafel of een halve peperkoek als het in huis is. Maar blijkbaar probeer je dan een wedstrijdje te maken. Nee mijn kinderen graaien niet op verjaardagen. Die moeten sowieso eerst aan lens vragen of ze iets mogen pakken. En dan blijft het meestal bij een stukje kaas worst of komkommer.
Ja hoor.. Wordt hier ook nog wel gegeten... Al moet ik zeggen dat als het in de trommel zit.... De dames meestal een lolly willen. Ik koop zelden snoep maar de traktaties gaan in een grote pot dus er zit vanalles in over het algemeen. Alleen zitten er nu nog paaseieren in.. (niet echt populair blijkbaar.. Maar goed.. Ooit zullen ze wel op gaan neem ik aan ) Er zitten nog chocomunten van Sinterklaas in... (De taai-poppies heb ik maar weggegooid inmiddels ) En tot groot feest van dochterlief er nu een paar mini chupachups erbij gedaan. En verder hier meestal biscuitjes of mini stroopwafels in huis. Wij hebben beetje jouw probleem met limonade. Merk dat veel kindjes afhaken als ze merken dat ik geen pakjes Wicky of taxi heb Ze kunnen waterlimade, thee of water krijgen (Of evt een glas melk.. )
Daar had ik niet eens aan gedacht nog. Hier ook gewoon ranja maak een grote kan met bekers en dan kunnen ze pakken
Hier hebben we ook gewoon ranja en op zaterdag maken we een groot pak wicky open voor bij de patat Hier ook inderdaad een buurjongentje die 7 up wilde hebben en geen ranja. Sorry maar je krijgt gewoon ranja net als onze kinderen, wil heus mijn gasten goed ontvangen maar dan wel binnen onze huisregels. Laatst de vriendin van onze zoon op visite gehad en samen een fruitsalade gemaakt, die ze dus zelf mochten snijden. Dat was helemaal te gek gaaf echt mogen snijden Denk op zich dat het helemaal niet uitmaakt wat er gegeten wordt maar dat de sfeer die erom heen hangt veel belangrijker is.
Wij hebben van alles, schatkistjes dropjes, spekjes schuimpjes maar die eet ik meestal als de kids in bed liggen haha maar soms mogen hun ook, ook hebben wij die reepjes kinderchoco thuis en die krijgen ze ook weleens, ze Zeuren hier vrijwel nooit om snoep en vaak krijgen ze tussendoor een Bumbacake of een liga of soepstengel Qua drinken is het in de ochtend meestal Melk en daarna Ranja maar soms ook rustig taksi of ice tea of een sapje maar meestal drinken ze ranja Als er kindjes spelen krijgen ze ook gewoon ranja ik weet dat er veel ouders niet blij zijn met taksi enzo dus ik maak dan gewoon ranja Ik ben Zelf redelijk vrij met snoepjes en drinken en als er hier kindjes spelen zeg ik dat ook altijd tegen de ouders dat wij redelijk vrij zijn daarin en hoe hun daarin staan zodat ik daar bij mij thuis rekening mee kan houden, Als Ik ze thuis lekker snoep geef terwijl de mama dst helemaaal niet leuk vind en vinden ze een snoepje erg of mogen ze een chocolaatje als ze dit liever niet hebben weet dat ik thuis dan gewoon zeg kom jongens tijd voor een koekje bijv, Maar vaak zeggen ze wel dat een snoepje best kan en dan kan ik tijdens het spelen de kids blij maken met een lekker snoepje
Hier speelde laatst een ventje dat rilde van de diksap. Komt zijn moeder hem halen, zeg ik dat hij niet gedronken had (hij wou ook geen water, thee of melk). Oh, wat gek, want hij lustte gewoon diksap. Kennelijk niet die zwaar aangelengde die ik maak, haha!
Hier ook dit soort dingetjes. Verder nog Snoepjes als een mini kitkat, mini twix, smarties. Mentos fruitsnoepjes. Verschilt elke keer dora/mr bean koekjes. Nibbits/k3 chippies. En Popcorn als ze een film kijken ze mogen hier gewoon een snoepje per dag en soms iets meer of bakje chips erbij. Drinken: wicky, roosvicee, yoghi. Mijn kinderen zijn gewoon slank en hebben mooie witte tanden. Zelfs de tandarts verbaasde zich dat ze zulke mooie tanden hebben, ik zie veel kinderen van hun leeftijd met rotte tanden lopen echt niet normaal (voordat er geoordeelt wordt)
Hier hebben we altijd rozijntjes en vaak ook kaakjes in huis, heel soms andere dingen, want dochterlief is gek op spekjes, dus af en toe haal ik een zak met kleine zakjes, zodat we niet met een megazak zitten (die één van ons - manlief of ik - dan vervolgens voor het grootste deel leeg eet...). En met Pasen paaseitjes, met kerst kerstkransjes en chocoladeballen, met Sinterklaas pepernoten en ook wat chocola, enz. En heel af en toe hebben we chips. De oudste krijgt het met mate en gelukkig eet ze ook graag fruit. De jongste heeft liever fruit dan een koekje of rozijntjes, komt mij wel goed uit. De oudste gaat nu bijna naar school en dan zal ik denk ik wel wat vaker iets qua snoep in huis halen. Liefst kleine zakjes die je gewoon per stuk open kunt maken, zodat je niet heel de tijd met een enorme zak snoep zit. Qua drinken is het hier diksap en appelsap (en melk en water), heel af en toe hebben we andere dingen in huis.
Kwestie van goed poetsen lijkt me.. (En ook een beetje aanleg natuurlijk) Hier ooit de discussie dat mijn kind met 3 jaar echt naar de tandarts moest omdat ze anders gaat krijgt. (Alsof een tandarts gaatjes voorkomt... Volgens mij niet echt) Maar goed.. Met 5 jaar oud ging ze dus voor het eerst... En vlekkeloos schoon, zonder gaatjes dus. Dat kon diegene mooi in z'n zak steken.. Haar zoontje had de eerste keer 5(!) gaatjes. (Wat dat betreft was het maar goed ook dat hij 2 jaar eerder naar de tandarts ging.. Wie weet hoe z'n gebit eruit had gezien als die 5 gaatjes nog lekker 2 jaar hadden kunnen doorrotten )