klysma

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kransje, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kransje

kransje Lid

6 dec 2011
    24
    0
    0
    Ik lees hier nu zoveel verhalen over poepangst ed.
    Hoe reageren kinderen op een klysma? Ik ben zelf aan het dubben dit aan te gaan vragen bij de huisarts want ik heb hetzelfde probleem met dochter bijna 3 jaar.
    Kunnen ze hier een trauma van krijgen?
    Heel haar poepertje staat bol en het gaat gewoon weg niet. Ze heeft geen pijn ed.

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hier wel ervaring met klysma's, maar toen was mijn zoontje nog een baby. (werkte goed) Dus ik heb geen ervaring met peuters en klysma's.
    Ik zou het gewoon vragen bij de huisarts. Misschien weet hij/zij ook wel of het traumatisch kan zijn. Het lijkt me trouwens dat ze wel pijn heeft als er zo'n dikke drol dwars zit...?

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

viel hier reuze mee :)

4. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Onze dochter van 4 is er niet blij mee, en vind dat een klysma pijn doet dus raakt helemaal in paniek als het nodig is. Ze houd haar ontlasting op sinds een maand of zo. Vandaag naar de huisarts die het heel serieus nam. Ze heeft nu forlax junior en zei een klysma als ze 3 dagen niet gepoept heeft maar met forlax moet het snel beter gaan.

Charlie

5. Haags Zonnetje

Haags Zonnetje Actief lid

26 jun 2008
    173
    0
    16
    hier helaas ook ervaringen met clysma's bij een jochie van ruim 2.5. Hij heeft er absoluut geen problemen mee, ik klets met hem en hij heeft het niet eens in de gaten. Het gaat dan om de kleine clysma's bij de apotheek/drogist maar ook de grote in het ziekenhuis.

Deel Deze Pagina