IQ test, capaciteiten test of andere "intelligentie" test.

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 12 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Heb jij wel eens een intelligentie test gedaan? Zo ja, welke en wat kwam hier uit?
     
  2. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik heb een test gedaan toendertijd via 123 test? Mijn score was 118 en dat is laag. Ik ben slecht in de Nederlandse taal (Duits) slecht in verbanden leggen en ook niet goed in de vormpjes leggen? ( Hoe een kubus maken met allemaal voorbeelden)
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  3. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.005
    894
    113
    Een iq van 118 is echt niet laag hoor, maar bovengemiddeld intelligent. 100 is gemiddeld.
     
  4. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.566
    468
    83
    NULL
    Noord Holland
    Dat is zeker niet laag! Maar de testen van 123 test moet je ook niet serieus nemen.
     
    puzzelstukje en MyMiracle vinden dit leuk.
  5. Marleen31

    Marleen31 Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.566
    468
    83
    NULL
    Noord Holland
    Ooit eens meegedaan aan zo’n IQ test van TV, kwam uit op 113.
    Maar ik denk dat het ook momentopnames zijn, als ik bijvoorbeeld erg moe was ten tijde van zo’n test valt het ongetwijfeld lager uit.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  6. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.482
    2.382
    113
    Ik heb als tiener eens zo'n test gedaan als computerspel en kwam uit op 126, paar jaar geleden zo'n onlinetest van Mensa, die gaf aan dat ik bij de beste 2% zat en een officiële Mensatest kon aanvragen. Tja wat daar allemaal van waar is.........
    Intelligentie zegt niets over wat voor een persoon je bent. Je persoonlijkheid is in het leven belangrijker dan intelligentie.
     
    puzzelstukje en MyMiracle vinden dit leuk.
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Als onderdeel van assessments, heb ik meerdere cognitieve tests gemaakt. Scoor ik altijd hoog op (academisch niveau), nu er nog wat mee doen ;)
     
    Vitamientjuh en MyMiracle vinden dit leuk.
  8. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.754
    5.445
    113
    Vrouw

    En ik maar denken dat ik zo slim was, blijkt het een standaard mailtje te zijn :roflmao:

    Tegenwoordig krijg je dit te zien:

    "Beste kandidaat,

    Jouw resultaten van de Mensa-thuistest(*) waren redelijk goed en wij denken daarom dat er een kans is dat jouw intelligentieniveau voldoet aan de Mensatoelatingsnorm.

    Deze thuistest is overigens geen officiële, geijkte test en moet daarom misschien zelfs meer als een gadget dan als een serieuze test gezien worden. Jouw uitslag is daarmee in het beste geval indicatief voor de score die je op onze Mensa-toelatingstest zou kunnen behalen.
    "

    Plus een verhaal over de kosten van de officiële test en hoe je je daarvoor kunt aanmelden.


    En t groene stukje: :thumup:
     
    MyMiracle en Lynx vinden dit leuk.
  9. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Ooit heb ik eens een officieele IQ test gedaan, toen ik 17 was, om te kijken in het kader van beroepskeuze. Een urenlange test met een psycholoog. Daar kwam 133 uit wat redelijk hoog was, zeker voor iemand die als Mavo leerling was begonnen. Maar de begeleider zei meteen dat het maar een aanduiding was van mogelijkheden, dat hard werken voor wat je wilt net zo belangrijk is (en toen was er nog geen empathietest, en dat is blijkbaar net zo belangrijk als IQ).

    Ik deed de eerste twee jaar op school echt niets. Geen huiswerk en mijn tas ging thuis niet eens open, met als gevolg dat ik vaak de volgende dag de verkeerde boeken bij me had. Bij vakken waar ik een hekel aan had, lette ik ook niet op, met als gevolg o.a. een vette 3 voor Frans en was ik bijna het eerste jaar blijven zitten. Pas in het derde jaar begon ik te begrijpen dat leren ook leuk kon zijn.

    Mijn IQ is nu zeker een stuk lager, want na een chemokuur kan ik dingen veel minder snel "vatten", heb moeite met het leren van nieuwe dingen en vergeet ook veel meer.:oops: Als ik boodschappen ga doe, kom ik gegarandeerd terug met alle dingen die ik niet echt nodig had, maar zonder het ene waarvoor ik de deur uitging. Als ik het op een lijstje schrijf blijft dat meestal thuisliggen.

    Een van de dingen die me bijgebleven is van de test is het zo snel mogelijk moeten vullen van "lege" piepkleine rondjes in rijen tussen al "gevulde" rondjes stonden. De minuut dat ik daar mee bezig was, moest ik steeds denken "wat heeft dat nu met inteligentie te maken?".:confused:
    En dat ik niet wist wat het woord "pendant" betekende bij de multiple choice test.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  10. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb via een psycholoog een IQ test gedaan, onderdeel van een diagnose traject.

    Mijn IQ was 130. Vrij hoog en had dit ook totaal niet verwacht. Ik ben heel slecht in de Nederlandse taal en wiskunde lukt me al totaal niet. Ik heb vmbo kader gedaan (wel begonnen op tl) maar uiteindelijk deden m'n concentratie problemen en impulsiviteit me de nek om.

    Achteraf snap ik wel waarom want ik ben vorig jaar gediagnosticeerd met adhd.
     
    TanjaK en MyMiracle vinden dit leuk.
  11. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.286
    5.515
    113
    Ik heb 2 keer een assessment gedaan met daarin een IQ test. Ik heb de exacte waarde niet gekregen, maar ik zat wel zeer ruim boven het vereiste (WO niveau).

    Toch bijzonder, met 2 laagopgeleide ouders :)
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Ik heb zowel op de basisschool als op de middelbare school een officiële IQ-test gedaan, beide keren kwam daar een IQ van 135 uit en dat terwijl mijn beide ouders speciaal onderwijs hebben gevolgd en juist een laag IQ hebben. Geen idee waar het vandaan komt, ik ben ook echt een uitzondering in onze familie.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  13. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Dankjewel:thumup:
    Ik kan het alleen niet merken. Soms ben ik echt een beetje dom:roflmao:
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  14. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Alleen onofficiele, voor de leuk. :)

    Vanwaar je vraag?
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  15. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.242
    5.199
    113
    Ik heb ook weleens een iq test gedaan, maar dat is heel lang geleden. Waarom wil je weten wat eruit is gekomen bij anderen? Niet dat ik het absoluut niet wil delen hoor, maar voelt altijd zo opschepperig en uiteindelijk had ik liever een wat lager iq gehad.
     
    TanjaK en MyMiracle vinden dit leuk.
  16. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.028
    3.114
    113
    Ik heb tijdens mijn dyslexietest een iq test gehad en heb ooit mee gedaan met de nationale iq test.:rolleyes:
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  17. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.044
    113
    Vrouw
    Ik stukken van de WAIS voor eigen onderzoek en onderzoeken van anderen. ruimtelijk inzicht is matig haha, die uitgevouwen kubussen zijn mijn vijand.

    Mijn iq is bovengemiddeld en zit op academisch niveau. Als ik beter was in statistiek dan was ik gaan promoveren.
     
  18. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Leuk de reacties!

    Ik heb zelf alleen wat online, niet echt betrouwbare, IQ testen gedaan. De testen zelf vind ik leuk om te maken.
    Toevallig is de uitkomst vrij gelijk, gemiddeld net iets over de 120. Maar of het klopt....

    Delen wat voor testen je hebt gedaan en wat de uitkomst was...is wat mij betreft niet opscheppen.
    Je gemeten IQ is je gemeten IQ.
    Of dit nou ondergemiddeld, gemiddeld of bovengemiddeld is maakt wat mij betreft niet uit.
    Het zegt niet veel over je als persoon (emotioneel en sociaal) en dat is wat mij betreft een heel stuk belangrijker:)
     
    TanjaK vindt dit leuk.
  19. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Mensen die zeggen dat 130 “vrij hoog” is hier. Vind ik een beetje vreemd... 100 is gemiddeld, tussen de 90 en 110 normaal, en vanaf 120 hoog, dus 130 echt wel hoog.
    Ik heb er een gedaan als kind, geen idee meer wat er uit kwam. 2 kinderen ook Ivm diagnoses. Zoon heeft een zeer disharmonisch profiel. Dochter scoorde eerst hoog, over de 120, en de 2de keer “maar” 110. Blijft een momentopname.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  20. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    826
    633
    93
    Vrouw
    Precies!
     

Deel Deze Pagina