hey meiden ik heb afgelopen zondag een inwendige echo gehad in het zieken huis op die echo was een mooi vruchtzakje tezien met een wit stipje erin. is het vruchtje zei de gyn. alleen volgens mijn berekening en de hare zou ik toen 6weken 4 dagen zwanger zijn. maar volgens de echo 4,5 a 5 weken. het zag er verder allemaal goed uit zei ze maar ik maak me toch ongerust! heeft iemand dit ook meegemaakt? liefs jane
klopt, ze gaan altijd uit van je eerste dag van je laatste menstruatie dan kom je uit op jou berekening, maar het kan zijn dat je dus een latere eisprong heb gehad en eer alles is ontwikkeld zoals je op die echo zag ben je weer een tijdje verder! het klinkt allemaal ingewikkeld ik zat precies zoals jij hoor... was altijd stipt 28 dagen en moest dus 14 dagen van te voren mn ei hebben gehad, maar volgens de echo dus niet... maar maak je niet druk hoor meis het komt allemaal goed en je kleintje komt toch wel wanneer hij/zij er klaar voor is dus een weekje extra maakt dan ook niet uit toch? nou geniet er maar lekker van groetjes en liefs mandy
hoi mandy bedankt voor je antwoord ! ik had zelf ook wel zoiets van als het niet goed geweest was had de gyn het echt wel gezegt. maar ergens in je achterhoofd blijf je toch een beetje ongerust liefs jane
Bij mijn eerste zelfs meer dan 1 week. Achteraf gezien heb ik zo mijn twijfels. Hij was geboren met 37 weken 2 dagen. Maar leek alsof hij jonger was. Bij mijn 2'de nu zeiden ze bij de termijn echo dat ie 1 week ouder is als berekend. Bij de nekplooimeting 1 week later was het weer dat ie 1/2 week ouder was als berekend. Ik moet zeggen dat ik wel een heel onregelmatige cyclus heb. Het is wel zo dat ik soms mijn twijfels heb over hoe ze dat precies bepalen. Want het lijkt alsof als ze 1mm te veel of te weinig meten dat je dan opeens heel andere waardes kan krijgen. Ik lees op de forum ook heel vaak, tijdens de echo dat de baby 1 week voor of achter ligt. En tijdens de volgende echo opeens weer 1/2 week of zo. Dus maak je maar geen zorgen. En het komt vaak voor.
Hoi, Bij ons was het verschil tussen onze berekening/van de verloskundige en de meting van de echo bijna twee weken. Wij dachten dat ik twee weken verder was maar volgens echo niet.. Hij/zij groeit nog steeds netjes volgens schema dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken!
meiden echt bedankt voor jullie reactie dit stelt me echt gerust. ik moet me gewoon niet zoveel zorgen maken DANK JE WEL liefs jane
De berekeningen van ons was toen dat we 11 weken op weg waren, dit zei de ha, vk en wij dus ook.... Bleek ook 8 weken te zijn toen! Dus die is niet erg gewoon lekker gaan genieten!