Wat voor eten en drinken mee onderweg?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Veel is al genoemd, maar wij hadden ook altijd gekookte eitjes mee. Heerlijk als je ergens even pauzeert.. Als jullie hartige eters zijn, zijn Bifi worstjes ook erg lekker en voor de kleine een blikje knakworstjes (eventueel thuis in een plastic bakje doen). Verder bruine bolletjes met kaas, die kun je de volgende dag ook nog eten...

Neem ruim voldoende water mee (minimaal 3 liter). Deze kun je gewoon ergens tussen je bagage kwijt. Heel belangrijk als je onverhoopt in een monsterfile terechtkomt. Daarbij had ik altijd een pak wegwerpwashandjes mee. Heerlijk om die nat te maken met water en even op te frissen tijdens een stop..

2. Female

Female Niet meer actief

Ik neem meestal gesmeerde zachte broodjes mee (bolletjes), en gesneden worteltjes en komkommertjes.
    Vers fruit, en wat te snoepen.

3. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Tips genoeg zie ik. Ik heb geen eettip, maar wel een handige voor onderweg: ik neem altijd een afsluitbaar trommeltje mee. Daar kun nen ze dan bijvoorbeeld rozijntjes in doen (dat eet makkelijker dan uit die doosjes) of kleine snoepjes. Of stukjes ontbijtkoek. Of druifjes. Of stukjes appel die jij voorin gezellig hebt zitten schillen.
    Of als ze een biskwietje eten (tegen de kruimels).
    Het dient eigenlijk als een bordje of schaaltje. Het voordeel is dat als het niet op is, of vol met kruimels zit, doe je de deksel er op.
    En op je vakantieadres komt het ook van pas voor als je een broodje mee wilt nemen tijdens een uitje of naar het zwembad. Of als ze rozijntjes eten bij het zwembad. of ... of ... ;)
    Een tupperware bakje dus, of van Xenos bijvoorbeeld.

4. zohra

zohra Niet meer actief

lotiondoekjes
    zoute stengeltjes (leeftijd??)
    speelgoed
    favo knuffel
    op grijp afstand verschoningskleren of zomer kleren
    lolly

5. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ik maak zelf altijd sardien op stokbrood, sardien in een tuperwarebakje en dan tijdens de stop brood vullen. Doe ik overigens ook met bv kaas e.d omdat het brood anders zo klef word.

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Toevallig hebben wij er nog niet zo lang een reis vsn11 uur erop zitten. We zitten nu inde Ardèche ;)
    Mijn zoontje is 16 maanden en ik had bij...
    -pakjes melk/roosvicee/water
    - rijstwafels honing (bambix) spijt vandat ik maar 1 zakje had
    - Appel gesneden in stukjes (in doosje)
    - diverse koekjes, variërend van organic koekjes naar evergreens
    - knijpfruit (was groot succes)
    - mini krentenbollen
    - fruitrepen

Rozijntjes lust meneer niet :( Die zijn om mee te spelen volgens hen ;)

Donderdag gaan we weer terug rijden :cool: (eerder ivm crematie)
    Aangezien ik nu weldoor mijn voorraad ben moet ik Franse dingetjes kopen ;) Hmmm hier hebben ze toch niet zoveel babyprorf spul als is nl dus ikxou een volgende keer veel meer meenemen ;)

Succes met de rit ;)

7. miran336

miran336 Fanatiek lid

Haha, mijn man eet ook alleen maar pindakaas op brood (met af en toe in het weekend nuttella chocopasta)

Wij namen overigens het broodbeleg apart mee zodat we tijdens de stop de broodjes vers konden smeren.
    Een thermoskan met heet water en cup á soup is ook lekker.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Krentenbollen (hoeft geen beleg op en wordt dus ook niet 'vies' (ik hoef geen belegde broodjes die urenlang in een auto hebben gelegen ;) ), knijpfruit, appels, voorverpakte plakjes ontbijtkoek, doosjes rozijntjes voor de kinderen (zijn ze weer even bezig), pakjes sap, flesjes water....dat was wat ik meehad deze vakantie in het vliegtuig

Deel Deze Pagina