Wat voor eten meenemen voor onderweg?

Discussie in 'De lounge' gestart door sleutelbloem, 3 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.299
    11.069
    113
    Doperwtjes soep: snipper een uitje, fruit het in je soeppan aan in wat olijfolie. Kieper er een pak diepvries doperwtjes bij, bak dit even mee. Giet 2er kokend water op tot het ruim onder staat (niet teveel!) Voeg bouillonblokjes toe afgepast op het water. En laat zo'n 10-15 min koken tot de doperwtjes gaar zijn. Voeg een goede klodder creme fraiche en een handvol verse munt blaadjes toe en pureer glad, zo nodig kan je nog wat heet water toevoegen. Doe er nog wat reepjes verse munt en eventueel wat heel fijn gesneden prei bij. Klaar!
    Courgettesoep: ongeveer zoals boven maar met stukjes courgette ipv doperwtjes en zonder de munt.

toch3 vindt dit leuk.
  2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Sushi
    Soep in een thermosfles, of een waterkokertje aanschaffen die in de aanstekerplug past in de auto, en dan cup a soup of (my guilty pleasure) pot noodles.
    Kant en klare pasta salades uit de supermarkt
    Boterhammen met lekker beleg (ik droom soms van het brood- en hartig broodbeleg aanbod in Nederland. Er is niet veel dat ik mis aan Nederland, maar mán, wat mis ik een lekkere bruine boterham kip kerriesalade/likkepot/allerlei soorten rollade/spek en noem maar op).

3. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Avond van tevoren maak ik weleens als ik weet dat ik heel de dag in de auto zit;

- Pastasalade
    - Volkorenbrood met bacon en ei en yoghurtmayo
    - Wraps
    - Sushi :p
    - Roggebrood met brie
    - Nootjes
    - Fruitsalade
    - Landbrood met tonijnsalade
    - Muffins
    - Aardappelsalade
    - Brood met ham en eiersalade

Maar ik ben heel erg fan van MC Donalds dus ik ben een hele slechte op de weg als ik niet op zou passen :p

4. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Een broccoli in roosjes snijden of de restjes nemen.
    Beetje water erbij doen (ik doe dit op gevoel, denk halve liter, niet teveel, dan wordt de soep heel dun)
    Bouillonblokje erbij
    Als je er zin in hebt een courgette in schijfjes erbij
    Even 10 minuten koken, staafmixer erop en klaar!

sleutelbloem vindt dit leuk.
  5. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Ben je bekend met Japanse bento maaltijden?
    Vorige maand tijdens het reizen door Japan at ik dit elke dag en terug in NL miste ik het zo dat ik een kookboek gekocht heb om het zelf te maken (Simply Bento bij Bol.com)
    Voorbeeld: https://tokyo.nl/nieuws/bento-het-japanse-lunchpakket/

6. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.046
    453
    83
    Vrouw
    Hihi... ik denk wel dat dit iets is voor TS... ;)
    Kost natuurlijk helemaal niet veel tijd... ;)

7. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Heel lief meegedacht, maar dat kost me teveel tijd :p Maar alsnog bedankt :thumup:

Chillin vindt dit leuk.
  8. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    hahaha, nou het is niet dat ik het niet lekker vind hoor, zo af en toe. Ik rij per dag meerdere keren langs een mac Donalds, maar dat gaat hem natuurlijk niet worden. Dus moet wel zorgen dat ik wat bij me heb haha.

Landbrood zag ik staan op jouw lijstje, dat is lekker met zelfgemaakte eiersalade :) Sushi en roggebrood valt af want vind ik beiden erg vies :confused: Fruitsalade wordt hem ook niet omdat ik voor bijna alle fruitsoorten allergisch ben. Een banaan wil wel of een mandarijn, dan houdt het al bijna op qua keuze jammer genoeg.

Ik ga binnenkort die hartige muffins eens uit proberen, die leken mij lekker en kan ik zo in de vriezer doen en meenemen.

Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.818
    905
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Klopt, mij kost het in elk geval niet veel tijd ;):D

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.878
    4.134
    113
    Ik ben nu vooral benieuwd wat voor job je hebt! Zo onregelmatig

11. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    snap ik, maar dat hou ik voor me ivm evt herkenning. op zich is het geen bijzonder werk, al vind ik het leuk om te doen. Vooral de onregelmatigheid en het iedere keer aanpassen aan mijn werkomgeving vind ik leuk. Ik ontmoet heel veel mensen, kom bij heel veel soorten bedrijven. Erg uitdagend om te zorgen dat mijn werkzaamheden goed verlopen, iedere dag weer :cool:

Saai vind ik het in elk geval niet :)

12. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    O God, ik hoop dat je dan alleen de diversiteit van zo’n box bedoelt en niet al die creativiteit die ze er daar in stoppen. Straks gaan we dit ook nog moeten maken voor onze schoolgaande kinderen en ik weet dat in Japan het een enorme strijd is tussen ouders wie de mooiste doos maakt:$
    Krijgen we van die Luizenmoeder praktijken o_O

13. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Sushi vies???
    Vloeken in de kerk noem wij dat hier thuis :p;)
    Check m’n profielfoto maar :roflmao:

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.387
    28.695
    113
    Als je zolang van huis bent door werk, vergoed je werkgever dan geen lunch of avondeten? Als je echt 12 uur van huis bent en reist voor werk dan lijkt me dat reistijd in jou geval ook onder werkuren vallen?

En er zijn natuurlijk meerdere restaurantjes naast Mcdonalds waar je wat kan halen toch? Broodje, soep, hartige snack of een complete warme lunch. Begrijp wel dat dat niet elke dag lukt natuurlijk, maar als je bijv. een hele lange dag hebt dan zou ik kiezen voor iig 1 goede maaltijd in een (weg)restaurant(je).

15. Koon

Koon Niet meer actief

Gezond, makkelijk en vullend: noten.
    Wel ongezouten en liefst ongebrand.
    Ik heb altijd een bakje in de auto voor het geval ik mijn lunch even moet opschuiven, maar ik toch wel al honger heb.

16. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    hahaha, ja sorry. Ik kom met vis niet verder dan kibbeling of gerookte zalm op een toastje.....hou er echt niet van, brrrr

17. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Nee, dat komt omdat ik niet aaneengesloten werk en dus tijd zou moeten hebben om te eten. Maar ja, dat ik om 9 uur 's morgens nog geen trek heb in mijn lunch of om 15 uur nog geen avondeten blief, heeft mijn baas weinig mee te maken natuurlijk ;) Als ik een beetje geluk heb komen ze me een koek brengen :roflmao:

18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Hahaha! Nou zal ik je wat vertellen? Ik hou helemaal niet van vis. Maar je hebt tegenwoordig zoveel keuze. Dus ik eet (maak) ze vegetarisch of met kip of biefstuk. Dus dame; geen vis lusten is géén excuus (zet een oma-stemmetje op en zwaait met haar vinger) :p

19. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Dat wist ik dus niet. Ik weet niet beter of ze zijn met vis gemaakt! Kun je die ook kopen dan met kip bijv?

20. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.973
    33.650
    113
    Ja hoor! Bij een AH XL bij ons in de buurt zit een afdeling waar ze sushi vers maken. Je kunt daar ook soorten met kip, biefstuk, ei, komkommer en avocado kopen. Ook met zalm. Dat vind je wel lekker toch?
    Of je kunt het bestellen. Kijk anders even op de site van Sushipoint. Er zit er vast eentje bij je in de buurt die bij je thuis bezorgen.

Deel Deze Pagina