Wat voor eten nemen jullie mee met een dagje pretpark?

Discussie in 'De lounge' gestart door Suzzert, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Wij eten ook wel een patatje of in dit geval gaan we in pol zijn keuken wat eten. Maar ik vind drinken echt goedkoper in de supermarkt. Dat is vast de gierige Nederlander in mij ;)

Wel een hoop leuke tips gelezen!

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Die insteek heb ik ook altijd gehad, alleen voor ons is het nu wel praktischer om wat te eten mee te nemen.....
    Beer eet in zo een park amper omdat ie alles wil zien, en zichzelf geen tijd gunt om even te zitten, en te eten.
    Dus wat doen wij?! Broodje in de hand, en door t sprookjesbos wandelen.
    Twee vliegen in een klap, nou ja, 3 eigenlijk.
    Beer eet (want hij kan z'n broodje niet neerleggen, :D) geen tijd verloren, en de kosten vallen mee.... (Al letten we hier niet op met een dagje weg...)

3. Mitsy1983

Mitsy1983 VIP lid

25 jun 2014
    5.359
    3
    36
    Zuid Limburg
    Wij gaan nooit naar een groot pretpark, dat vind ik te duur. Maar als we later een dagje weg gaan met de meisjes, zou ik zelf 'gewone' dingen meenemen. Zoals broodjes kaas, pindakaas, koekje, snoepje en pakjes drinken. Ik ben niet zo avontuurlijk hihi.
    Maar wat een leuke tips komen er voorbij!

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Broodjes. Belegd.pakjes drinken snoepje. Altijd wel ijsje of een.patatje.

Maar z.n dag is duur zat.

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    vroeger namen wij ook nooit wat mee. Maar nu hebben we 3 kids en vind ik het toch wel duur om te lunchen en avondeten daar te kopen.
    Dus nemen we gewoon brood en drinken mee. 10 pakjes gaan hier met gemak op. en dan 12 broodjes gewoon met ei kaas ham snijworst ofzo.
    Verder kopen we wel een ijsje en bv friet

6. Manque

Manque Niet meer actief

Pakjes drinken, flesjes ijsthee, krentenbollen, zachte bolletjes met paté/ham/kaas, appels, mueslirepen voor papa en een zak drop voor mama :D

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.240
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga dus echt niet zoveel drinken meeslepen ;). Hier 1 pakje per kind en verder alleen water wat je altijd kan bijvullen.

8. Mamavanvier95

Mamavanvier95 Fanatiek lid

12 okt 2014
    3.491
    2.602
    113
    Vrouw
    Friesland
    Zoontje is nog veel te klein voor een pretpark, maar toen wij vroeger zelf met mijn ouders naar pretparken/dierentuinen gingen was het inderdaad bolletjes ham/kaas & ligakoeken/sultana's. Verder pakjes drinken. Maargoed, hier kon je zelf al opkomen haha!

Wraps? Pistoletjes/bolletjes met salade (kipkerrie/tonijn/eier etc..)? Die zou ik wel meenemen in een koeltasje, thuis smeren word het erg smotsig van ben ik bang.

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Vind het echt rete duur om daar op het park te eten. Nemen altijd crackers mee, bakje filet american, gesmeerde broodjes, rozijntjes, pakjes drinken, snoepjes om de kinderen mee om te kopen in de rij ;), zakjes chips, mandarijnen, water

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Bolletjes met kaas, rijstwafels met kaassmaak en flesjes drinken. In het park zelf ijs en iets uit de muur halen. :D

11. Wij halen altijd lekkere broodjes bij de supermarkt, waar geen beleg op hoeft. Kaascroissantjes, kaasstengels, Italiaanse bollen e.d. :D

Verder hebben we ook vaak van die kleine bakjes met huzarensalade mee en plakken komkommer of aardbeien bijvoorbeeld en iets lekkers wat makkelijk verpakt is en wat je dus ook tijdens het lopen of in de rij kunt eten; twix, kitkat, sultana, liga, zoiets.

Eigenlijk kun je alles meenemen, je hoeft nu ook geen rekening te houden met de temperatuur.. Wij nemen zelfs taart mee, als we iets te vieren hebben :p

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Zo grappig, het is echt nog NOOIT in me opgekomen dat je ook iets anders kunt meenemen dan bolletjes/krentebolletjes/pakjes drinken/sultana etc. En dat is gek, want thuis eten we juist vaak uitgebreider. Volgende keer gaan er eens bakjes met lekker eten mee. Dank jullie voor de inspiratie! :)

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Broodjes met beleg, eierenkoeken, tuc koekjes, krentebollen, bakjes met kleine gehaktballetjes, komkommer, snoeptomaatjes en druiven of bananen. Verder flesjes drinken. Wij gaan best vaak dagjes weg en ik wil niet dat de kids zovaak slecht eten. Het komt in zo een park toch vaak neer op patat of pannenkoeken

14. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik vind de kwaliteit van het eten in pretparken/dierentuinen vaak niet echt goed.
    Als ik ergens uit eten wil doe ik dat liever in een goed restaurant als in een 'vreetschuur' in een park.
    Als we een dagje weg gaan rijden we eerst langs de warme bakker en halen daar eierkoeken, krentebollen en mueslibollen of croissants.
    Niet iets met beleg, want dat wordt snel kleffig.
    Vaak rijden we na afloop dan langs een restaurant waar we echt lekker kunnen eten.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Meestal is het idd niet zo goed. Maar in burgers zoo (inde Bush) heb ik afgelopen mei echt heerlijk gegeten, die salade kan ik nu nog over dromen! Was nog betaalbaar ook. Maar das helaas uitzondering.

16. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Wij nemen altijd krentenbollen en eierkoeken mee. Wat pakjes drinken en voor ons zelf een flesje drinken. Avond eten doen we gewoon in de Efteling of thuis ( wonen op 5 min afstand )

17. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Alles hahah. Broodjes, en dan los beleg in bakjes.(in een cooltas) ik smeer terplekke omdat ik het anders vies vind haha.

Ik ga dan vaak toch met de kinderwagen dus daar past genoeg onder.
    Als de kleine niet mee gaat hoef ik ook geen eten/luiers/kleren voor hem mee te nemen dus valt het qua tillen reuze mee. Voor 4 personen 1 rugtas.

18. Anoniempje007

Anoniempje007 Actief lid

18 mrt 2015
    285
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niets tot nauwelijks. Zo'n hekel eraan om het allemaal mee te sjouwen. Vaak kun je het niet goed koelen waardoor het gaat smelten of zo klef wordt. Dus wij kopen daar gewoon alles.

19. susy26

susy26 Niet meer actief

Drinken, snoepjes, chips. Broodjes niet, bha word zo klef in zo'nzakje. NNee hoor, daar pakken we een lekker broodje. Valt op zich wel mee .

20. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Voor de kids drinken, krentebollen/ontbijtkoek, fruit en wat "snoep" (oudste is gek op Goodies). Voor onszelf hoogstens een flesje drinken en een kleine snack. Wij eten altijd gewoon in de parken. Geen zin in gesleep en een bakkie patat (oid) hoort er wat ons betreft lekker bij :)

Deel Deze Pagina